ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 ارديبهشت 1390     |     کد : 19617

مديريت تخصصي ضرورت فعاليتهاي قرآني است

رئيس مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي: مديريت تخصصي ضرورت فعاليتهاي قرآني است...

رئيس مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي: مديريت تخصصي ضرورت فعاليتهاي قرآني است.
رئيس مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي با تأکيد بر اينکه براساس منشور فعاليتهاي قرآني هرکدام از حوزه‌هاي قرآني داراي يک متولي مشخص هستند، گفت: اگر تمام امور مربوط به حوزه قرآن به يک نهاد يا ارگان سپرده شود بي‌ترديد در اجرا، خللهايي ايجاد خواهد شد.
حجت الاسلام محمد نقدي رئيس مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي، با تأکيد بر اينکه تا کنون اطلاع رساني کاملي در عرصه متولي حوزه هاي مختلف قرآن نشده است، به مهر گفت: عرصه هاي مختلف قرآن در کشور بدون متولي نيستند. در سال 88 در شوراي عالي انقلاب فرهنگي منشوري به ثبت رسيده که به طور عملي تمام حوزه ها و مأموريتهاي مختلف قرآني را ميان دستگاه ها تقسيم کرده است.
وي افزود: براساس منشور توسعه فعاليتهاي قرآني بخش تبليغ و ترويج به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بخش روخواني و روانخواني به آموزش و پرورش، بخش مطالعات و علوم پژوهشي به وزارت علوم واگذار شده و به طور کلي براي امور مختلف متولي تعيين شده است.
حجت الاسلام نقدي با اشاره به علاقه مردم ايران به قرآن گفت: در جامعه ما از آنجا که همه به قرآن علاقمند هستند هرکسي به خود اجازه مي دهد در اين حوزه ها دخالت کند. يکي از فعاليتهاي خوب به منظور ساماندهي به امور مختلف قرآني کشور راه اندازي مرکز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآن است که از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به علت پراکندگي در فعاليتهاي عرصه قرآن تأسيس شد.
رئيس مؤسسه فرهنگي ترجمان وي با تأکيد بر فعاليت سازمان دارالقرآن کريم وابسته به سازمان تبليغات اسلامي از 26 سال پيش اظهار داشت که به عنوان رئيس مؤسسه فرهنگي ترجمان وحي براي ترجمه قرآن منتشر شده به زبان عربي ابتدا مجوز چاپ و نشر آن را از سازمان دارالقرآن دريافت مي کنم. برگزاري مسابقات سراسر قرآن نيز برعهده سازمان اوقاف و امور خيريه است.
حجت الاسلام محمد نقدي با تأکيد بر اينکه منشور فعاليتهاي قرآني سند راهبردي اين فعاليتها است گفت: در اين منشور تمام نهادهايي که به نحوي درگير کار قرآن هستند عضويت دارند و از آنجا که حوزه قرآن يک عرصه واحد نيست نمي توان تمام مسئوليت آن را به يک ارگان سپرد. هنر در قرآن، حفظ، روخواني، ترجمه و تفسير و چاپ و نشر برخي از حوزه هاي مرتبط با فعاليتهاي قرآني هستند که هرکدام نيازمند فعاليت يک نهاد و يا ارگان با تمام قوا است، اما در صورتي که کار به يک نهاد واگذار شود بدون ترديد خللهايي در اجراي آن وارد مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 26 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode