ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 بهمن 1395     |     کد : 110693

کار مفسدین در فضای مجازی ایجاد شبهه علیه قرآن و اهل بیت(ع) است

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با تأکید بر اینکه، الان از طریق فضای مجازی فرصت خوبی برای فساد دارند و چند تا کار می‌کنند،

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، با تأکید بر اینکه، الان از طریق فضای مجازی فرصت خوبی برای فساد دارند و چند تا کار می‌کنند، اولین کار، اهانت به مقدسات است و هیچ چیز مانع آنها نیست با کمال وقاهت حرف می‌زنند؛ دوم، ایجاد شبهات درباره قرآن و اهل بیت(ع)، امام و ولایت فقیه است، گفت: از اولویت‌های دشمنان تولید مفاسد اخلاقی در بالاترین حد ممکن است در هیچ زمانی ابزار گناه به این زیادی نبوده است، ولی در عین حال حالت انفعالی نباید به خودم بگیریم، باید با توکل به خدا فعالیت کرد.

این مرجع تقلید شامگاه پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه ای کشور اظهار داشت: در طول عمرمان توانسته ایم تجربه‌های متعددی را کسب کنیم و می‌دانیم بن بست در زندگی نیست، اگر تلاش کنیم می‌توانیم فضای مجازی را درکنترل خود دربیاوریم.
او ادامه داد: امروز توجه به مسئله جوانان ضرورتی اجتناب ناپذیر است، آنان در معرض انواع  مشکلات عقیدتی قرار دارند، باید از مقاطع مختلف تحصیلی شروع کرد با این جوانان کار کرد و به آنها  آموزش داد.
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: مشکل دنیا، فضای مجازی است مبارزه با فضای مجازی آلوده، کارآسانی هم نیست؛ الان از طریق فضای مجازی فرصت خوبی برای فساد دارند و چند تا کار می‌کنند، اولین کار اهانت به مقدسات است و  هیچ چیز مانع آنها نیست با کمال وقاهت حرف می‌زنند؛ دوم، ایجاد شبهات درباره قرآن و اهل بیت(ع) ، امام و ولایت فقیه است.
او افزود: از اولویت‌های دشمنان تولید مفاسد اخلاقی در بالاترین حد ممکن است در هیچ زمانی ابزار گناه به این زیادی نبوده است، ولی در عین حال حالت انفعالی نباید به خودم بگیریم، باید با توکل به خدا فعالیت کرد.
استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به حدیثی با این مضمون که زندگی غالب دنیا این است که در سر دوراهی و چند راهی قرار می‌گیریم، گفت: گاهی این راه‌ها به سوی خدا و غیر او می‌رود، ولی مهم این است در همه این راه‌ها، مسیری را انتخاب کنیم که به سمت خدا می‌رود.
او با بیان اینکه برنامه رسانه معمولا دارای این دوراهی و یا سه راهی است، افزود: در همه مسیرها باید فکر کرد که کدام راه خدا است آن را انتخاب کنیم، قطعا باقی را خدا درست خواهد کرد.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در دنیای رسانه قرار داریم و نقش اصلی را رسانه دارد، گفت: در زمان ظهور امام زمان(ع) هم رسانه قوی‌تر از این زمان‌ها می‌شود و رابطه مردم  با امام (ع) به حدی گسترش پیدا می‌کند که نیازی به نامه نوشتن نیست.
او بیان داشت: نمی‌شود حضرت حکومت جهانی داشته باشد و بخواهد با نامه برنامه را به اجرا دربیاورد، باید رسانه قوی باشد تا بین حضرت و دنیا ارتباط برقرار کند، بنابراین باید به مسئله رسانه اهیمت داد و قوی عمل کرد؛ هر هزینه برای این عمل صورت گیرد، بجا است چون دشمنان رسانه قوی  را در اختیار گرفته‌اند و ما هم نباید ازاین قافله عقب بیفتیم، باید جامعه اسلامی با کمک هم، آنچنان رسانه قوی به وجود بیاورند که رسانه غربی و اسرائیلی نتواند کاری انجام دهد.
این مرجع تقلید گفت: تجربه نشان داده دشمنان همیشه منافع خود را در دنیا دنبال می‌کنند، نمونه آن در  نظام آپارتاید در جنوب آفریقا بود، به آنها درباره مسئله اعتراض شد، صریحا سیاستمدار انگلیسی گفت منافع برای ما مهم است نه افکار؛ گاهی اوقات کاهی نیست، ولی کوه درست می‌کنند.
او ادامه داد: متأسفانه در دنیائی  قرار داریم که دروغ، تهمت،  تولید فساد در آن  آزاد است، مهم حفظ منافع است سایر چیزها اهمیتی ندارد، این واقعیت دنیای امروز است.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: نباید مسیر خود را عوض کنیم و بنابر سفارش اهل بیت(ع) حق را بگوئیم از حق طرفداری کنیم و نباید مانند دیگران نان را به نرخ روز خورد. باید انسان اصولی را بپذیرد و براساس آن حرکت کند.


نوشته شده در   جمعه 8 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode