ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 فروردين 1390     |     کد : 18013

محسني اژه اي، دادستان كل كشور: سازندگان"ظهور نزديک است"کذابند

حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي عصر دوشنبه در نخستين نشست خبري خود در سال 90 در مورد فيلم مستندي به نام ظهور نزديک است گفت: کار اين افراد کذب است و آنها کذابند.


حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي عصر دوشنبه در نخستين نشست خبري خود در سال 90 در مورد
فيلم مستندي به نام ظهور نزديک است گفت: کار اين افراد کذب است و آنها کذابند. اين افراد مطمئن باشند که دادستاني به عنوان نماينده مدعي العموم در اين مورد وارد مي شود.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به اين پرسش که آيا اشخاصي مي توانند فيلم مستندي به نام ظهور نزديک است را ساخته و توزيع کنند و مورد تکذيب بسياري از صاحب نظران و مراجع قرار بگيرند گفت: ظهور صاحب الامر يک امري است بديهي و وظيفه آحاد مسلمانان و بشريت انتظار فرج است و بايد زمينه را براي فرج آماده کنيم البته علائم ظهور امام زمان هم در برخي از اسناد ذکر شده است که بسياري از اسناد ضعيف و برخي هم درست است که بايد اين مسائل در مراکز اهل فن بررسي شود.وي افزود: اينکه بياييم علائم ظهور را با افراد خاص تطبيق دهيم و يا تعيين وقت ظهور را اعلام کنيم حرام است و کار اين افراد کذب است و آنها کذابند.
محسني اژه اي اظهار داشت: بنده قبل از اينکه آقايان ري شهري، کوراني و حائري اين مسائل را در سي دي تکذيب کنند فيلم ظهور نزديک است را ديدم و يقين داشتم که صحيح نيست براي همين پس از تکذيب اين آقايان اين افراد مطمئن باشند که دادستاني به عنوان نماينده مدعي العموم در اين مورد وارد مي شود.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به اين پرسش که سخنان آيت الله آملي لاريجاني در مورد افرادي که جريان نوروز و اعياد را تقدس بخشيده اند مصداق کدام آقايان است گفت: اگر مسائلي را که از ناحيه اسلام ثابت نيست بنام اسلام وزن دهيم صحيح نيست. شايد آن شخص هم که اين گفته ها را اظهار داشته سوءنيتي نداشته است و عقايد خود را بيان کرده ولي بايد سيستم هاي اطلاعاتي پيگير باشد.
ارائه ليست 250 نفري مفسدين اقتصادي توسط رئيس جمهور به دستگاه قضا گفت: ليست رئيس جمهور را بررسي کردم بسياري از اين افراد پرونده هاي مختلفي در استانهاي کشور دارند ولي برخي از اين پرونده ها و وضعيت اين افراد در حال رسيدگي ، برخي ديگري رسيدگي شده و حکم آنها صادر و برخي هم در راستاي معوقات بانکهاست که در مورد سوم قدم اول را بايد خود بانکها بردارند.
سخنگوي قوه قضائيه افزود: دستگاه قضا تمامي موارد را بررسي مي کند و اگر مواردي پرونده ندارند پرونده آنها تشکيل مي شود. البته رئيس جمهور در ليست 250 نفره خود مستندات ارائه نکرده است.وي در مورد عملکرد و برنامه هاي دستگاه قضا در سال جهاد اقتصادي گفت: در نخستين جلسه مسئولان عالي قوه قضائيه کارگروه ويژه اي تشکيل شد تا با حضور کارشناسان پيش نويس طرح عملکرد دستگاه قضا در سال جهاد اقتصادي تدوين و براي نهايي شدن به شوراي عالي قضايي ارائه کند.
محسني اژه اي گفت: فراهم کردن بستر اقتصادي پويا و نوين در کشور دو بال دارد. اول آنکه بستر و زمينه مناسب براي فعاليت سالم و صحيح اقتصادي ايجاد شود و کسي چوب لاي چرخ اين افراد نگذارد، انحصار ايجاد نکند و دوم آنکه کساني که اخلال مي کنند و با انحصارطلبي مردم را نااميد مي کنند بايد شناسايي و توسط قوه قضائيه محاکمه شوند و شناسايي اين افراد بخصوص در حوزه زد و بندهاي دولتي و حکومتي بر عهده نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي است.
سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به اين پرسش که آيا شما نظرسنجي در مورد رضايتمندي مردم از قوه قضائيه انجام داده ايد گفت: پژوهش ها در سطح دستگاههاي اجرايي و گروهي از مردم انجام شده است که در سال 89 رضايتمندي مردم رشد بيشتري داشته است ولي مطلوب نيست. در مورد عملکرد دادستاني کشور هم بر اساس بررسي ها به خودم نمره 16.5 مي دهم.
حجت الاسلام محسني اژه اي در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبني بر آخرين وضعيت پرونده قاچاقچي بزرگ سوخت کشور گفت: حکم اين شخص قطعي شده و متهم به پرداخت يک ميليارد و 624 ميليون و 542 هزار تومان و يک سال حبس محکوم شده است.
سخنگوي قوه قضائيه افزود:وي با قيد وثيقه پيش از ابلاغ حکم آزاد بود ولي بدستور دادستان بوشهر احضار شدند. همچنين نامبرده بايد به ازاي کالاي قاچاق هم مبلغ کالا هم بپردازد.محسني اژه اي در پاسخ به اينکه در پي اقدامات اخير دولت عراق احتمال بازگشت برخي از فريب خوردگان گروهک منافقين به کشور وجود دارد، دستگاه قضا چه اقدامي مي کند گفت: هنوز کسي از گروهک منافقين درخواست مراجعت به ايران را نکرده است هر وقت درخواست شد اعلام مي کنيم.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode