ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 آبان 1395     |     کد : 108026

توصیه‌های 7 مرجع تقلید به دولت و مسئولان

علی شمخانی که صبح روزپنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد، با آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، علوی گرگانی و شبیری زنجانی دیدار کرد و در نخستین برنامه این سفر با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان شد
توصیه‌های 7 مرجع تقلید به دولت و مسئولان
علی شمخانی که صبح روزپنجشنبه برای سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد،  با آیات عظام صافی گلپایگانی،  مکارم شیرازی،  جوادی آملی،  نوری همدانی،  موسوی اردبیلی،  علوی گرگانی و شبیری زنجانی دیدار کرد و در نخستین برنامه این سفر با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

* دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی
علی شمخانی که صبح روزپنجشنبه در سفری دو روزه وارد شهر مقدس قم شد،  در نخستین برنامه این سفر با حضور در بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.
وی  در این دیدار گزارشی از شرایط مطلوب امنیتی در ابعاد داخلی و مرزهای کشور وهمچنین برنامه‌هایی که برای مدیریت  تهدیدات طراحی و اجرا شده است ارایه کرد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز طی سخنانی با ابراز رضایت از امنیت کاملی که در سایه تلاش مسولین ذیربط در کشور وجودداردبر ضرورت توجه بیشتر به موضوع تأمین معیشت مردم و بهبود مستمر وضعیت اقتصادی کشور که موجب تقویت روحیه امید در آحاد مردم خواهد شد تاکید و اظهارداشتند:  تجربه همکاری و مودت  میان مردم و مسئولین در سالهای دفاع مقدس نشان داد که در سایه ایمان به خدا  و وحدت و همدلی امکان عبور موفق از سخت ترین بحران‌های امنیتی و اقتصادی میسر می‌باشد.

* آیت‌الله العظمی مکارم در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی:  حفظ وحدت و انسجام گروه‌های مختلف سیاسی ضروری است
علی شمخانی صبح روزپنجشنبه در سفری دو روزه به شهر مقدس قم شد با حضور د مدرسه امام سجاد(ع)  با این مرجع تقلید دیدار  و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت منطقه و همچنین برنامه‌هایی که برای مدیریت شرایط موجود پیش‌بینی شده است،  پرداخت.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار،  نعمت امنیت در جمهوری اسلامی ایران را موهبتی الهی و شایسته شکر و سپاسگزاری به درگاه احدیت دانستند.
معظم له بیان کردند:   ریشه مجموعه موفقیت‌ها در نظام اسلامی تمسک به دین حنیف اسلام و تحقق احکام الهی در این سرزمین است.
این مرجع تقلید با اشاره به تهدید تروریسم تکفیری برای جهان اسلام و مجموعه بشریت،  ضرورت توجه به ریشه‌های تکفیر را مورد تاکید قرار دادند و افزودند:  وهابیت همانگونه که در اجلاس اخیر گروزنی نیز از سوی مذاهب مختلف اسلامی مورد تاکید قرار گرفت خارج از دین مبین اسلام بوده و زادگاه و مروج تفکر تکفیری است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:  حفظ وحدت و انسجام در میان گروه‌های مختلف سیاسی  یک ضرورت است.

ایشان اظهار داشتند:  رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتی است که باید بیش از گذشته به آن اهتمام شود.

* آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اصلاح نظام بانکی در چارچوب اقتصاد مقاومتی ضروری است
حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد  با اشاره به پیامهای سه گانه قرآن کریم در ابعاد بومی و ملی ،  منطقه ای و جهانی اظهار داشتند:  پیام وحی در کنار توجه به مسلمانان و اهل ایمان به هدایت اخلاقی و معنوی اهل کتاب و کفار هم توجه نموده است است.
 ایشان پیام امام حسین(ع) به عنوان قران ناطق در قیام عاشورا: را نیز دارای ماهیت سه گانه ذکر شده عنوان کردند و اظهار داشتتد:  این پیام امروز  هم در عرصه‌های مختلف کاملا  نافذ و تأثیر گذار است
ایشان امنیت را در کنار بعد سخت آن،   واجد ابعاد فرهنگی ، اقتصادی واجتماعی عنوان کردند و اظهار داشتند: دروغ و کتمان حقیقت امنیت را مخدوش کرده و باورهای جامعه را لرزان می‌کند.
حضرت آیت الله جوادی آملی با انتقاد از روشهای متداول در برخی رسانه‌ها که بدون توجه به اثرات سوءامنیتی وارونه نگاری،  با رویکرد سیاسی و یکجانبه حقایق مسلم را کتمان می‌کنند افزودند:  این گونه رفتارها و اقدامات مصداق بارز جاهلیت است.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی اقتصاد مقاومتی را طرحی عمیق و علمی و راهبردی مؤثر برای رفع مشکلات اقتصادی کشور برشمردند و اظهار داشتند:  اصلاح نظام بانکی وتطبیق آن با مبانی اسلامی برای سوق دادن منابع به سمت تولید،  اصلی ترین اقدامی است که باید در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به ان پرداخته شود.
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این فرهنگ غنی انقلاب اسلامی را منشاء تولید قدرت نرم در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی و خلق موفقیتهای کم نظیر عنوان کرد.
وی با اشاره به جایگاه ویژه و نقش تأثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در معادلات و مناسبات منطقه‌ای و بین المللی افزود:  اعتبار و اقتدار ایران که سرچشمه ایجاد امنیت و ثبات پایدار در کشور است دستاوردی ارزشمند و پشتوانه ای محکم برای شکل گیری جهش در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت تلاش مستمر برای تعمیق باورهای فرهنگی و اعتقادی و مقابله با تلاش برنامه ریزی شده نطام سلطه برای تهی سازی معنوی نسل جدید اظهارداشت:  کم توجهی به بازتولید ونشر ارزشهای فرهنگی،  شکل گیری اسیبهای شکننده در حوزه امنیت ملی را بدنبال خواهد داشت.
شمخانی با تجلیل از مقام علمی و دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی افزود: تعقل دینی و مجاهدت علمی علمای فاضل، روشن بین وارزشمندی چون حضرتعالی سرمایه کم نظیری است که طرحهای متعدد دشمنان برای ایجادفتنه مذهبی در کشورماخنثی کرده اند.
* آیت‌الله العظمی نوری همدانی: در نظام ولائی دوقطبی شدن جامعه بی معنی و مصداق کفران نعمت است
 در نظام ولائی شکل گیری دو قطبی و دو گانگی بی معنی بوده و مصداق کفران نعمت است.
حضرت آیت الله نوری همدانی روزپنجشنبه در دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،   انقلاب اسلامی را هدیه‌ای الهی بر شمردند و اظهار داشتند:  ایستادگی در برابر نفوذ و تحمیل بیگانگان،  توجه به قدرت مردم و ظرفیت‌های داخلی،  احیاء فرهنگ جهادو شهادت مهمترین اصول تضمین کننده حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.
ایشان مهمترین تهدید امروز جهان اسلام  را رژیم اشغالگر قدس عنوان کردند و یکی از شاخصه‌های انقلابی بودن را مخالفت و تداوم مبارزه همه جانبه با سلطه گری و ظلم این رژیم  دانستند.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش تعیین کننده ولی امردر ایجاد انسجام و وحدت کلمه در جامعه افزودند:  در نظام ولائی شکل گیری دو قطبی و دو گانگی بی معنی بوده و مصداق کفران نعمت است.

در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی رویکرد جمهوری اسلامی در تأمین امنیت را اتکا به بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی عنوان کرد و اظهار داشت:  انسجام ملی و علاقه مندی گروههای مختلف اجتماعی به مشارکت در تأمین امنیت،  مولفه اصلی موفقیت کشور در این زمینه است
شمخانی بانکوداشت نقش حضرت آیت اللّه العظمی موسوی اردبیلی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود:  جنابعالی به عنوان یکی از استوانه‌های اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی،  جایگاه ویژه ای در تاریخ پرافتخار مبارزات مردم مسلمان ایران دارید.
 *حضرت آیت اللّه علوی گرگانی:
حفظ انسجام و وحدت جامعه ضروری است

حضرت آیت اللّه علوی گرگانی نیز در این دیدار با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت آحاد جامعه به عنوان رمز پیروزی و رستگاری مستمر تأکید کردند.
حضرت آیت اللّه علوی گرگانی در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت احاد جامعه به عنوان رمز پیروزی و رستگاری مستمر تأکید کردند.
ایشان نقش رهبری و مرجعیت در تقویت اقتدار و اتحاد در جامعه را
بی بدیل عنوان کردند و اظهار داشتند:  دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تلاش و سرمایه گذاری هنگفتی را برای متزلزل نمودن رابطه امت و امام معمول داشته اند که باید مسئولین و احاد مردم با هوشیاری بیش از پیش آنان را چون گذشته ناکام بگذارند.
* دبیر شورای عالی امنیت ملی با آیت اللّه العظمی شبیری زنجانی دیدار کرد

حضرت آیت اللّه شبیری زنجانی گفتند:  وعده خداوند که تحقق آن قطعی است ناظر بر موفقیت فعالیت‌ها و جهادی است که در سایه اخلاص و ایمان صورت پذیرد.
حضرت آیت اللّه شبیری زنجانی در دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بااشاره به ظرفیت‌های بی شمار مادی و معنوی در کشور مجموعه امکانات و زمینه‌ها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم عنوان کردند و اظهار داشتند: وعده خداوند که تحقق آن قطعی است ناظر بر موفقیت فعالیت‌ها و جهادی است که در سایه اخلاص و ایمان صورت پذیرد.
ایشان در پایان این دیدار برلی موفقیت بیش از پیش مسئولین و خدمتگذاران صادق نظام جمهوری اسلامی دعا کردند.
علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار  ضمن ارایه گزارشی از شرائط امنیتی،  اقتصادی و سیاسی کشور بخش عمده ای از مشکلات و تهدیدات کشور را اقتصاد پایه عنوان کرد.
وی کاهش مشکلات اقتصادی را تکمیل کننده یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره امنیت کشور عنوان کرد و افزود: تا زمانی که کار، تولید ثروت وتلاش برای توسعه همه جانبه به ادبیات رائج در بخشهای مختلف کشور و گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی تبدیل نشود مسیر رفع مشکلات اقتصادی هموار نمی‌شود.


نوشته شده در   شنبه 8 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode