ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1395     |     کد : 106028

وزير دفاع: قدرت دفاعي ايران ملت را بيمه كرده است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان با بيان اين كه عمده نياز جريان مقاومت از صنايع دفاعي ايران تامين مي‌شود‌، افزود: تجهيزاتي که در اختيار مقاومت قرار مي‌گيرد در مقايسه با تجهيزاتي که صاحبان قدرت در اختيار معارضان قرار مي‌دهند، از کاربري و اثربخشي بالايي برخوردار است، حتي در برخي تجهيزات توانايي‌ها برابر با تجهيزات و جنگ‌افزارهاي آنهاست.


وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان با بيان اين كه عمده نياز جريان مقاومت از صنايع دفاعي ايران تامين مي‌شود‌، افزود: تجهيزاتي که در اختيار مقاومت قرار مي‌گيرد در مقايسه با تجهيزاتي که صاحبان قدرت در اختيار معارضان قرار مي‌دهند، از کاربري و اثربخشي بالايي برخوردار است، حتي در برخي تجهيزات توانايي‌ها برابر با تجهيزات و جنگ‌افزارهاي آنهاست.

به گزارش ايسنا، حسين دهقان در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با گراميداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور،‌ افزود: ملت ما قدردان و قدرشناس مقاومت آزادگان و پيامبري انقلاب اسلامي در زندان‌هاي سياه دژخيمان هستند.

وي 28 مرداد را سالروز کودتاي آمريکايي‌ها عليه دولت ايران و نقطه آغازي براي وضع جديد سياسي کشور در دوران معاصر دانست و تاكيد كرد: آمريکايي‌ها با اين اقدام خيلي چيزها را به تاراج بردند و زندان‌، تبعيد‌، اعدام و آنچه که توانستند به کار گرفتند تا اصالت‌هاي ديني و مذهبي و انقلابي مردم را نابود کنند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: فصل جديدي از تاريخ حيات جوامع و ملل مختلف در دوران اخير به وجود آمد و آن هم بحث 11 سپتامبر و به دنبال آن حمله آمريکا به عراق و افغانستان بود. اين تهاجم پيامدهاي تاثيرگذار و گسترده‌اي به همراه داشت به نحوي که منطقه و همه دنيا را درگير خود کرد.

آمريکايي‌ها به اعتبار اين که مي‌گفتند در جهان مراکزي وجود دارد که تروريسم تربيت مي‌کنند و امنيت آمريکا و همپيمانانش را مورد حمله قرار مي‌دهد، ايده خاورميانه بزرگ يا خاورميانه جديد را مطرح کردند و دنبال آن بودند دولت‌هاي وابسته، مستبد و بدون پشتوانه مردمي‌را جايگزين دولت‌هاي بر آمده از انتخاب مردم کنند.

تصور کردند با طرح شعار ثبات، صلح و امنيت مي‌توانند زمينه حضور دائمي‌خود را براي حصول به اهدافشان در منطقه فراهم کنند، اما حرکتشان در آغاز با شکست روبرو شد و نتايج عکسي دريافت کردند.

دهقان تاكيد كرد: در اين ميان راهبرد جديدي را در پيش گرفتند و براي حضور در منطقه با کمترين هزينه براي تامين منافع و تضمين امنيت اسرائيل چندين کار را دنبال کردند.

اول اين که کاري کنند که نياز به پرداخت هزينه از جيب خود براي تامين امنيت خودشان نداشته باشند. دوم، جريان‌هايي را ايجاد کنند که علاوه بر از بين رفتن امنيت و ثبات، دائما ظرفيت ملت‌ها مقابل آمريکا دچار فرسايش شود به همين دليل بحث از بين بردن ظرفيت‌هاي انقلابي کشورهاي منطقه را دنبال کردند و حماس و لبنان را هدف قرار دادند.

وي افزود: از سوي ديگر اسلام هراسي، ايران هراسي و شيعه هراسي را در برنامه خود قرار دادند تا قادر باشند کشورهاي اسلامي‌را در موضع تقابلي با اسلام انقلابي و نظام جمهوري اسلامي‌قرار دهند و سرمايه ملت‌هاي منطقه به ويژه دلارهاي نفتي عربستان را براي خريد سلاح و پرداخت هزينه حضور آنان به کار گرفتند و فکر کردند مي‌توانند مسير حرکت انقلابي ملت ايران که پايه و منشاء ساير دولت‌هاي اسلامي‌بود را از بين ببرند به همين دليل جريان‌هاي تروريستي، صهيونيستي و ضد اسلامي‌را راه‌انداختند و وضع بي‌ثبات و ناامن را در منطقه شکل دادند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان با تشريح وضع نظامي‌و دفاعي ايران در منطقه و جهان، گفت: امروز در وضعي قرار داريم که همه سياست‌هاي به ظاهر طراحي شده توسط استراتژيست‌هاي غربي با شکست مواجه شده است.

امروز فقط و يگانه ملت و کشوري که در صحنه مقابله با حضور، نفوذ و دخالت آمريکا ايستاده‌، ايران اسلامي‌تحت رهبري مقام معظم رهبري است. دومين عامل احترام به خواست ملت‌ها و احترام به دولت‌هاي مردمي‌است.

اگر اينها باشد مي‌توان انتظار وجود امنيت، صلح و ثبات هم داشت اما رژيم صهيونيستي و نظام استکبار نمي‌توانند اين دو اصل را تحمل کنند.

دهقان افزود: آن چيزي که مي‌تواند در کنار اين دو اصل منجر به ثبات و امنيت کشورها شود، قدرت دفاعي است. اين قدرت، ملت ايران را در برابر هر تهديدي بيمه کرده است.

امروز از ظرفيتي برخورداريم که هر تهديد و تجاوزي را با شکست روبرو مي‌کنيم. صنايع دفاعي ما با بهره‌مندي از پژوهشگران، صنعتگران و دانش گسترده نظامي‌و انگيزه الهي و روحيه جهادي به چند ويژگي در صنايع دفاع دست يافته‌ است.

وي تاكيد کرد: صنايع دفاعي کشور با تامين تمامي‌اقلام نظامي‌کشور بر مبناي دکترين و راهبردهاي دفاعي به گونه‌اي سامان يافته که قادر به تامين همه نيازهاي نيروهاي مسلح است.

توان موشکي‌مان هم در حدي است که در هر برد عملياتي مورد نياز، متناسب با تهديدها، ميزان تخريب بالا با قدرت زياد و با ماندگاري حالت تاکتيکي قابل اعتماد براي حضور بموقع در هر عمليات و خروج از منطقه براي اقدامات متقابل دشمن است.

در دقت اصابت، برد و کيفيت موشک‌هايمان چيزي کم نداريم. همچنين قادر به حضور در فضا در فاصله 500 کيلومتري زمين هستيم. در عرصه دريا هم در عرصه‌هاي سطحي، زيرسطحي و زيردريايي‌ها قادر به توليد هستيم. در بحث صنايع الکتروکيک امروز به سطحي رسيده‌ايم که قادر به تامين نيازهاي امن کشوريم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان همچنين با اشاره به اشراف کامل اطلاعاتي نيروهاي مسلح ايران بر همه حرکت‌هاي ضد انقلابي و ضد نظام، گفت: اعتقاد عميق به ضرورت ارتقاي امنيت کشور با استمداد از ائمه و توکل بر خدا دنبال مي‌شود و اين ظرفيت در خدمت جريان مقاومت است و عمده نياز جريان مقاومت از صنايع دفاعي ايران تامين مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 30 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode