ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 شهريور 1395     |     کد : 106643

راهپيمايي سراسري در محکوميت جنايات آل‌سعود و آل‌خليفه

نمازگزاران سراسر كشور ديروز پس از اقامه نماز جمعه‌، درمحکوميت جنايات رژيم‌هاي ديکتاتور آل سعود و آل خليفه راهپيمايي کردند و فرياد مرگ بر آل سعود و آل خليفه سر دادند.

نمازگزاران سراسر كشور ديروز پس از اقامه نماز جمعه‌، درمحکوميت جنايات رژيم‌هاي ديکتاتور آل سعود و آل خليفه راهپيمايي کردند و فرياد مرگ بر آل سعود و آل خليفه سر دادند.

نمازگزاران تهراني در نخستين سالگرد فاجعه شهادت جمعي از حجاج ايراني در منا و محکوميت اقدامات رژيم بحرين در سرکوب وحشيانه مردم مظلوم اين کشور و برگزاري دادگاه نمايشي عليه رهبر بزرگ جنبش اسلامي‌بحرين آيت الله شيخ عيسي قاسم، از دانشگاه تهران به سمت ميدان فلسطين راهپيمايي کردند.

نمازگزاران سراسر كشور در بيش از 850 ميعادگاه نماز جمعه‌، پلاکاردهايي با عناوين مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر آل خليفه و دست نوشته‌هايي با مضامين پيام اخير رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در محکوميت رژيم آل سعود و آل خليفه در دست داشتند.

در اين راهپيمايي‌ها، مردم شعار الله اکبر، هيهات‌من‌الذله، مرگ بر آمريکا ومرگ بر اسرائيل، تبت يدا أبي لهب آل سعود بي نسب، آل سعود شرمت باد آمريکا ننگت باد و مرگ بر آل سعود خائن سردادند.

حسين الله کرم فعال سياسي در راهپيمايي نمازگزاران تهراني در ميدان فلسطين در سخناني، هدف از اين راهپيمايي را محکوميت رژيم آل سعود در شهادت حدود 7000 حاجي جهان اسلام در فاجعه منا و همچنين حادثه مسجدالحرام در حج پارسال اعلام کرد و گفت: آل سعود را لايق اداره حج نمي‌دانيم و بايد در اين باره هيات حقيقت‌ياب تشکيل شود.

وي افزود: حاجيان 40 کشور به دليل بي‌لياقتي حکام سعودي در فاجعه منا شهيد شدند اما فقط ابدان مطهر حجاج ايراني به ميهنشان بازگشت. براي تشکيل هيات حقيقت ياب و کوتاهي دست آل‌سعود از اداره حرمين الشريفين بايد راه مقاومت و تهديد شيطان‌هاي بزرگ و کوچک را ادامه دهيم.

در پايان اين راهپيمايي بيانيه نمازگزاران در محکوميت اعمال رژيم سعودي در کشتار و قتل عام مسلمانان در يمن و سوريه و سرکوب وحشيانه مردم مظلوم بحرين و اهانت به حريم آيت الله شيخ عيسي قاسم مرجعيت بزرگ اين کشور از سوي آل خليفه، قرائت شد.

متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

«بســم‌الله الـرحمن الـرحيم»

ملت بزرگ و بصير انقلاب اسلامي‌با حضور پرشور و حماسي خود در اين مراسم تظاهرات با گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر فاجعه دلخراش و‌اندوهناک منا، در نخستين سالگرد آن؛ اينگونه اقدامات ضد حقـوق‌بشـري، غيرانسـاني و ددمنشانه شـجـره خبـيثـه مـلعـونـه آل‌سـعـود را در کشـتار ضـيـوف‌الرحمـان و حجـاج بيـت‌الله الحـرام در مسجد‌الحرام و منا و کشـتار و سرکوب و قتل عام مسلمانان و مردم مظلوم در عربستان، يمن، سوريه و حمايت از رژيم فاسد و مزدور آل خليفه در کشتار و سرکوب مسلمانان و مردم مظلوم و بي‌دفاع بحرين و اهانت به حريم مرجعيت بزرگ ديني آن کشور «آيت‌الله شيخ عيسي قاسم" را به شدت محکوم مي‌کند.

ما تظاهرات‌کنندگان در حمايت از رهنمودها و فرمايشات راهگشاي مقام معظم رهبري «مدظله العالي» عليه خباثت‌هاي رژيم دست‌نشانده و سفاک آل‌سعود و آل‌خليفه بار ديگر اعتراض و خشم انقلابي و نفرت و انزجار خود را از اينگونه اقدامات ضدانساني و غيرمسئولانه آل‌سعود خائن‌الحرمين اعلام مي‌كنيم و در بيش از 850 ميعادگاه نماز جمعه در سراسر کشور "مرگ آل‌سعود و آل‌خليفه" را فرياد مي‌زنيم.

ملت شجاع و بصير ايران اسلامي‌صراحتاً اعلام مي‌دارد تا همراه و همگام با ساير ملت‌هاي آزاده و مسلمان و "امت بزرگ رسول‌الله"، ضمن گراميداشت نام و ياد و خاطره شهداي گرانقدر فاجعه منا و مسجدالحرام، حمايت همه جانبه خود را از مردم مظلوم يمن، سوريه و رهبر بزرگ مسلمانان بحرين و مردم مظلوم آن اعلام مي‌دارد و به رژيم آل‌سعود و آل‌خليفه اين مزدوران رژيم غاصب صهيونيستي و آمريکاي جنايتکار ام‌الفساد، هشدار مي‌دهد که اگر آل‌سعود خائن مسئوليت اقدامات خود را در جنايت هولناک سرزمين منا نپيذيرد و درصدد جبران و اصلاح اقدامات خصمانه و مداخله‌جويانه خود هم در ساير بلاد اسلامي‌بر نيايد و همچنين اگر رژيم فاسد آل‌خليفه از سرکوب مردم مظلوم و ستمديده خود و هتک حرمت رهبران و مراجع بزرگ ديني به ويژه "آيت‌الله شيخ عيسي قاسم" دست برندارد، به زودي زير امواج خروشان خشم انقلابي و مقدس مسلمانان جهان به ويژه جوانان حزب‌الله براي هميشه تاريخ دفن خواهد شد.

جان باختن 90 هزار حاجي در14سال

دراين حال روزنامه لبناني الاخبار نوشت :به اسنادي دست يافته است که نشان مي‌دهد آل سعود در مديريت حج و تضمين امنيت جاني حجاج بيت الله الحرام ناتوان بوده است و بعد از نفت از اين فريضه براي تحقق اهداف سياسي خود و صدور‌انديشه تکفيري وهابي در منطقه و جهان به ويژه جهان اسلام سوء استفاده مي‌کند.

الاخبار در شماره ديروز خود نوشت : اين اسناد را که مربوط به حوادث جان باختن حجاج بيت الله الحرام در طول 14 سال گذشته از جمله فاجعه منا و سقوط بالابر در حرم مکه مکرمه است، در پايگاه الکترونيکي خود منتشر خواهد کرد.

اين روزنامه لبناني تاکيد کرد: فاجعه منا، يکي از بزرگترين فاجعه‌ها در تاريخ حج بوده است و مقامات رژيم سعودي در سال‌هاي گذشته همواره تلاش کرده‌اند تا با پنهان کاري و گمراه كردن بر ناتواني و سوء مديريت خود از جمله حج سال گذشته سرپوش بگذارند.

الاخبار با اشاره به واکنش بيشتر کشورهاي اسلامي‌به فاجعه منا و رفتار رژيم سعودي از جمله جمهوري اسلامي‌ايران که بيشترين خسارت‌ها را در اين فاجعه متحمل شده است، افزوده است: مقامات سعودي به طور رسمي‌تعداد حجاج جان باخته در فاجعه منا در موسم حج سال گذشته را فقط 769 نفر و شمار زخمي‌ها را 694 نفر اعلام کرده‌اند.

اين روزنامه لبناني به کارشکني‌هاي رژيم سعودي براي جلوگيري از حضور همه حجاج ايراني و برخي کشورهاي ديگر از طريق کاهش سهميه در مناسک حج امسال اشاره و تاكيد كرده است: رژيم سعودي در اقدامي‌معنا دار با قرائت دعاي کميل مخالفت مي‌کند و اعلام برائت از مشرکان به ويژه رژيم صهيونيستي را برنمي‌تابد و براي بدست آوردن رضايت استکبار و صهيونيسم جهاني، حاضر شده است مانع مشارکت حجاج برخي کشورها مانند ايران، سوريه‌، يمن و لبنان شود.

الاخبار نوشت: يک سال از فاجعه منا گذشته اما سعودي جرات نکرده تا به وعده خود براي تحقيقات عمل کند و حتي حاضر نشده است مسئوليت خود در اين فاجعه را تحمل و از مسلمانان عذرخواهي کند و در نتيجه صدها خانواده از کشورهاي مختلف جهان همچنان منتظرهستند تا از سرنوشت عزيزان خود و حقيقت ماجرا مطلع شوند.

اين روزنامه لبناني افزوده است: سعودي‌ها به سرعت و بدون کسب اجازه از خانواده حجاج جان باخته‌، بسياري از آنها را در مکان‌هايي نامعلوم دفن کردند تا شايد خود را از پاسخگويي رها کنند. رژيم سعودي که روزي مي‌توانست از ناتواني خود در مديريت حج و از گناهي که مرتکب شده است، استغفار کند، اکنون به يک« مجرم واقعي» تبديل شده و در وحشي گيري خود بجايي رسيده است که به جاي معذرت خواهي از خانواده قربانيان فاجعه منا‌، با بي شرمي‌تمام ديگران را مسئول مي‌خواند.

و فقط کمتر از يک هفته از فاجعه منا نگذشته بود که «سلمان بن عبدالعزيز» با ارسال پيامي‌به «محمد بن نايف» ولي عهد سعودي به دليل آنچه موفقيت در برگزاري مناسک حج خواند، به او تبريک گفت.

روزنامه لبناني با مشکوک خواندن سکوت برخي کشورها که بيشتر تحت فشار سعودي و به بهانه منافع مشترک آنها با رياض انجام گرفته است، افزوده است:سعودي حتي حاضر نشد يک مسئول اداره امور حج را برکنار کند و « بندر بن حجار» تا امروز در راس وزارت حج سعودي قرار دارد به ويژه اين که فاجعه منا چند روز بعد از سقوط بالابر در حرم مکه مکرمه رخ داد.

سعودي نه فقط از محاکمه و مجازات « گروه بن لادن» يکي از بزرگترين شرکت‌هاي پيمانکاري در توسعه حرم مکه مکرمه که در پرونده سقوط بالابر نقش داشت، امتناع کرد بلکه طرح‌هاي جديدي را به آن واگذار کرد و حتي تاکنون از پرداخت غرامت و ديه به خانواده قربانيان خودداري و از پذيرش ضعف‌، سوء مديريت و اهمال کاري‌هاي خود در برگزاري مناسک حج امتناع کرده و اجازه نداده است قبر جان باختگان فاجعه مشخص شود‌. سعودي‌ها از کشف حقيقت فاجعه منا جلوگيري مي‌کنند زيرا به اين اميد دل بسته‌اند که با مرور زمان مسلمانان اين فاجعه را فراموش مي‌کنند.

اين روزنامه لبناني بار ديگر با تاكيد بر اين كه به اسناد اداره مناسک حج و عمره سعودي دست يافته است و آنها را در پايگاه الکترونيکي خود منتشر خواهد کرد،نوشته است: اين اسناد ضعف و ناتواني سعودي در اداره مناسک حج وعمره و شفاف نبودن آن درباره حوادث و فاجعه‌ها در موسم حج تمتع و حج عمره طي سال‌هاي گذشته را فاش مي‌کند.

در اين اسناد، شمار جان باختگان از سال 1423 هجري تا 1437 هجري تحت عنوان کلي حجاج همه کشورها شامل تعداد‌، نام‌، هويت‌، عمر و تاريخ درگذشت، فاش شده است. براساس اين اسناد که 3121 صفحه است، 90 هزار و 267 حاجي و عمره گذار در سرزمين وحي جان باخته‌اند و بزرگترين فاجعه‌، فاجعه سال گذشته در منا است.

اين روزنامه لبناني تاکيد کرده است: با بررسي اين بيانيه‌ها به اين نتيجه مي‌توان دست يافت که سعودي به افکار عمومي‌جهان اسلام فقط درباره فاجعه منا دروغ نگفته است بلکه ترديدآفريني و پنهان کاري‌، راهبرد ثابت آن در چند دهه گذشته براي پنهان کردن ضعف‌ها و شکست‌هايش بوده است تا مديريت حج را همچنان در دست داشته باشد و بعداز نفت از حج براي مقاصد ديگر مانند بزرگ کردن نقش سياسي خود در منطقه وجهان سوء استفاده کند.

همچنين سعودي آمار جان باختگان فاجعه منا را فقط 769 حاجي اعلام کرده است اما خبرگزاري‌هاي جهان حتي تا 2221 جان باخته را گزارش کرده‌اند.

اين روزنامه لبناني با تاكيد بر اين که سوالات زيادي در کشورهاي اسلامي‌درباره توان آل سعود براي اداره امور حرمين شريفين و تضمين حفظ امنيت و جان حجاج بيت الله الحرام در مناسک حج وجود دارد، افزوده است: سئوال اساسي اين است که اين وضع تا چه زماني ادامه خواهد يافت و کشورهاي اسلامي‌چه زماني به دوران مديريت ضعيف اداره حج پايان مي‌دهند؟

"استفان دوجاريک" سخنگوي سازمان ملل ابراز اميدواري کرده است که در موسم حج امسال‌، مناسک حج در فضايي آرام برگزار شود و هيچ حادثه‌اي رخ ندهد.

برگزاري مراسم دعاي عرفه، فردا در سراسر کشور

سخنگوي ستاد بزرگداشت نخستين سالگرد شهداي منا از برگزاري مراسم دعاي پر فيض عرفه در مصلاهاي سراسر کشور در روز يکشنبه خبر داد و گفت: عربستان از تشکيل کميته حقيقت ياب فاجعه منا هراس دارد.

سعيد اوحدي افزود: بر اساس مصوبه ستاد بزرگداشت نخستين سالگرد شهداي منا، مراسم دعاي پر فيض عرفه با حضور ملت بزرگ ايران اسلامي‌در مصلاهاي شهرهاي مختلف برگزار مي‌شود و فراخوان عمومي‌در مراکز استان‌ها براي برگزاري با شکوه اين مراسم داده مي‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: مراسم دعاي عرفه ساعت 15 آغاز مي‌شود، البته با توجه به تعداد زياد جمعيت، در مصلاي تهران راس ساعت 14 به روي مشتاقان گشوده خواهد شد.

اوحدي اظهار داشت: سخنراني و ديگر آيين‌هاي روز عرفه در سراسر کشور با رويکرد بزرگداشت ياد و خاطر شهداي مظلوم منا و انزجار از مواضع اخير عربستان به ويژه مفتي‌هاي «حرام‌خور» سعودي برگزار مي‌شود.

رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد کرد: بر اساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت سخنران مراسم اين روز در تهران خواهد بود.

اوحدي از اقشار مختلف مردم خواست با حضور پر شور خود در آيين دعاي پر فيض عرفه و لبيک به فرمايشات مقام عظماي ولايت و محکوم کردن مواضع عربستان، اقتدار هميشگي خود را به نمايش جهانيان بگذارند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با محکوم کردن عربستان در فاجعه منا گفت: اگر عربستان ريگي به کفش ندارد چرا از تشکيل کميته حقيقت ياب امنتناع مي‌كند و هراس دارد.در هر صورت عربستان بايد پاسخگوي جهان اسلام به ويژه خانواده‌هاي معظم شهداي منا باشد.


نوشته شده در   شنبه 20 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode