ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 دي 1395     |     کد : 109585

پوتین: آزادسازی حلب بدون کمک ایران ممکن نبود

رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری سالانه ضمن توصیف آزادسازی شهر حلب به عنوان گام مهم در بازگشت...

رئیس جمهوری روسیه در نشست خبری سالانه ضمن توصیف آزادسازی شهر حلب به عنوان گام مهم در بازگشت ثبات به سوریه، گفت: تخلیه ۱۰۰هزار نفر از حلب، بزرگترین عملیات انسانی در جهان بود و پایان بحران حلب بدون کمک نیروهای ایران و رؤسای جمهوری ایران، سوریه و ترکیه رخ نمی‌داد.
ولادیمیر پوتین اعلام کرد آزادسازی حلب از دست عناصر تکفیری افراطی، گام مهمی در عادی‌سازی اوضاع در سوریه و منطقه است.
پوتین از تداوم اقدامات برای برقراری آتش‌بس سراسری و مذاکرات با تمامی طرف‌های درگیر در سوریه برای دستیابی به توافق صلح پایدار در این کشور خبر داد.وی با اشاره به خروج تمامی عناصر تروریست و مسلح از حلب، تاکید کرد که عملیات نظامی در این شهر به پایان رسیده است.
«گنادی گاتیلف»، معاون وزیر خارجه روسیه هم با بیان اینکه در مذاکرات آتی در پایتخت قزاقستان، درباره آتش‌بس در تمامی سوریه بحث خواهد شد؛ تأکید کرد که نکته مثبت در «دونالد ترامپ» این است که او خواهان برکناری بشار اسد نیست. معاون وزیر خارجه روسیه، با بیان اینکه در مذاکرات آتی در پایتخت قزاقستان، نمایندگان دولت سوریه و معارضان و گروه‌های مسلح نیز حضور خواهند داشت، دستور کار این مذاکرات را آتش‌بس در تمامی سوریه عنوان کرد.این مذاکرات در ماه ژانویه (ماه آتی میلادی) برگزار خواهد شد. وی همچنین تأکید کرد که مسکو تا کنون با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه، تماسی برقرار نکرده است اما نکته مثبت در دونالد ترامپ این است که او خواهان برکناری بشار اسد نیست و نسبت به اوباما شریک بهتری در سوریه خواهد بود. وزیر دفاع روسیه هم تأکید کرد که عملیات آزادی شهر حلب به دستور ولادیمیر پوتین و با هماهنگی ایران و ترکیه صورت گرفت. سرگئی شویگو گفت: حدود ۳۴ هزار تن از جمله ۸۵۰۰ کودک در بزرگترین عملیات انسانی از شرق حلب خارج شدند. در چنین شرایطی رئیس‌جمهور روسیه فرمان توسعه تاسیسات دریایی روسیه در بندر طرطوس سوریه را صادر کرد. تاسیسات دریایی روس‌ها در سوریه، در بندر طرطوس این کشور واقع شده است.
آزادسازی کامل حلب
فرماندهی کل ارتش سوریه از آزادی کامل شهر حلب از دست تروریست ها خبر داد. فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور بیانیه ای از بازگشت امنیت به شهر حلب پس از آزادی کامل آن از دست تروریست ها و خروج آنها از این شهر خبر داد.ارتش سوریه در بیانیه خود از آزادی شهر حلب به عنوان تحول استراتژیک در جنگ علیه جریان تروریسم در سوریه و یک ضربه مرگبار به حامیان این جریان یاد کرد. براساس این بیانیه آزادی شهر حلب نشان داد که ارتش سوریه توانایی شکست نهایی تروریست ها را دارد.این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به انتشار خبر آزادی کامل حلب گفت: هنوز این مسئله برای آمریکایی‌ها ثابت نشده ولی واقعیت موجود این است که از حلب یک خرابه باقی مانده و بشار اسد مقصر این وضع است. «جان کربی» مدعی شد که در درگیری‌های حلب، اقدامات شقاوت‌بار زیادی رخ داد و این شهر تخریب شد؛ رژیم سوریه و همپیمانانش یعنی تهران و مسکو مسئول این اقدامات هستند! سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: جان کری، اولین کسی است که درباره ناامیدی‌اش از نتایج سیاست‌های آمریکا در سوریه صحبت کرد. به گفته وی کری می‌داند که تلاش‌های دیپلماتیکش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی در بحران سوریه نتایج مورد نظر را به همراه نداشته است. در چنین شرایطی مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را برای تحت تعقیب قراردادن عاملان جنایات جنگی در سوریه، تصویب کرد.
۸۸ کشته در حمله ترکیه
حملات هوایی ترکیه به شهر الباب در شمال سوریه موجب کشته شدن ۸۸ غیرنظامی شد. گفتنی است ترکیه ۲۴ آگوست گذشته (۳ شهریور ۹۵) دخالت نظامی خود در سوریه با نام عملیات درع الفرات (سپر فرات) را با ادعای ریشه کنی تروریست ها
‌آغاز کرد.
در چنین شرایطی گروه تکفیری داعش ویدئویی هولناک از زنده سوزاندن دو سرباز ترکیه با هدف انتقام از دولت این کشور در استان حلب سوریه منتشر کرد. داعش با انتشار یک فایل ویدیویی، صحنه‌های سوزاندن دو نظامی ترک را که در درگیری‌های شهر الباب در حومه حلب به اسارت گرفته بود، منتشر کرد. این قربانیان که ابتدا در قفس‌هایی زنجیرشده بودند، به محل جنایت هدایت می‌شوند و در این تصاویر، نظامیان ترک در حالی که لباس نظامی بر تن دارند و دست و پایشان با زنجیر بسته شده، زنده به آتش کشیده می‌شوند. یکی از عناصر داعش در این فیلم، اردوغان را طاغوت می‌نامد و خاک ترکیه را سرزمین جهاد توصیف می‌کند.
خبر دیگر اینکه جنگ سوریه بیش از ۳۱۰ هزار کشته برجا گذاشته و باعث شده بسیاری از شهروندان سوری در طول شش سال گذشته خانه خود را ترک کنند.
دیدبان حقوق بشر سوریه که مقرش در انگلیس است، اعلام کرد که میزان قربانیان جنگ سوریه از زمان آغاز این بحران در ماه مارس سال ۲۰۱۱ به ۳۱۲ هزار و یک نفر رسیده است. در میان این کشته شدگان ۹۰ هزار غیرنظامی بوده که ۱۶ هزار نفر از آنها کودک هستند.


نوشته شده در   شنبه 4 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode