ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1395     |     کد : 108110

ظريف: ايران قدرت اول منطقه است

امكان تبديل قدرت ايران اسلامي به يك نفوذ، قدرت و اقتدار نهادينه و دراز مدت در عرصه بين‌المللي وجود دارد

در همايش مشترك وابستگان نظامي و نمايندگي‌هاي دفاعي و انتظامي ايران
ظريف: ايران قدرت اول منطقه است
امكان تبديل قدرت ايران اسلامي به يك نفوذ، قدرت و اقتدار نهادينه و دراز مدت در عرصه بين‌المللي وجود دارد

سرويس سياسي – اجتماعي: وزير امور خارجه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي‌ايران با تکيه بر آرمان‌ها و گفتمان اصيل انقلاب اسلامي‌قدرت اول منطقه است.

دكتر محمد جواد ظريف در دومين روز از نخستين همايش مشترک وابستگان نظامي‌و نمايندگي‌هاي دفاعي و انتظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران، افزود: شرايط بين المللي، ايران را در موقعيت ممتازي قرار داده که با تکيه بر آرمان‌ها و گفتمان اصيل انقلاب اسلامي‌که قدرت اصلي نظام است، به عنوان قدرت اول منطقه بر تحولات اخير در منطقه و جهان تاثيرگذاري غيرقابل انکاري دارد.

وي تاكيد كرد: در شرايط فعلي، امکان تبديل قدرت ايران اسلامي‌به يک نفوذ، قدرت و اقتدار نهادينه و دراز مدت در عرصه بين المللي وجود دارد، لذا ما وارد يک کنش پرمخاطره، حساس و آينده ساز شده ايم که به تعبير رهبر معظم انقلاب همان پيچ خطرناک تاريخي است كه لازمه عبور از آن دقت، هوشياري، شناسايي تهديدها، اعتماد و اتکا به توانمندي‌هاي بومي‌شامل توان نظامي، اقتصادي و بالاتر از همه توان معنايي و باورهاي اصيل اسلامي‌و انقلابي است.

ظريف در ادامه با تشکراز برگزاري اين همايش به ميزباني ارتش جمهوري اسلامي‌ايران، گفت: سياست و روابط خارجي مجموعه اي از اقداماتي است که توسط دستگاه‌هاي مختلف شکل مي‌گيرد و اين اقدامات در سايه يک نظام منسجم ملي مي‌تواند در جهت اهداف کشور باشد و من از برگزاري اين همايش بسيار استقبال کردم چرا که فرصت بسيار خوبي فراهم شده است تا تبادل نظرهاي اثرگذاري بين مسئولان سياست خارجي و وابستگان نظامي‌و نمايندگي‌هاي دفاعي و انتظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران در خارج از کشور انجام شود. البته ما به طور معمول با اين عزيزان تعامل داريم اما برگزاري اين همايش مشترک و بدين شکل منسجم، اقدام ارزشمندي است که اميدواريم نتايج خوبي به همراه داشته باشد. وزير خارجه کشورمان در ادامه درباره مذاکرات اخير خود با مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در تهران گفت: در ديدار با خانم موگريني تبادل نظر درباره موضوع سوريه، پايان دادن به درگيري‌ها و رسيدن به راه حل سياسي در اين باره انجام شد و ما نظرات خودمان را هم درباره ضرورت مبارزه با تروريسم و نحوه رسيدن به راه حل‌هاي سياسي که همانا توجه به خواست مردم سوريه است مطرح کرديم. همچنين در اين مذاكرات تلاش‌هايي که نياز است از سوي اروپايي‌ها براي اجراي بهتر برجام انجام بگيرد، گفتگو و بحث‌هاي خوبي انجام شد.

ارتقاي ديپلماسي سياسي و نظامي‌ايران

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي وزير اطلاعات هم در اين مراسم اعلام کرد: ارزش‌هاي ديني و فرهنگ ايثار و شهادت مبناي اقتدار و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران در عرصه ديپلماسي است.

وي با تاکيد بر اهميت ويژه ديپلماسي نظامي‌در معادلات بين المللي گفت: وابستگان نظامي‌و نمايندگان دفاعي و انتظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران نقش مهم و اثرگذاري در حفظ دستاوردها و منافع ملي و بهره برداري از فرصت‌هاي پيش رو و همچنين کاهش سطح تهديدات منطقه اي عليه کشورمان به عهده دارند که لازم است با تلاش مضاعف، همدلي و هم افزايي لازم، اين نقش را پوياتر كنند.

وي در ادامه با تاکيد بر وجود هماهنگي و تعامل بسيار مناسب ميان نهادهاي امنيتي، نظامي، انتظامي‌و مسئولان سياسي کشور براي ارتقاي ديپلماسي فعال سياسي و نظامي‌جمهوري اسلامي‌ايران در منطقه و جهان؛ افزود: اين همايش حرکت ارزشمندي در مسير همدلي و هم افزايي بيشتر است و اميدواريم نتايج پرباري به همراه داشته باشد.

همچنين در اين همايش، امير سرتيپ ستاد دکتر محمدحسين دادرس، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: وابستگان نظامي‌در اقتدار دستگاه ديپلماسي نقش مؤثري به عهده دارند و با توجه به شرايط حساس منطقه لازم است تحرک، اثرگذاري و هم افزايي بيشتري داشته باشند.

وي با تاکيد بر ضرورت هوشياري و داشتن ابتکار عمل در صحنه ديپلماسي نظامي، درباره محورهاي راهبردي و رويکردهاي اثربخش در حوزه کاهش تهديدات منطقه اي و ارتقاي توانمندي‌هاي دفاعي متناسب با سطوح مختلف تهديد مواردي را مطرح کرد.

سردار سلامي‌جانشين فرمانده کل سپاه سخنران ديگر اين همايش بود که گفت: وابستگان نظامي، نمايندگان نيروهاي مسلح ايران در خارج هستند و امر مهم انتقال پيام انقلاب اسلامي‌را در بُعد دفاعي و نظامي‌برعهده دارند.

وي به سير صعودي حرکت ايران در روند تصميم گيري‌هاي منطقه اي و جهاني اشاره کرد و افزود: ايران براي حرکت مستمر به سمت بالا در تصميم گيري‌ها و تصميم سازي‌ها در منطقه و جهان بايد نقش اساسي خود را در شرايطي که دشمنان حرکت و فعاليت خود را از سطح استراتژيک به سمت عمليات تغيير داده اند؛ به طور موثر و مستمر ايفا كند و اين نقش را تا زماني که سياست‌هاي قدرت طلبانه قدرت‌هاي بزرگ و حاميانش در منطقه از بين نرود و تعادل قوا ايجاد نشود، ادامه بدهد.

وي گفت: از آنجا که قدرت دفاعي ما پشتوانه مهمي‌براي ديپلماسي جمهوري اسلامي‌ايران است، وابستگان نظامي‌ما بايد پيام انقلاب اسلامي و فرهنگ و قدرت دفاعي ما را به خوبي براي دولت‌هاي خارجي تبيين كنند و الگوي فرهنگ، تفکر، انديشه و آرمان‌هاي بزرگ انقلاب اسلامي ‌باشند.


نوشته شده در   دوشنبه 10 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode