ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 4 مهر 1395     |     کد : 107094

لاريجاني: براي حل مشكلات مردم به حركتي جهادگونه نياز است

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينکه داستان دفاع مقدس بسيار پرارزش و حکايت از قيام يک ملت عليه همبستگي دنيا دارد،‌گفت:‌ امروز نيز ايران به همان حرکت مجاهد‌گونه نياز دارد و بايد همبستگي ملي و روحيه مجاهدانه براي حل مشکلات مردم احياء شود.


رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اينکه داستان دفاع مقدس بسيار پرارزش و حکايت از قيام يک ملت عليه همبستگي دنيا دارد،‌گفت:‌ امروز نيز ايران به همان حرکت مجاهد‌گونه نياز دارد و بايد همبستگي ملي و روحيه مجاهدانه براي حل مشکلات مردم احياء شود.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در جمع کارمندان بسيجي قوه مقننه به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت:

داستان دفاع مقدس بسيار پرارزش و از يک قيام ملت عليه همبستگي دنيا حکايت دارد که درس‌ها و زواياي بسيار ارزشمندي براي امروز ايران دارد‌.

ايران امروز به حرکت مجاهدگونه‌اي احتياج دارد، اين همان چيزي است که مقام معظم رهبري بارها فرمودند که در عرصه اقتصادي بايد با روحيه مجاهدگونه کار کرد.اين بيانات به معناي احياي همبستگي ملي و روحيه مجاهدانه براي حل مشکلات مردم است.

رئيس مجلس با بيان اينکه دفاع مقدس ابعاد مختلفي دارد گفت: دفاع مقدس حادثه بسيار نادري در دنيا بود‌،چون ملتي که تازه انقلاب کرده و با مشکلاتي از لحاظ سياسي و اقتصادي گريبانگير بوده و تازه مي‌خواسته جوانه انقلاب را رشد دهد با جنگ مواجه مي‌شود، در اين شرايط تقريبا همه کشورهاي غربي و منطقه‌اي و شوروي سابق و اقمار آن همه در مقابل با ملت ايران با چنين مشکلاتي يکي شدند. اما ملت ايران توانست آن را پس زند و سرمايه‌اي براي خود به وجود آورد.

لاريجاني با بيان اين که اين اتفاق دستاورد بزرگي براي ايران بود توضيح داد: نبايد تصور شود که تنها دستاورد دفاع مقدس پس زدن دشمن و ندادن اجازه براي تجاوز به خاک کشور است. اين حداقل فايده بود و مهمترين فايده دفاع مقدس اين بود که ديگران يعني کشورهاي غربي و منطقه به اين نکته پي بردند که اگر روزي بخواهند به ايران تعرض کنند با يک هجمه و وفاق ملي در ايران مواجه خواهند شد و چنين حس همدلي در داخل کشور وجود دارد و به همين دليل آن‌ها ديگر هوسي براي تعرض به ايران نکردند وگرنه در طول سال‌هاي گذشته به طور مستمر حوادثي براي ايران به وجود آمد که مي‌توانست تبديل به تجاوز نظامي‌به ايران شود که از جمله آن حوادث بعد از 11 سپتامبر است.

وي يادآور شد: آنها بعد از حوادث 11 سپتامبر نوک پيکان خود را به سمت ايران نشانه گرفتند، اما جرات حمله به ايران را نداشتند، چون با تجربه دفاع مقدس به اين نتيجه رسيدند که اگر به ايران تعرضي نظامي‌کنند قطعا درگير خواهند شد چون ايران کشوري است که در طول هشت سال با همه تنگدستي از خود دفاع کردو امروز در شرايط بهتري قرار دارد و قطعا رسوايي بزرگي براي آنها در صورت درگيري با ايران به وجود خواهد آمد.

رئيس مجلس با تاکيد بر اين که دفاع همه جانبه در طول جنگ سرمايه بزرگي براي ملت مجاهد ايران به وجود آورد گفت: اين دفاع تجاوز را براي هميشه از ايران دفع کرد. بايد اين مفهوم را به درستي متوجه شد و در زمان حال از آن استفاده کرد. بايد به اين يد واحده و وحدت ملي در داخل توجه و بر حسب شرايط زمان از اين ظرفيت و همبستگي ملي به درستي استفاده کرد‌.

لاريجاني در ادامه با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري در مورد لزوم توجه به فريبکاري آمريکا گفت: صدام و رژيم آن از اقمار شوروي بود به طوري که همه ادوات جنگي رژيم صدام براي شوروي بود، اما بعد از پيروزي انقلاب، آمريکا که هيچ رابطه اي با صدام نداشت شروع به ايجاد ارتباط با صدام کرد که يک سال بعد از انقلاب نشانه‌هاي اين ارتباط گيري مشخص شد.

وي ادامه داد: روز گذشته يک سري اسناد سري و طبقه بندي آمريکا منتشر شده که از طبقه بندي محرمانه در آمد‌. اسنادي که نشان مي‌دهد دبير وقت شوراي امنيت آمريکا قبل از جنگ به اين نتيجه رسيد که به صدام پيشنهاد گرفتن جزاير سه گانه را بدهد که هنوز آن زمان جنگ وجود نداشت. البته صدام ناتواني‌اش را اعلام مي‌کند و پيشنهادهايي ديگري چون تجزيه ايران را مي‌دهد. نکته مهم در اين اسناد اين است که آمريکايي‌ها که هميشه حرف از صلح و رعايت حقوق بشر مي‌زنند حتي از کشوري که جز دارو دسته شوروي است هم نمي‌گذرند و قصد فريب او را ‌دارند. اين خود نشان مي‌دهد که موضوع فريبکاري آمريکا بايد هميشه مدنظر باشد چون اين فريبکاري هميشه در موضوعات مختلف وجود دارد. جنس اين کشور فريبکاري است و بايد در موضوعات ديگر چون اقتصادي اين سابقه مدنظرمان باشد که با چه کسي طرف هستيم.

لاريجاني افزود: امروز هم برخي از کشورهاي منطقه دچار اشتباه محاسباتي شده‌اند که بايد مراقب باشند کار دستشان ندهند. ممکن است برخي از کشورها هوس‌هايي براي تاخت و تاز در منطقه و بهم‌ريختگي امنيتي داشته باشند، اما حواسشان باشد که وجه‌المصالحه اين اميال نشوند. تاريخ دفاع مقدس نمونه اي از اين فريب خوردگي‌ها ست که در نهايت متضرر و گرفتار شدند؛ حال لازم است که مراقبت کنند.

رئيس قوه مقننه تاکيد کرد که هفته دفاع مقدس بسيار عزيز و نمادي عظيم از يک قيام ملي در کشور ماست. دفاع مقدس بايد عرصه اي براي تفکر شود که چه زمينه اي باعث توفيق ملت شد تا آن را تسري به صحنه امروز ايران دهيم.

وي ابراز اميدواري کرد مجلس‌، دولت و قواي ديگر اين روحيه را زنده نگهدارند آنهايي که در دفاع مقدس نيز مجاهدت کردند عزيز هستند و عزيز مي‌مانند و بايد از اين ظرفيت استفاده شود.

لاريجاني: ايران عزم جدي براي برخورد با تروريسم دارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌تأکيد کرد: نگاه و عزم ايران و کنيا براي برخورد با پديده شوم تروريسم بسيار جدي است.

به گزارش ايسنا، علي لاريجاني پس از ديدار با جاستين ادناهون رئيس مجلس نمايندگان کنيا در جمع خبرنگاران با اشاره به نگاه مثبت دوستانه و گسترده ايران براي توسعه روابط بين ايران و کنيا گفت: در مذاکرات انجام شده در زمينه گسترش روابط پارلماني و ارتباط بخش‌هاي مختلف دو پارلمان صحبت کرديم.

وي افزود: در بخش دوم گفتگوهايمان در زمينه‌هاي صنعتي، معدني، کشاورزي، نفت و گاز و تجهيزات دارويي و پزشکي صحبت شد و با توجه به علاقمندي رئيس مجلس نمايندگان کنيا ترتيب ديدار ايشان با وزراي مربوطه داده شد تا زمينه همکاري‌هاي گسترده بين دو کشور در حوزه‌هاي اقتصادي به وجود آيد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌ابراز اميدواري کرد که سفر جاستين ادناهون به ايران نقطه عطفي براي گسترش روابط جمهوري اسلامي‌ايران و کنيا در همه زمينه‌هاي ذکر شده باشد. رئيس مجلس نمايندگان کنيا هم اظهار داشت: در گفتگوهاي انجام شده بر تقويت روابط دوستانه اقتصادي و فرهنگي دو کشور و همچنين فعال‌سازي گروه‌هاي دوستي ايران و کنيا تأکيد شد.

وي در ادامه با بيان اين که در گفتگو‌ها در مورد تعاملات مثبت دو کشور بحث و تبادل نظر شد، تأکيد کرد: پارلمان‌ها نقش کليدي در بهبود و توسعه دوجانبه و چندجانبه بين کشورها و همچنين ايجاد و تقويت روابط اقتصادي کشورها دارند.

جاستين ادناهون با دعوت رسمي‌از علي لاريجاني از رئيس مجلس کشورمان خواست در آينده‌ نزديک به اين کشور سفر کرده تا علاوه بر گفتگو با مقامات سياسي و پارلماني اين کشور از عجايب تاريخي کنيا هم بازديد کند.


نوشته شده در   يکشنبه 4 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode