ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390     |     کد : 19816

مدعيان تشرف بدون تفقه در دين کذّاب هستند

حجت الاسلام کاظم صديقي در مراسم دومين سالگرد ارتحال آيت الله بهجت برگزار شد .

حجت الاسلام کاظم صديقي در مراسم دومين سالگرد ارتحال آيت الله بهجت برگزار شد .
مراسم دومين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي محمدتقي بهجت با حضور مراجع تقليد و جمع کثيري از علاقمندان به مرجعيت و با حضور زائران و مجاوران حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در اين مراسم که شامگاه سه شنبه در مسجد اعظم قم با حضور آيات عظام مکارم شيرازي، نوري همداني، سبحاني، جوادي آملي، علوي گرگاني، صافي گلپايگاني، مصباح يزدي و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد، حجت الاسلام کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در سخناني به تشريح شخصيت آن مرحوم پرداخت و گفت: ايشان يکي از تکيه گاه هاي مرجعيت و يکي از ابواب رحمت خداوند و از عرفاي کم نظير و سربازان امام زمان(عج) بود.
وي ابراز داشت: مرور زمان نه تنها از داغ ارتحال او نمي‌کاهد بلکه هر قدر که مي‌گذرد سوز دل مردم از فراغ او بيشتر مي‌شود.

بهجت همه عمرش را صرف عبادت کرد

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه آيت الله بهجت را در عالم رويا به پدرش بشارت مي‌دهند تصريح داشت: او قبل از بلوغ سفري به عتبات انجام مي‌دهند که نشان مي‌دهد همه عمرش را در سير در حريم سپري کرده و در طواف يار و سير منازل و طي مدارج و عروج معارج کرده است.
صديقي خاطرنشان کرد: وي هنوز بالغ نشده بود ولي جذبه‌هايي او را به جاي ديگري مي‌برد به گونه‌اي که در اولين نمازي که پشت سر ميرزاي نائيني مي‌خواند مي‌فرمايد من يافتم اين نماز نماز ديگري است.
وي ابراز داشت: قبل از بلوغ هم عنايتي به او شده و زمينه گناه در وجود او خشکانده شده بود و دلبر از اول همه دلش را براي خود اختصاص داده بود.

ترک گناه نيازمند مجاهده است

امام جمعه تهران ادامه داد: ترک گناه نيازمند مجاهده است و هر کسي اين توفيق را پيدا نمي‌کند؛ بهجت مصداق "قليل من عبادي الشکور" بود و آنچنان نور حقيقت در وجودش مي‌تابيد که شيطان جرئت وسوسه او را نداشت و خود شيطان هم بندگان مخلص را مستثني کرده است.

مدعيان تشرف بدون تفقه در دين کذاب هستند

وي گفت: آيت الله بهجت هيچ اشتغالي جز بندگي خدا نداشت و عبد زندگي کرد و حتي حاضر نبود روي رساله‌اش چيزي جز عبد بنويسند.
وي با بيان اينکه آيت الله بهجت دائما بر تقوا تأکيد داشت گفت: ايشان مي گفت آنچه از دين مي دانيد و به آن يقين داريد عمل کنيد زيرا استاد و رهبر شما يقينيات شما است و بايد بر اساس آن پيش برويد.
صديقي ابراز داشت: تأکيد ديگر او بر استفاده از عالمان بود و تأکيد مي‌کرد طلبه بايد آنچنان درس بخواند که درسي را كه خوانده بتواند تدريس کند.

حوزه و علما مأمور به تفقه در دين هستند

وي افزود: حوزه و علما مأمور به تفقه در دين هستند و عارفي که فقه ندارد عرفانش ناقص است و کساني که ادعاي عرفان و تشرف دارند در صورتي که تفقه در دين نداشته باشند کذاب هستند.
امام جمعه تهران با تأکيد بر اينکه تفقه در دين وظيفه عالمان است خاطرنشان کرد: هيچ بنده اي بدون مرزبان و چراغ نمي‌تواند حرکت کند و عالمان دين نورافکن و نجوم هستند و راه را به ديگران نشان مي‌دهند.

علما دژ و حصون اسلام هستند

وي اضافه کرد: علما دژ و حصون اسلام هستند و انبياء آنها را سنگربانان جامعه معرفي کرده‌اند. مجاري امور به دست عالم است و علما بايد قدم در سياست بگذارند و از انزوا بپرهيزند.
صديقي با اشاره به تأکيد اسلام بر رهبري مردم توسط عالمان اظهار داشت: مردمي که مسئولان آنها صداقت و امانت نداشته باشند به آرامش نمي‌رسند و صداقت و امانت نيز در سايه ياد خدا و ايمان به خدا به دست مي‌آيد.
امام جمعه موقت تهران، آيت الله بهجت را انساني مخلص توصيف کرد و گفت: بهجت در اوايل جواني طي الارض و موت اختياري داشت و عجايبي در وجودش بود که بازگو نکرده است مگر مقداري که آن هم شايد مأمور بوده است.
وي اضافه کرد: تنها عبد بودن و بندگي خداست که انسان را به اين درجات مي رساند و امروز هم با مردن تصرفش نسبت به عالم قطع نيست اما ما نمي بينيم.
صديقي ابراز داشت: آيت الله بهجت در فقاهت فقه پرست و در تدريس درس پرست و در عبادت عبادت پرست نبود بلکه در همه اينها عبد بود و همه را مخلصانه براي خدا انجام مي داد.
وي در خاتمه تأکيد کرد: آيت الله بهجت کاري جز انجام عبادت و فرايض الهي نمي کرد.



نوشته شده در   پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode