ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1395     |     کد : 110810

رئیس‌جمهوری: گفتمان و کلام امام چراغ راه ماست

ویژه برنامه‌های دهه فجر از صبح امروز و همزمان با بازگشت تاریخی امام‌خمینی‌(ره) به کشور، در حرم مطهر ایشان و همچنین در استان‌های مختلف آغاز می‌شود.

ویژه برنامه‌های دهه فجر از صبح امروز و همزمان با بازگشت تاریخی امام‌خمینی‌(ره) به کشور، در حرم مطهر ایشان و همچنین در استان‌های مختلف آغاز می‌شود.
امروز ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه بهمن‌ماه یادآور بازگشت افتخارآفرین بنیانگذار جمهوری‌اسلامی به کشور است که هرساله و با فرارسیدن این روز، مردم سراسر کشورمان به پاسداشت این ایام می‌پردازند و مردم تهران هم با حضور در حرم مطهر امام(ره)، با ایشان تجدید پیمان می‌کنند.
علاوه بر این، جمعی از مسئولان و مردم هم در فرودگاه مهرآباد حضور می‌یابند و در سی و هشتمین سالگرد ورود امام‌راحل به فرودگاه تهران، یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌دارند.
مراسم ویژه دیگری هم امروز در محل جلوس بنیانگذار انقلاب اسلامی در بهشت زهرا برگزار خواهد شد.
بنا به این گزارش حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان تهران دیروز در جمع خبرنگاران ، برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و ستاد دهه فجر استان به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.
وی از پیروزی انقلاب به عنوان معجزه قرن یاد کرده‌اند، افزود: حرکت‌ امام‌خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن ۵۷ جز معجزه نبوده و امروز آنچه در قالب بیداری اسلامی و صدور انقلاب‌ شاهد هستیم، ادامه همان مسیر نورانی است.
محمودی با تاکید بر این که مسئولیت خطیری در قبال پیام‌رسانی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر دوش داریم، گفت: یکی از شیوه‌های مهم در زنده نگه‌داشتن پیام انقلاب برگزاری مراسم یادبود انقلاب اسلامی است.
رئیس ستاد دهه فجر استان تهران در ادامه به تشریح برنامه‌های این ستاد برای سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: ۲۸ کمیته ستاد دهه فجر از تاریخ ۷ آذر ماه سال ۹۵ تشکیل و پیگیری شده و برنامه‌های متنوعی برای سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده است.
محمودی با بیان این که امروز راس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه در حرم‌ امام‌خمینی(ره) زنگ آغاز جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب به صدا در خواهد آمد، تاکید کرد: مراسم جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اقشار مردم در جوار مرقد امام‌خمینی(ره) برگزار خواهد شد. همچنین امروز در مکان جلوس حضرت امام‌خمینی(ره) مراسم گلباران و همچنین از فرودگاه تا بهشت‌زهرا‌ رژه موتورسواران برگزار می‌شود و زنگ انقلاب در همه مدارس به صدا در‌می‌آید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان این که در بیش از ۸۰۰۰ مدرسه استان تهران مراسم دهه فجر برگزار خواهد شد، افزود: در ۳۱۳ بقاع متبرکه استان تهران، ۲۵۰۰ مسجد استان تهران و ۵۲۰۰ پایگاه مقاومت استان تهران مراسم‌های ویژه‌ای به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی خواهیم داشت. محمودی با بیان این که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی توزیع ۱۰۰۰ سبد کالا بین اقشار کم بضاعت و ۴۰۰ جهیزیه ویژه برای زوج‌های جوان را خواهیم داشت، تاکید کرد: راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و سخنرانی زندانیان سیاسی و مبارزان انقلاب از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان این که مراسم دهه فجر امسال توسط ۵۰۰ خبرنگار، تصویر‌بردار و عکاس پوشش داده می‌شود، افزود: مراسم مهمانی لاله‌ها ‌پنجشنبه ۱۴ بهمن در بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور و بهشت زهرا برگزار می‌شود. همچنین مهمانی لاله‌ها با هماهنگی کمیته اقلیت‌های دینی در مزار شهدای کلیمیان در گورستان بهشتیه برگزار خواهد شد.
محمودی افزود: سخنران مراسم مرقد امام‌خمینی(ره)، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، سخنران مکان جلوس امام‌خمینی(ره) اسدالله بادامچیان و سخنران فرودگاه مهرآباد حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهوری خواهند بود.
رئیس ستاد دهه فجر استان تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا در مراسم دهه فجر امسال با توجه به فقدان آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در انقلاب‌اسلامی مراسم ویژه‌ای خواهیم داشت، گفت: برنامه خاصی نداریم، اما سیاست کلی ستاد دهه فجر تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان انقلاب‌اسلامی خواهد بود که امسال با توجه به فقدان خانم دباغ‌ در مراسم‌های مختلف از ایشان تجلیل خواهد شد و همچنین از دیگر چهره‌های تاثیر‌گذار انقلاب از جمله آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی با توجه به خدمات و سوابق ایشان یاد خواهد شد.
تجدید میثاق‌ رئیس‌جمهوری و دولت با آرمان‌های امام وشهیدان
حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری و اعضای هیات‌دولت صبح دیروز و در آستانه سی و هشتمین بهار آزادی و ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام‌خمینی‌(ره) و گلزار شهدای بهشت‌زهرا، ضمن ادای احترام، با آرمان‌های بلند امام‌راحل و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس تجدید عهد کردند.
رئیس‌جمهوری و هیات‌وزیران در این مراسم که حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام‌خمینی حضور داشت، با قرائت فاتحه و اهدای تاج گل، یاد و خاطره امام ‌و همچنین آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.
دکتر روحانی و اعضای هیات دولت همچنین با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر ، هشتم شهریور و گلزار شهدای بهشت‌زهرا به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام و از رشادت‌ها و جانفشانی‌های این شهیدان تجلیل کردند.
نیازمند راه و گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب هستیم
رئیس‌جمهوری با تأکید بر این که دولت یازدهم خود را وامدار امام‌ و متعهد به رهروی از مسیر، راه و گفتمان ایشان با هدایت‌های مقام معظم رهبری می‌داند، ‌گفت: در شرایط کنونی نیازمند راه و گفتمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستیم.
روحانی در این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان این که گفتمان امام‌خمینی ‌اتصال انقلاب به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: این گفتمان پیروی، پیگیری و پیشبرد آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی همچون آزادی و استقلال در متن جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد: نباید به گفتمان امام راحل به صورت گزینشی مراجعه کنیم، بلکه همه کلام و راه ایشان هدایتگر ماست؛ اگر با صداقت و درستی به آن نگاه کنیم.
روحانی تأکید کرد: گفتمان امام‌راحل را باید به گونه‌ای تفسیر کرد که مایه استحکام بیشتر نظام اسلامی شود، به گونه‌ای ارائه کرد که مایه کارآمدی بیشتر دولت جمهوری اسلامی ایران شود و به گونه‌ای تبیین کرد که بتوانیم چتر انقلاب را بر سر همه معتقدین و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی بگسترانیم و در نهایت عاشقان آزادی و استقلال جذب آن شوند.
رئیس‌‌جمهوری با تأکید بر این که راه امام، ‌آزادی و بهترین تجلی آن در ایام گوناگون انتخابات صورت می‌گیرد، ادامه داد: مردم در پای صندوق آراء با برگزیدن افراد مورد نظر از این حق آزادی بهره می‌برند. وی گفت: در ماه‌های آینده و در پیشگاه تاریخ در آزمایشی بزرگ قرار داریم که مردم عزیز ایران در ابتدای سال ۹۶ و با حضور در پای صندوق انتخابات حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.
روحانی با بیان این که راه امام(ره) استقلال است، ادامه داد: استقلال به معنای انزوا نبوده‌، بلکه به معنای عدم استیلای دیگران بر سرنوشت کشور است.
رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: ما بیگانه‌پرست و بیگانه‌هراس، تافته جدابافته و همچنین تار و پود گمشده در نقش جهان نیستیم بلکه‌ مسلمان، انقلابی و ایرانی با وجود همه شباهت‌ها و تفاوت‌ها با دیگر مردمان جهان هستیم.
وی تأکید کرد: با رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری از تعامل سازنده با جهان به نفع مردم و منافع ملی بهره می‌بریم.
روحانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با حق‌الناس دانستن رای مردم، باعث حماسه‌آفرینی سال ۹۲ شدند و همچنین با نرمش قهرمانانه راه را برای یک مذاکرات سرنوشت‌ساز آماده کردند و امروز همه نیک می‌دانیم در پیچ‌و‌خم انقلاب و مسیر نظام با رهبری مقام معظم رهبری که پیرو و خلف صالح امام راحل هستند، از مشکلات به خوبی عبور خواهیم کرد.
رئیس‌‌جمهوری با بیان این که آرمان، اصول و اهداف مهم است، ادامه داد: روش آن زمان مقدس است که به ارزش‌های مقدس منتهی شود و گرنه روش‌ها قابل تغییر است.
وی با اشاره به ارتحال آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی گفت: امسال یکی از یاران نزدیک امام‌خمینی‌ را از دست دادیم و داغ او در دل انقلاب و مردم است و قلب میلیون‌ها انسان برای ایشان می‌تپد.
روحانی با تأکید بر این که بزرگمردی چون امام شاگردان بزرگ، متعهد و انقلابی تربیت و تحویل جامعه داد، گفت: بسیار خوشحالیم که مقام معظم رهبری از شاگردان ایشان پرچم انقلاب را بردوش دارد و با هدایت و منویات ایشان‌، مسیر انقلاب اسلامی را تا پیروزی نهایی دنبال می‌کنیم. رئیس‌ جمهوری به تشییع پیکر پاک خدمتگزاران عزیز و آتش‌نشانان قهرمان بر دوش ملت اشاره کرد و با تسلیت به خانواده این شهیدان که همه ملت در غم آنها سهیم هستند، گفت: آتش‌نشانان قهرمان نشان دادند که در دل راه و مسیر زندگی مردم این سرزمین، ایثار و فداکاری و جانبازی برای کشور، منافع ملی و مردم از بین نرفته‌ و این روحیه در دل جوانان زنده و جاودانه است.
وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر به خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که سهم بزرگی در انقلاب اسلامی داشتند، گفت: چنین روزهایی روز امام، عزت و عزم ملی است که ایشان مظهر عزت و عزم ملی همه ایرانیان است.
روحانی تأکید کرد: سرمایه انقلاب اسلامی و امام‌خمینی(ره) متعلق به قشر خاصی نبوده، بلکه از آن همه ایرانیان و مسلمانان جهان است.
رئیس‌‌جمهوری همچنین تأکید کرد: وجود یادگار عزیز امام، عالم فرهیخته و مدرس حوزه علمیه، برای انقلاب و کشور بسیار مغتنم است.
وی‌ گفت: در آستانه ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب‌اسلامی، دولت یازدهم وظیفه خود دانست که در کنار حرم و مزار شریف امام ‌بار دیگر با آرمان‌ها، راه و گفتمان ایشان بیعت کند.
روحانی با اشاره به این که به آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم و در ۱۲ بهمن ۳۸ سال قبل امام‌راحل با تصمیمی شجاعانه از تبعید به وطن آمد، گفت: بذر انقلاب‌اسلامی در خاک این سرزمین به ثمر نشست و بنیانگذار کبیر انقلاب‌اسلامی معتقد به مبارزه و مسیر مسلحانه نبود، بلکه به مبارزه فرهنگی و مردمی و همچنین شیوه اعتدالی حرکت انقلاب را در مسیر پیروزی نهایی قرار داد.
رئیس‌جمهوری با بیان این که معمولاً چهل‌سالگی به معنای بلوغ و پختگی یک فرد و نظام است، ادامه داد: پختگی، به معنای گذار از دوران حرکت‌های هیجانی به سمت عقل، تدبیر و اعتدال است.
وی ادامه داد: خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی در طول سالیان گذشته با مجاهدت‌های مردمی به اوج بلوغ و کارآمدی رسیده و در این مسیر در حال حرکت است.
شکوفایی و زندگی بهتر باید برای همه مردم فراهم شود
یادگارگرامی‌ امام‌ هم گفت:شکوفایی، توانمندی، فقرستیزی‌، فقر‌زدایی‌، از‌بین‌بردن تبعیض‌ها و زندگی بهتر باید برای آحاد مردم جامعه فراهم شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی در این مراسم با خیر مقدم به دولتمردان افزود: روزی که انقلاب‌اسلامی پیروز شد مومنان تصدی حکومت نداشتند و امروز مومنان و متصدیان جامعه بیش از هر زمان وظیفه دارند دین را به کارآمدی در بستر جامعه نشان دهند.
وی اظهار داشت: امسال دو تن از بزرگترین صحابی امام راحل و انقلاب و رهبران اصلی نهضت از جمله آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی و آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی رخ در مقام خاک کشیدند.
رئیس تولیت آستان حرم مطهر امام‌ تصریح کرد: این مسیری است که جبر تاریخ بر همه ما حکم می‌کند و امیدواریم خداوند سایه دیگر شاگردان امام‌راحل و از جمله رهبر معظم انقلاب را بر سر ما مستدام کند.
سید حسن خمینی یادآور شد: هر چه زمان جلوتر می‌رود باعث بلوغ و پختگی نظام می‌شود و امروز انقلاب در دست نسل جدید و جوان قرار دارد و همواره باید با خود ارزش‌ها و آرمان‌هایی را که انقلاب اسلامی به خاطر آن شکل گرفت، تکرار کنیم و یادآور شویم همان‌طور که شهیدان با خونشان این آرمان‌ها را آبیاری کردند و امروز انقلاب اسلامی به درخت تناوری تبدیل شده است، زحمات طاقت فرسای بزرگان انقلاب را که متحمل شدند، ارج می‌نهیم.
وی، انقلاب اسلامی، دینداری و پاسداری از ارزش‌های دینی را از مهمترین محورهای همیشگی سخنان رئیس‌جمهوری دانست.
سید حسن خمینی افزود: دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ایستادگی در مقابل حق کشی بن‌مایه حرکت آغازین انقلاب اسلامی بود و این در فرمایش امام‌راحل که فرمودند ما مدافع مظلوم و مقابل ظالم در تمام دنیا هستیم، تجلی می‌یابد. یادگار امام‌راحل تصریح کرد: امروز دوره نسل‌های دوم و سوم انقلاب در پیش است و وظیفه نسل اول است که با شکوه و جلال این گفتمان‌های انقلاب اسلامی را منتقل کند.
سید حسن خمینی ادامه داد: خدا را شاکریم که پس از امام‌خمینی‌(ره)، رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ارزش‌ها و اشارات مستمر و استقامت بر ارزش‌ها توانستند این نهال برومند گفتمان امام‌راحل را در جامعه بیش از زمان و هر دوره‌ای دیگر بارور کنند.
وی خاطرنشان کرد: آینده پیش‌روی ما است و همه وظیفه داریم برای مصلحت آینده و جامعه اسلامی و فردای این سرزمین و نسل‌های آینده گفتمان عدالت‌طلب و صلح که می‌تواند زندگی بهتر، دنیای بهتر و آخرتی سرافرازتر را برای همه به ارمغان آورد تلاش کنیم و این اندیشه را در سایه گفتمان امام راحل برای خود داشته باشیم.
یادگار امام راحل با تقدیر از همت و تلاش دولت یازدهم گفت: زحمات طاقت‌فرسا، همت بالا، تدبیر حکیمانه و صبر و حوصله دولت قابل تقدیر است، مهمتر از آن عزم و تلاش شخص رئیس‌جمهوری و دیگر دوستان از سرمایه‌های خوبی است که به ملت داده شده است و از این بابت خداوند را سپاسگزاریم.
سیدحسن خمینی در ادامه سخنان خود به خانواده‌های شهدای آتش‌نشان‌، تسلیت گفت.


نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode