ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 27 مهر 1395     |     کد : 107847

750 نخبه قرآنی به رقابت نشستند

رقابت‌های این دوره از مسابقات از دیروز دوشنبه با حضور 16 گروه بر گزیده کشوری در رشته‌های همخوانی قرآن کریم و دعا خوانی در دوسالن جدا آغاز شد و عملا رقابتهای بیش از 750 نخبه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف کلید خورد.

اعتدال: رقابت‌های این دوره از مسابقات از دیروز دوشنبه با حضور 16 گروه بر گزیده کشوری در رشته‌های همخوانی قرآن کریم و دعا خوانی در دوسالن جدا آغاز شد و عملا رقابتهای بیش از 750 نخبه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف کلید خورد.
آیین گشایش سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت شرکت کنندگان در بیش از 10 رشته قرآنی شامگاه یک شنبه در گیلان بر گزارشد.
به گزارش اعتدال به نقل از ستاد خبری سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آئین افتتاحیه این دوره ازمسابقات شامگاه دیروز   25 مهرماه با حضور، مدیران ملی واستانی، جامعه قرآنی و شرکت کنندگان این دوره از مسابقات در مجتمع زیبار کنار برگزار و رقابتها شرکت کنندگان در این مسابقات آغاز شد.
بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت وگویی با بیان اینکه این دوره از مسابقات، امسال با تجمیع رشته‌های مختلف برای نخستین بار در قالب جشنواره بزرگ قرآنی برگزار می‌شود تصریح کرد: رقابت‌های این دوره از مسابقات از دیروز دوشنبه با حضور 16 گروه بر گزیده کشوری در رشته‌های همخوانی قرآن کریم و دعا خوانی در دوسالن جدا آغاز شد و عملا رقابتهای بیش از 750 نخبه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف کلید خورد.
حسینی با تأکید بر اینکه یکی از مصادیق قرآن ظلم ستیزی است و قیام امام حسین؟ع؟ نیز بر مبنای استکبارستیزی بوده است، بیان کرد: فعالان قرآنی باید تلاش کنند تا این پیام قرآنی انتقال یابد، بر همین اساس شعار این دوره از مسابقات همان تعبیر تاریخی امام حسین؟ع؟ در شب عاشورا یعنی «أَنّی کُنْتُ اُحِبُّ الصَّلاةَ لَهُ وَتِلاوَةَ کِتابِهِ» انتخاب شده است.

*  برگزاری بیش از 130 محفل قرآنی در استان گیلان
حسینی درخصوص برنامه‌های جانبی مسابقات امسال گفت: از ابتدای محرم محافل مختلف قرآنی در گیلان آغاز شده و تا قبل از مسابقات 60 محفل در سطح استان برگزار شده، همچنین در ایام برگزاری رقابت‌ها هم 70 محفل قرآنی با حضور قاریان ملی وبین المللی از جمله سید جواد حسینی، حامد ولی زاده، احمدی وفا و... در استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه قرآن، برگزاری 52 کارگاه آموزشی با حضور استادان مطرح کشوری، تجلیل از پیشکسوتان و برگزاری مسابقات برای عموم مردم و بینندگان تلویزیون از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار مسابقات در مجموعه رفاهی زیباکنار درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای این دوره از مسابقات پخش زنده مسابقات از شبکه قرآن ومعارف سیما در مقاطع مختلف است.
 حسینی با اشاره به زمانبندی مسابقات گفت: مراسم اختتامیه رشته‌های مدیحه سرایی و دعاخوانی امشب از ساعت 18:30 تا 21 در زیبا کنار برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 27 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode