ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 شهريور 1395     |     کد : 106669

دعای عرفه و مراسم برائت از مشرکین در امامزادگان کشور

به گزارش اعتدال به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه است، اگرچه به اسم عید نامیده نشده، اما روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.

به گزارش اعتدال به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه، حجت الاسلام والمسلمین  احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: روز نهم ذی‌الحجه، روز عرفه از اعیاد عظیمه است، اگرچه به اسم عید نامیده نشده، اما روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، و خشمناک‎ترین اوقات را خواهد داشت.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای بصیرت افزایی مردم و تقویت روحیه بندگی و ارتباط با خدا، مراسم پرفیض دعای عرفه را در امامزادگان و بقاع متبرک متبرکه سراسر کشور که خود پایگاه امید، آرامش، نشاط معنوی و مناجات واقعی مومنین هستند، با همکاری هیأت امنا بقاع ، خدام و مومنین برگزار می‌کند.
وی تصریح کرد: بهره گیری از سخنرانی مبلغان مذهبی و مدیحه سرایی‌ها مداحان به منظور پربار تر کردن و تقویت روحیه معنوی جوانان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این روز در بقاع متبرکه و امامزادگان است.
حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: حضور در آستان امامزادگان واجب التعظیم که جایگاه ویژه‌ای دارند می‌تواند در حال و هوای معنوی ما تأثیر بسزایی داشته باشد و این بزرگواران واسطه‌های فیض در قبول توبه ما نزد خداوند باشند.
وی ادامه داد: مراسم پرفیض دعای عرفه در امامزادگان شاخص بصورت زنده و مستقیم از برخی  شبکه‌های استانی هم پخش خواهد شد.
این گزارش حاکی است همزمان با فرا رسیدن سالروز فاجعه منا ویژه بر نامه برائت از مشرکین در جوار حرم مطهر امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود.
حجت الاسلام حسن امیری اظهار داشت:وظیفه مستقل برائت که وظیفه ‎ای الهی است، باید علنی و آشکار انجام شود و کنگره عمومی حج یکی از بهترین مکان‎ها و زمان‎ها برای اظهار آن است و خداوند سبحان نیز ضمن آن‎که در موارد مختلف با بیان‎های گوناگون از برائت رسول خداوند و مؤمنان نسبت به کفار و مشرکین خبر می‎دهد، در سال نهم هجری، در حج اکبر برائت خود و رسول خود را نسبت به مشرکین آن زمان، به همه مردم اظهار می‎دارد. «و اذان من ‎الله و رسوله الی الناس یوم الحج الاکبر ان الله برئ من المشرکین و رسوله» (توبه‏/3) اعلامی است از جانب خداوند و رسول او به‎سوی مردمان در روز حج اکبر که خداوند رسول او از مشرکان بیزارند.
وی در ادامه افزود: در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه در سالی که توفیق حضور در حج تمتع را از زائران و دلدادگان ایرانی دریغ داشتند به عنوان یک نهاد اسلامی و انقلابی و به نشانه اعتراض برخود لازم می داند فریضه برائت از مشرکان را به صورت نمادین در بقاع سراسر کشور به اجرا در آورد بر همین اساس ویژه بر نامه برائت از مشرکین در جوار حرم مطهر امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد:این ویژه برنامه روز یکشنبه 21 شهریورماه مصادف با نهم ذیحجه بعد از قرائت دعای پرفیض عرفه همراه با برنامه هایی همچون؛ تلاوت قرآن کریم، مداحی و مرثیه خوانی با موضوع سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل(علیه السلام)، سخنرانی، اعلام انزجار و سردادن شعار ضد استکبار و محکوم نمودن مشرکین و آل سعود و در پایان برنامه نیز قطعنامه ای در راستای محکوم کردن جنایات رژیم آل سعود قرائت و توسط حاضران امضاء می شود.


نوشته شده در   شنبه 20 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode