ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 آذر 1395     |     کد : 109008

رئيس جمهوري: اجازه نمي‌دهيم برجام را تضعيف كنند

رئيس جمهوري اسلامي‌ايران ديروز، «لاورنتيف» نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه را به حضور پذيرفت.

رئيس جمهوري اسلامي‌ايران ديروز، «لاورنتيف» نماينده ويژه رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه را به حضور پذيرفت.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني در اين ديدار، پس از استماع گزارش فرستاده ويژه ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه درباره آخرين تحولات منطقه‌اي و از جمله تازه ترين تحولات ميداني در مبارزه با تروريسم در سوريه‌،اظهارداشت: همفکري و همکاري خوبي که ميان تهران – مسکو در اين عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهايي که ريشه کن شدن تروريسم و برقراري صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه مي‌يابد. وي تصريح کرد که موضوع سوريه از طريق مذاکره سياسي و احترام به اراده مردم که تصميم گير اصلي و نهايي درباره آينده سوريه هستند و همچنين حفظ تماميت ارضي آن کشور قابل حل است. روحاني تأکيد كرد که حمايت از مردم غيرنظامي‌و کمک به آوارگان و مردم آسيب‌ديده از جنگ يک ضرورت انساني است و بايد براي آن از هيچ تلاشي فروگذار نکرد.

رئيس جمهوري تروريسم را خطري بزرگ براي منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکري و همکاري تنگاتنگ ايران و روسيه در سوريه براي مبارزه با تروريسم در منطقه تاکيد کرد. وي در بخش ديگري از اظهارات خود، با ابراز خرسندي از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه‌هاي دوجانبه‌، منطقه‌اي و بين‌المللي گفت: بي‌ترديد همکاري‌هاي دو کشور در مسائل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسايل منطقه‌اي به نفع صلح و ثبات منطقه‌اي خواهد بود.

رئيس جمهوري همچنين توافق هسته‌اي را محصول کار هفت کشور و در چارچوب صلح و امنيت جهاني ذکر کرد و اظهارداشت: همه بايد براي حراست از دستاوردهاي اين توافق تلاش کنند و نبايد اجازه داد که کشوري طبق اميال خود اقدامي‌براي تضعيف توافق انجام دهد.

روحاني تصريح کرد: ايران همواره به تعهدات بين‌المللي خود پايبند بوده و خواهد بود و براي پايداري برجام ساير اعضاي گروه 1+5 هم بايد به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

"لاورنتيف" نماينده ويژه رئيس‌جمهوري روسيه در امور خاورميانه هم در اين ديدار نظرات رئيس جمهوري روسيه و همچنين گزارشي از آخرين رايزني‌هاي انجام شده و تحولات ميداني در سوريه را به رئيس جمهوري ارائه داد. وي با بيان اين که پوتين براي اعتمادي که ميان دو دولت و دو ملت ايران وروسيه وجود دارد‌، ارزش زيادي قائل است‌، بر تقويت همفکري و همکاري تهران – مسکو در مسايل منطقه‌اي و جهاني تأکيد کرد و اظهار داشت: موضع روسيه در قبال برجام موضعي ثابت و مستحکم است و هيچ دليلي براي تضعيف آن وجود ندارد.


نوشته شده در   يکشنبه 14 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode