ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 بهمن 1395     |     کد : 110591

تکرار معجزه قرآن، در آتش 600 درجه‌ای پلاسکو

7 روز است که آوار پلاسکو در آتش می‌سوزد و دمائی دارد که به گفته‌ی کارشناسان، آهن در آن ذوب می‌شود، اما صبح دیروز آتش نشانان قرآنی را از میان آتش در زیر آوار بیرون کشیدند که آیات آن در آتش نسوخته است.

7 روز است که آوار پلاسکو در آتش می‌سوزد و دمائی دارد که به گفته‌ی کارشناسان، آهن در آن ذوب می‌شود، اما صبح دیروز آتش نشانان قرآنی را از میان آتش در زیر آوار بیرون کشیدند که آیات آن در آتش نسوخته است.
دلیر مردان آتش نشان دیروز در میان تلی از آوار، بتن و آهن‌های گداخته ساختمان پلاسکو، قرآنی را یافتند که در ساختمان پلاسکو نسوخته و احساس خود را با یک بوسه بر آن به نمایش گذاشتند.
یافت شدن این قرآن، باز هم امیدها را در دل آتش نشان ها تقویت کرده است. آنها اکنون امیدوار هستند تا معجزه شده و پیکرهای مطهر شهدای آتش نشان نیز از زیر آوار ساختمان پلاسکو تهران سالم خارج شود
صبح روز پنجشنبه (30 دی ماه 1395) که آوار به جان ساختمان پلاسکو، این بلند مرتبه قدیمی تهران افتاد، هر چه بود را سوزاند.
لباس هایی که برای فروش در شب عید دپو شده بودند همه در آتش سوختند.
آتش در حدی بود که ساختمان آهنی تهران دوام نیاورد، و آوارهایش به روی دلیرمردان آتش نشان ریخت.
شدت آتش بسیار زیاد بود. آنقدر زیاد که هنوز بعد از گذشت 7 روز از آن حادثه، آتش نهفته خاموش نشده است. با هر آوار برداری، آتش شعله ور می‌شود و آتش فشانی فوران می‌کند.
روز اول حادثه، حرارت در زیر آوار 600 درجه تخمین زده شد و اکنون بعد از گذشت 7 روز هنوز دمای هوا در زیر آوارها بسیار زیاد است. روز گذشته این دما 480 درجه سانتی گراد اعلام شد.
این دما، آنقدر زیاد است که وقتی بیل‌های مکانیکی قطعه‌ای از آهن‌ها را از زیر آوارها بیرون می‌کشند، کاملا گداخته است.
اما در این شرایط، آتش نشان‌ها دیروز قرآنی را از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج کردند که در شرایطی که آهن مذاب می‌شود، قرآن سالم مانده است.
مردان آتش، خسته در هوای سرد دیروز تهران در حال جستجو در زیر آوارها بودند تا شاید بتوانند پیکر مطهر یکی از همکاران خود را پیدا کنند. اما در زیر آوار، قرآنی یافت شد که آیات آن سالم مانده است.
در این تصویر شاهد بوسه یکی از آتش‌نشانان بر قرآنی هستیم که در ساختمان سوخته و تخریب شده پلاسکو یافته شد.
یکی از آیاتی که در تصویر منتشر شده از این قرآن به چشم می‌خورد آیه 24 سوره مبارکه انفال است که می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا استَجیبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ یَحولُ بَینَ المَرءِ وَقَلبِهِ وَأَنَّهُ إِلَیهِ تُحشَرون
*   ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! و بدانید خداوند میان انسان و قلب او حایل می‌شود، و همه شما (در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید!»


نوشته شده در   چهارشنبه 6 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode