ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 شهريور 1395     |     کد : 106789

نامه كنگره به اوباما: با حمايت از عربستان آبروي آمريكا را نبريد

جمعي از اعضاي کنگره آمريکا با ارسال نامه اي ‌به باراک اوباما، از کمک هاي واشنگتن به عربستان در جنگ عليه مردم يمن به شدت انتقاد کردند و آن را باعث تخريب چهره آمريکا در جهان دانستند.

جمعي از اعضاي کنگره آمريکا با ارسال نامه اي ‌به باراک اوباما، از کمک هاي واشنگتن به عربستان در جنگ عليه مردم يمن به شدت انتقاد کردند و آن را باعث تخريب چهره آمريکا در جهان دانستند.

در همين رابطه، 64 نفر از اعضاي کنگره آمريکا با انعقاد قرارداد فروش تسليحات به ارزش 1.15 ميليارد دلار به عربستان سعودي به دليل استفاده در جنگ يمن مخالفت کردند و خواستار توقف اين قرارداد شدند . در نامه اعضاي کنگره آمده است: حمايت هاي روز افزون دولت آمريکا از جنايت هاي عربستان در يمن، نوعي جنون سياسي است که بايد سريعاً متوقف شود. نمايندگان کنگره آمريکا همچنين حملات هوايي عربستان و کشتار غير نظاميان يمني را مصداق بارز جنايت جنگي بر‌شمردند.

از طرفي، «هري ريد» سناتور ارشد دموکرات آمريکا ضمن اعلام انزجار از رژيم سعودي، از تصويب لايحه‌اي که به خانواده قربانيان حملات 11 سپتامبر اجازه مي‌دهد، دولت عربستان را به دليل هرگونه نقش در اين حادثه تحت پيگرد قرار دهند، حمايت کرد.

در چنين شرايطي، حملات وحشيانه جنگنده هاي رژيم سعودي عليه غير نظاميان يمني و انهدام زيرساخت هاي اين کشور همچنان ادامه دارد. در اين راستا، جنگنده‌هاي سعودي يک مدرسه در استان صعده در شمال يمن را هدف قرار دادند که در پي اين حمله، اين مدرسه به طور کامل تخريب و خسارات سنگيني به منازل مجاور وارد شد.از سويي، منابع يمني از بمباران ساختمان امنيت ملي اين کشور در منطقه «صرف» صنعاء توسط جنگنده هاي عربستان سعودي خبر دادند. در همين حال، در پي انفجار يک بمب به جا مانده از تجاوز عربستان سعودي به يمن در شهر «خولان» صنعا، چهار زن کشته و شماري نيز زخمي شدند.

در همين حال، نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن نيز پايگاه هاي نظامي عربستان در «جيزان» را هدف حملات موشکي و توپخانه اي خود قرار دادند که در اثر آن دو نظامي سعودي کشته شدند.از طرفي، يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن، با موشک «الصرخه 3» تجمع مزدوران سعودي در شرق منطقه «الطوال» در جيزان را هدف قرار داد.

*بحرين

طلاب بحريني حوزه علميه قم با شيخ عيسي قاسم اعلام همبستگي کردند.در همين رابطه، مراسم اعلام همبستگي طلاب بحريني حوزه علميه قم با شيخ عيسي قاسم و محکوميت تعرض رژيم آل خليفه به اين روحاني برجسته با حضور آيت الله اراکي، رئيس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل‌بيت(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين کعبي، نماينده مجلس خبرگان رهبري، شيخ معين دقيق، نماينده حزب الله در قم و شيخ عبدالله دقاق، نماينده آيت الله ‌شيخ عيسي قاسم، در حسينيه امام رضا(ع) قم برگزار شد‌.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode