ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1395     |     کد : 109523

واشنگتن: درتفكيك تروريست‌ها از مخالفان اسد شكست خورديم

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد، کشورش در جدا کردن گروه‌هاي مخالف سوريه از تروريست‌هاي جبهه النصره شکست خورد.

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد، کشورش در جدا کردن گروه‌هاي مخالف سوريه از تروريست‌هاي جبهه النصره شکست خورد.

جان کربي تاکيد کرد، به علت دشواري آمارگيري و شمارش افراد مسلح در جدا کردن گروه‌هاي مخالف ميانه رو از تروريست‌هاي جبهه النصره ناکام مانديم.

وي خاطرنشان کرد: ما اين موضوع را با روسيه در ميان گذاشتيم اما نمي‌توان گفت که تمامي تلاش خود را براي قانع کردن گروه‌هاي مخالف براي عقب‌نشيني از مناطقي که النصره در آن است، نکرديم، ما اصلا در اين زمينه مسئول نيستيم زيرا برخي افراد مسلح به دلايل مختلف تصميم گرفتند با النصره همپيمان شوند و در مناطق حضور اين گروه‌ بمانند و اين به معناي اين نيست که ما تلاشي براي حل اين مشکل نکرديم‌.

وي درباره مذاکرات سه ‌جانبه ايران، ترکيه و روسيه در مسکو نيز اظهار داشت: هنوز زمان صحبت درباره اينکه اين نشست به آتش‌بس در سوريه منجر خواهد شد يا نه، زود است اما سرگئي لاوروف و مولود چاووش اوغلو، وزيران خارجه روسيه و ترکيه به جان کري همتاي آمريکايي خود در دو تماس تلفني نتايج ديدارشان را با محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در مسکو در ميان گذاشتند.

در اين حال فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه ضمن استقبال از بيانيه مشترک روسيه، ترکيه و ايران، آن را براي ازسرگيري مذاکرات هشتم فوريه 2017 بين طرفين سوري که قرار است در ژنو برگزار شود، مفيد دانست.

«استفان دي‌ميستورا» از بيانيه مشترک روسيه، ايران و ترکيه در خصوص سوريه استقبال کرد و گفت: بيانيه مشترک روسيه، ايران و ترکيه درباره سوريه براي ازسرگيري مذاکرات ميان طرفين سوري که قرار است هشتم فوريه سال آينده ميلادي در ژنو برگزار شود، سودمند است.

از طرفي شيخ صباح خالد الصباح وزير امور خارجه کويت گفت، کشورش از راهکار مسالمت آميز براي حل و فصل بحران سوريه با هدف پايان دادن به مشکلات و درد و رنج مردم اين کشور حمايت مي کند.

اما در تحولات ميداني، ارتش ترکيه اعلام کرد که نيروهاي مخالف سوري تحت حمايت آنکارا کنترل کامل بزرگراه ارتباطي "الباب–حلب" را به دست گرفته‌اند.

ارتش ترکيه همچنين اذعان کرد که سه نظامي اين کشور در درگيري‌هاي اطراف شهر الباب با داعش کشته و 11 تن ديگر نيز زخمي شدند.

در خبري ديگر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در ادعايي معکوس، مدعي شد که تل آويو آماده است در زمينه مداواي مجروحان غيرنظامي سوريه به ويژه حلب همکاري کند؛ خدماتي که پيش از اين از سوي رژيم صهيونيستي به تروريست هاي زخمي منتقل شده از سوريه به سرزمين هاي اشغالي انجام مي شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode