ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 آذر 1395     |     کد : 109230

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي تحالف ملي شيعيان عراق‎:‎ پيشرفت عراق به نفع جمهوري اسلامي ايران است

آمريكايي‌ها برخلاف ادعاهاي ظاهري به‌هيچ‌وجه به‌دنبال ريشه‌کن شدن تروريست‌هاي تکفيري نيستند ...

آمريكايي‌ها برخلاف ادعاهاي ظاهري به‌هيچ‌وجه به‌دنبال ريشه‌کن شدن تروريست‌هاي تکفيري نيستند


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار حجت‌الاسلام عمار حکيم، رئيس تحالف ملّي شيعيان عراق و اعضاي اصلي اين ائتلاف، ضمن ابراز خرسندي از شکل‌گيري ائتلاف در ميان گروه‌هاي شيعه‌ عراق، آن را حادثه‌اي مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقويت پايه‌هاي اين وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه‌ جريان‌ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکيد کردند.

رهبر انقلاب اسلامي‌با تبريک ايام ولادت پيامبر اسلام (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌ وسلم) و حضرت امام صادق (عليه‌السلام) و همچنين پيروزي‌هاي موصل، وظيفه‌ رئيس و اعضاي اصلي و همه‌ جريان‌هاي داخل تحالف ملي شيعيان عراق را بسيار سنگين و هرگونه تصميم و عملکرد آنها را تأثيرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند و افزودند: رسيدن به اهداف ارزشمند تحالف ملي، فقط با حفظ انسجام و وحدت، امکانپذير است و بايد براي استمرار اين موضوع، مراقبت شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يکي از وظايف مهم تحالف ملي را حمايت از دولت‌هاي مستقر در عراق برشمردند و باابراز خرسندي از اقدامات دولت آقاي العبادي به‌ ويژه همراهي با حشدالشعبي، تأکيد کردند: حشدالشعبي يا همان نيروهاي مردمي‌يک ثروت عظيم و ذخيره‌ بزرگ براي امروز و فرداي عراق است که بايد حمايت و تقويت شود.

ايشان موضوع علم و تحقيق را براي پيشرفت و اقتدار عراق بسيار مهم ارزيابي کردند و گفتند: تقويت دانشگاه‌‌ها و استحکام بخشيدن به پايه‌هاي علم و تحقيق در عراق حتماً بايد مورد توجه جدي قرار گيرد، به‌خصوص آن که آمريکايي‌ها و ديگر دشمنان ملت عراق، بسياري از دانشمندان اين کشور را به قتل رسانده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامي‌يک توصيه‌ مهم ديگر هم به ائتلاف شيعيان عراق داشتند: «به آمريکايي‌ها اصلاً اعتماد نکنيد.»

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين خصوص افزودند: آمريکايي‌ها همواره با اقتدار کشورهاي اسلامي‌ازجمله عراق مخالفند و هيچ‌گاه نبايد فريب ظاهرسازي‌ها و لبخندهاي آنها را خورد.

ايشان با تأکيد بر اين که توصيه‌ هميشگي انقلاب اسلامي‌به ما، اعتماد نکردن به آمريکا بوده است، خاطرنشان کردند: ما در جمهوري اسلامي‌ايران، هرگاه اين توصيه را رعايت کرديم سود برديم و هرگاه به فراموشي سپرديم، ضرر کرديم.

رهبر انقلاب اسلامي‌درباره موضوع عدم اعتماد به آمريکا، به اين نکته هم اشاره کردند که آنها برخلاف ادعاهاي ظاهري به‌هيچ‌وجه به‌دنبال ريشه‌کن شدن تروريست‌هاي تکفيري نيستند و تلاش دارند تا بخشي از اين تروريست‌ها را براي مقاصد آينده‌ خود، حفظ کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اکنون در موصل و همچنين در سوريه، آمريکايي‌ها، تمايلي به شکست کامل تروريست‌هاي تکفيري ندارند.

ايشان با اشاره به فروش نفت عراق به ‌وسيله‌ داعش گفتند: در آن مقطع آمريکايي‌ها صرفاً نظاره‌گر حرکت ستوني نفتکش‌ها بودند و آنها را هدف قرار نمي‌دادند، بنابراين نبايد به آمريکايي‌ها اعتماد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي‌آينده‌ عراق را بسيار روشن‌تر و بهتر از شرايط امروز دانستند و تأکيد کردند: پيشرفت عراق به نفع جمهوري اسلامي‌ايران است و هماهنگي بيش از پيش دو کشور نيز به نفع دو طرف است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش پاياني سخنان خود، ضمن تشکر از آحاد مردم و مسئولان عراقي به ‌دليل پذيرايي و ميهمان‌نوازي از زائران اربعين، پياده‌روي اربعين را پديده‌اي عظيم و بي‌نظير خواندند.

در ابتداي اين ديدار‌، حجت‌الاسلام حکيم رئيس ائتلاف شيعيان عراق ضمن قدرداني از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و حمايت‌هاي جمهوري اسلامي‌ايران، گزارشي از روند شکل‌گيري ائتلاف ملي و اقدامات انجام‌شده بيان کرد و با تبريک پيروزي‌هاي اخير در عراق، سوريه و يمن گفت: يکي از نتايج مهم ائتلاف ملي شيعيان در عراق، تصويب قانون حشدالشعبي بود که علاوه بر رأي مثبت نمايندگان تحالف ملي، ائتلاف شيعيان توانست نظر تعداد زيادي از نمايندگان جريان‌ها و گروه‌هاي ديگر را نيز با خود همراه کند.


نوشته شده در   دوشنبه 22 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode