ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 آبان 1395     |     کد : 108501

مقامات ارشد نظامي و سياسي چين و روسيه در تهران

چانگ وان كوانگ وزير دفاع چين و ماتويينكو رئيس شوراي فدراسيون روسيه امروز به ايران سفر مي‌كنند.

چانگ وان كوانگ وزير دفاع چين و ماتويينكو رئيس شوراي فدراسيون روسيه امروز به ايران سفر مي‌كنند.

مدير مرکز مشارکت تمدن‌هاي دانشگاه روابط بين الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسيه اعلام کرد: سفر رئيس شوراي فدراسيون روسيه به ايران با توجه به تحولات جهاني به ويژه انتخاب رئيس جمهوري جديد آمريکا و مسائل منطقه‌اي اهميت بين‌المللي دارد.

پروفسور ونيامين پوپوف سفير پيشين مسکو در سازمان همکاري اسلامي‌در گفتگو با ايرنا در مسکو با بيان اين که خانم "والنتينا ماتويينکو" سومين مقام در ساختار حکومت روسيه است، افزو د: سفر رئيس شوراي فدراسيون به ايران در برگيرنده پيام توسعه همکاري‌هاي دو کشور است.

اين مقام روسي ادامه داد: توسعه روابط با ايران براي روسيه بسيار مهم است و مي‌خواهيم هميشه با تهران مناسبات خوب و تماس داشته باشيم.

مدير مرکز مشارکت تمدن‌هاي دانشگاه روابط بين الملل مسکو همچنين با اشاره به نشست وزيران امور خارجه ايران، روسيه و سوريه که هفتم آبان در مسکو برگزار شد، افزود: مذاکرات بسيار مهمي‌انجام گرفت، زيرا در شرايط کنوني مساله سوريه اهميت خاصي دارد، به ويژه اين که ارتش عراق در سرکوبي گروه تروريستي داعش با مشکلاتي برخورد کرده است.

وي با اين اشاره که عرصه بين‌المللي و منطقه‌اي با مساله جديدي مواجه شده است، اظهار نظرکرد که اين عامل، نتيجه انتخابات آمريکا ست و دونالد ترامپ رئيس جمهوري منتخب اين کشور بارها اعلام کرده که تروريسم به ويژه داعش تهديد اصلي است و بايد اقدام عليه اين گروه در اولويت قرار گيرد.

پوپوف ادامه داد: ترامپ همچنين در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي با اشاره به مبارزه روسيه و حکومت سوريه با تروريسم بر حمايت خود از اين روند و همکاري در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي تاکيد کرده است که بايد منتظر عمل به اين وعده‌ها باشيم.

سفير سابق روسيه در سازمان همکاري اسلامي‌گفت: در آينده نزديک خاورميانه شاهد تحولات مثبت خواهد بود و باراک اوباما ديگر نمي‌تواند مانند سابق پيشنهادهايي را که براي امنيت و ثبات منطقه زيان دارد، مطرح کند.

وي افزود: در اين شرايط بسيار مهم است که ايران و روسيه به هماهنگي اقدام‌هاي خود و تشريک مساعي در مسائل بين‌المللي و منطقه‌اي به ويژه در مساله سوريه و مبارزه با گروه تروريستي داعش بپردازند.

پوپوف گفت: به همين دليل، ديدارهايي در سطح عالي بين ايران و روسيه برگزار مي‌شود که با توجه به نقش مهم پارلمان‌ها در نظام سياسي، سفر خانم ماتويينکو به تهران اهميت خاصي مي‌يابد.

مقام روس خاطرنشان کرد: در اين شرايط، برقراري و گسترش روابط در کانال‌هاي مختلف ميان ايران و روسيه اهميت زيادي دارد. از سوي ديگر، روابط پارلماني به توسعه مناسبات در عرصه‌هايي چون فرهنگي و نوآوري‌ها کمک مي‌کند.

وي با بيان اين که بين دو کشور رايزني‌هاي فشرده اي در حوزه‌هاي مختلف از جمله اجتماعي و ديني جريان دارد، افزود: گفتگوهاي کاربردي و کارآمد اسلام و ارتدوکس روس بين ايران و روسيه اهميت ويژه اي دارد که در طول چندين سال نتايج مثبت زيادي براي هر دو طرف داشته است.


مدير مرکز مشارکت تمدن‌هاي روسيه خاطرنشان کرد: مي‌خواهيم ديدار خانم ماتويينکو از ايران تحرک تازه اي به روابط دو کشور ببخشد و در جريان آن طرف‌هاي روس و ايراني مسائل و تحولات بين‌المللي را بررسي کنند .

وي در پايان افزود: برگزيت و وضع مبهم اتحاديه اروپا همراه پيامدهاي آن و مسائل آمريکا از جمله تحولاتي است که مي‌تواند در رايزني‌هاي ايران و روسيه مطرح و بررسي شود.

رئيس شوراي فدراسيون روسيه امروز در راس يک هيات پارلماني در چارچوب سفري دو روزه وارد تهران مي‌شود و براساس برنامه اعلام شده با حسن روحاني رئيس جمهوري، علي لاريجاني رئيس مجلس و محود جواد ظريف وزير امور خارجه ديدار و مذاکره کند.

گسترش روابط پارلماني، همکاري‌هاي دوجانبه به ويژه اقتصادي از جمله در عرصه برنامه‌هاي صلح آميز هسته‌اي و صنعتي، اوضاع منطقه‌اي از جمله بحران سوريه و همگرايي ضدتروريستي براي کمک به اين کشور از جمله محورهاي مذاکرات تهران اعلام شده است.

شوراي فدراسيون روسيه به عنوان مجلس سنا يا عليا با 178 نماينده در کنار مجلس دوما (سفلي) با 450 نماينده پارلمان را تشکيل مي‌دهند.

وزيردفاع چين امروز به ايران مي‌آيد

به دعوت رسمي‌وزيردفاع جمهوري اسلامي‌ايران، سپهبد چانگ وان کوانگ وزير دفاع جمهوري خلق چين امروز به ايران سفر مي‌کند.

به گزارش اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، به دعوت رسمي ‌سردارحسين دهقان وزيردفاع جمهوري اسلامي ‌ايران سپهبد «چانگ وان کوانگ» وزيردفاع جمهوري خلق چين امروز براي انجام يک ديدار رسمي سه روزه به ايران سفر مي‌کند.

سپهبد چانگ وان کوانگ در اين سفر علاوه‌بر ديدار و مذاکره با وزيردفاع کشورمان با مقامات بلند پايه سياسي و نظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران هم ديدار و پيرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي گفتگو خواهد کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 23 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode