ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 تير 1395     |     کد : 105039

راه‌حل مشكلات «شفافيّت» است

رئيس جمهوري در جمع پرشور مردم استان كرمانشاه:

رئيس جمهوري در جمع پرشور مردم استان كرمانشاه:
راه‌حل مشكلات «شفافيّت» است
هنر اقليتي پرصدا، سياه نمايي و دميدن روح يأس در جامعه است


حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز يکشنبه در اجتماع بزرگ مردم استان کرمانشاه با اشاره به اينکه تنها هنر عده اي اقليت اما پر صدا، دميدن روح ياس در جامعه و سياهنمايي است، گفت: اين عده اگر چه بسيار اقليت هستند، اما صدايشان بلند است و اقدامات بزرگي را که ملت بزرگ ايران در مسير توسعه و پيشرفت انجام داده‌اند، نمي‌بينند.

رئيس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: ملت ايران يک روز دست متجاوز را از اين سرزمين قطع کرد و امروز هم با برجام دست متجاوزان صهيونيسم، ابرقدرت‌ها و آمريکا را قطع کرده است. دکتر روحاني با بيان اينکه عده اي از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوء استفاده کنندگان از تحريم نگرانند، گفت: نبايد کسي از قطع شدن دست متجاوزان و تثبيت حق ملت ايران ناراحت باشد. اگر در دوراني به سال‌ها و دهه‌ها قبل برگشته بوديم به نحوي که جابجايي پول را از طريق صرافي‌ها انجام مي‌داديم اما اکنون از روش‌هاي مدرن استفاده مي‌کنيم و مشکلات را حل و فصل کرده‌ايم. مگر کسي پيدا مي‌شود که از اين شرايط ناراحت باشد؟

رئيس‌ جمهوري افزود: اين که کسي در پس تحريم به دنبال غارت اموال ملت بوده و 2 ميليارد و 700 ميليون دلار مردم را به غارت ببرد البته که از شرايط جديد ناراحت است. دکتر روحاني با بيان اين که مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحريم هستند، تصريح کرد: از قوه قضائيه مي‌خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم يک لحظه درنگ نکند، چرا که مردم منتظر حکم نهايي و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومي‌هستند. رئيس‌ جمهوري تأکيد کرد: مگر مردم فراموش مي‌کنند که کساني به بهانه تحريم، اموال آنها را به روش‌هاي مختلف به غارت ببرد.

دکتر روحاني در ادامه سخنان خود به موضوع پرداخت‌هاي غيرمتعارف اشاره کرد و گفت: اولاً با کمال صراحت به ملت ايران اعلام مي‌کنم که متأسفانه در سال‌هاي گذشته تخلفاتي در تمام دستگاه‌هاي کشور، در اين زمينه انجام شده است و اين تخلفات تنها به قوه مجريه اختصاص ندارد، بلکه مربوط به همه دستگاه‌ها و نهادهاي عمومي‌است که در روزهاي آينده در مصاحبه مفصلي، ابعاد مختلف آن را براي مردم بيان خواهم کرد‌.

نهادهاي نظارتي بهنگام عمل نکردند

رئيس‌ جمهوري با تأکيد بر لزوم مقابله با اين مشکل و اهتمام دولت يازدهم براي حل و فصل آن، اظهار داشت: اگر چه دستگاه‌هاي نظارتي فراواني در کشور وجود دارد، اما در اين راستا به همه وظايف خود دقيق و بهنگام عمل نکردند و لازم است از اين به بعد با دقت بيشتري در اين زمينه عمل کنند. دکتر روحاني اضافه کرد: متأسفانه در قوانين و مقررات گريزگاه‌هاي قانوني و نقاط مبهم و شکاف‌هايي در زمينه حقوق‌ها وجود دارد که بايد آنها را اصلاح کنيم، تا زمينه سوء استفاده از آن از بين برود و دولت اقدامات فوري را در اين راستا انجام داده که به اطلاع مردم خواهد رسيد به گونه‌اي که مسير تخلفات موجود با مقررات لازم مسدود شده است.

رييس‌ جمهوري تصريح کرد: راه‌حل برطرف کردن اين مشکل آن است که همه دست به دست هم دهند و بدانيم که چنين مشکلي با شعار درست نمي‌شود، بلکه بايد برنامه‌ريزي لازم در اين مسير انجام گيرد.

دکتر روحاني گفت: دولت لوايح لازم را در اين راستا به مجلس شوراي اسلامي‌ارائه خواهد داد و راه‌حل اصلي رفع اين مشکلات شفافيت، اجراي دقيق قانون و اقدام ‌جمعي است و بي‌ترديد دولت با حمايت اکثريت مردم و رهبري معظم انقلاب اين مشکل را حل و فصل خواهد کرد.

نبايد تخلف چند نفر را به عموم نسبت داد

رئيس‌ جمهوري با تأکيد بر اين که نبايد تخلف چند صد نفر را به جمعيت بزرگ مديران فعال‌، پاک و خدوم در کشور تعميم داد، اظهار داشت: مردم بدانند که اين تخلفات از آن مديران انگشت‌شماري بوده است و اکثريت قاطع مديران پاک و زحمتکش هستند‌.

دکتر روحاني با اشاره به اين که با بزرگ کردن تخلف عده اي‌اندک و انتشار چند فيش حقوقي، مردم دزدي‌هاي ميلياردي در گذشته را فراموش نمي‌کنند، تصريح کرد: البته اگر تخلفي در گوشه‌اي انجام شده اين بدين معنا نيست که مردم دزدي‌هاي قبلي را فراموش خواهند کرد. اگر کسي مدام قصد دارد مسأله فيش‌هاي حقوقي را بررسي کند، تا به واسطه آن دزدي‌هاي گذشته فراموش گردد، همه بدانند که مردم آن دزدي‌ها را فراموش نکرده و از دادگاه‌هاي قضايي مي‌خواهند که عوامل آن دزدي‌ها را به سزاي اعمالشان برسانند.

رئيس‌ جمهوري تأکيد کرد: مردم، اهمال، قصور و يا تقصيري که چند سال قبل انجام شده و به خاطر آن آمريکا 2 ميليارد دلار از پول ملت را برداشته و نيز تخلف 3 هزار ميلياردي و 12 هزار ميلياردي را فراموش نخواهند کرد.

دکتر روحاني خطاب به مردم بزرگ ايران، تصريح کرد: دولت به مردم قول مي‌دهد که موضوع حقوق‌هاي غيرمتعارف را حل و فصل کرده است و آن را به مردم گزارش دهد و در عين حال تخلفات گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان يک اصل اساسي و با جديت دنبال کند.

رئيس‌ جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که ملت بزرگ ايران از نقاط قوت بسيار فراواني برخوردار است، اظهار داشت: فرهنگ غني ايراني – اسلامي، مردم دين‌باور، وطن‌پرست، داراي سرمايه انساني مستعد، منابع زيرزميني قوي، موقعيت مهم جغرافيايي و نظام مردمسالاري با هويت اسلامي‌و ايراني از مهمترين نقاط برجسته ملت بزرگ ايران است. دکتر روحاني با بيان اين که ملت ايران در کنار برخورداري از نقاط برجسته از کاستي‌هايي نيز رنج مي‌برد، گفت: امروز مردم ايران با مشکلاتي در زمينه آب، ‌محيط زيست، بيکاري، رکود، نامناسب بودن محيط کسب و کار، مشکل حمل و نقل در کنار مشکلات منطقه‌اي و جهاني، مواجه هستند. رئيس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز در منطقه ما کشورهايي قرار دارند که هنوز فکر مي‌کنند با کودتا و تانک و توپ و هلي‌کوپتر مي‌توانند قدرت را جابجا و حکومت مردمي‌را سرنگون کنند.

دوران کودتا به سر آمده است

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که دوران کودتا و تحميل توپ و تانک به مردم به سر آمده است و صندوق راي راه‌حل مشکلات منطقه است، تصريح کرد: امروز دوراني است که فقط صندوق آرا مي‌تواند راه‌حل مسائل و مشکلات کشورهاي منطقه از جمله در ترکيه‌،سوريه، عراق، لبنان و يمن باشد‌.

دکتر روحاني اضافه کرد: راه‌حل رفع مشکلات منطقه و مردم قرار گرفتن در مسير ايمان، مردمسالاري، احترام به مردم و دمکراسي است. همانطور که مردم ايران در 37 سال گذشته آن را نشان دادند که هر کجا مي‌خواهند سخن خود را با صداي بلند به گوش جهانيان برسانند، پاي صندوق آراء حضور مي‌يابند. رئيس‌ جمهوري با اشاره به اين که امروز با مشکل تروريسم، اشغالگري و صهيونيسم در منطقه مواجهيم، اظهار داشت: متأسفانه امروز در منطقه هم رژيم کودک‌کش و هم رژيم کودک‌صفت وجود دارند. رژيم‌هاي کودک صفتي هستند که به دنبال لاشه‌هاي متعفن تروريسم هستند و هنوز سران کودک‌صفتي وجود دارند که با هواپيما مردم بي‌گناه يمن را به خاک و خون مي‌کشند.

دکتر روحاني با اشاره به اينکه ملت ايران با اتحاد حول محور ولايت فقيه و در صف مقدم مبارزه با آدمکشان و تروريستها در کل منطقه است، تصريح کرد: مشکلات منطقه با وحدت و اتحاد زير پرچم اسلام حل شدني است‌.

رئيس‌ جمهوري در ادامه به اقدامات دولت براي رونق و آباداني استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه از ظرفيت‌هاي زيادي در زمينه گردشگري و کشاورزي برخوردار است و بيش از 400 ميليمتر باران دارد و لازم است آب‌هاي اين سرزمين مهار گردد و اين نکته مهمي‌است که دولت يازدهم نسبت به تمام دولت‌هاي گذشته براي مهار آب‌هاي منطقه غرب کشور و آبياري مدرن و رونق کشاورزي بالاترين سرمايه‌گذاري را در اين منطقه از جمله کرمانشاه انجام داده است که در سال‌هاي آينده شاهد تحول بزرگي در زمينه آب و کشاورزي استان خواهيم بود.

دکتر روحاني پيش‌بيني اقدامات فوري و موقتي را در استان‌هايي که با مشکل ريزگردها مواجه هستند‌، ضروري دانست و گفت: سيستم پيش‌بيني آب و هوا بايد قوي و به روز باشد تا مردم زودتر از شرايط آب و هوايي اطلاع يابند.

ضمن اينکه بايد اماکن عمومي‌از جمله مدارس عايق‌بندي شوند و در کنار آن تجهيز مراکز درماني اورژانس، قرار گرفتن ماسک‌هاي رايگان در اختيار مردم و ارايه آموزش‌ها و هشدارهاي لازم با مردمي‌که با مشکل محيط زيست و ريزگردها مواجه هستند، لازم و ضروري است.

رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: بايد مشکلاتي را که مردم در زمينه محيط زيست با آن مواجه هستند حل و فصل کنيم و مردم را به شرايط مناسب زندگي بازگردانيم‌.

دکتر روحاني گفت: اين دولت همانطوري که توانست تورم را تک رقمي‌کند، قادر است رونق اقتصادي را نيز به زندگي مردم برگرداند. وي با بيان اينکه کرمانشاه سنگر کشور در دوران دفاع مقدس بود، خاطر نشان کرد: من در آغاز سال 59، بوي جنگ را از کرمانشاه استشمام کردم و در آغاز ارديبهشت سال 59 با حضور در کرمانشاه و مناطق مرزي، آرايش نظامي‌عراق را از نزديک مشاهده کرده و شرايط جنگي مرزهاي کشور را به تهران گزارش کردم. دکتر روحاني با اشاره به اينکه ارتش، سپاه، ‌بسيج و نيروهاي انتظامي‌دلاور، پاسداران امنيت ايران اسلامي‌هستند، تصريح کرد: مردم غيور ايران و کرمانشاه دست دشمنان را از تجاوز به خاک ايران قطع کرده و به جهانيان نشان داد که نخواهد گذاشت، ذره‌اي از خاک کشورمان در اختيار متجاوزان، نااهلان، عفلقيان و منافقان قرار گيرد و همچنين با ايثار و فداکاري خود به جهانيان نشان دادند که ايران همواره مقتدر و پيروز است.

رئيس جمهوري در ديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان

دکتر روحاني در ديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان با بيان اينکه انقلابي که بتواند حتي مخالفان را به خود جذب کند، انقلابي با افتخار است، خاطرنشان کرد: افتخار ما و انقلاب اسلامي ايران در توانايي جذب مخالفين است.

رئيس جمهوري با تاکيد بر ضرورت افزايش جاذبه و دوري از دافعه و طرد افراد حتي آناني که ميانه اي با نظام ندارند، اظهار داشت: راندن افراد به بهانه هاي مختلف؛ ضربه به نظام، انقلاب و کشور است.

وي با بيان اينکه امروز ايران در شرايط پر آشوب منطقه در آرامش و امنيت کامل به سر مي برد، گفت: وجود اختلاف نظرها و تفاوت سليقه ها در کشور هيچ اشکالي ندارد اما در عين حال همه بايد با حفظ انسجام براي رسيدن به اهداف تلاش کنند.

دکتر روحاني با بيان اينکه استان کرمانشاه داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي فراواني در بخش هاي گوناگون از جمله کشاورزي، نيرو و پتروشيمي است که بايد از آنها براي توسعه استان به بهترين شکل استفاده کنيم، افزود: طي سه سال گذشته واردات مواد غذايي و کشاورزي ? ميليارد دلار کاهش يافته است. دکتر روحاني با اشاره اينکه دولت بايد در راستاي رسيدن به توسعه کشور شرايط را براي حضور مردم و جوانان در فعاليت هاي اقتصادي فراهم کند، خاطرنشان کرد: همه بايد براي افزايش اميد به آينده در کشور سرمايه گذاري کنيم چرا که نا اميد کردن مردم از آينده اي درخشان و اختلاف افکني، گناه و ظلمي بزرگ به ملت است.

گزيده سخنان رئيس جمهوري در جلسه سرمايه گذاري و توسعه استان

رئيس جمهوري در جلسه توسعه و سرمايه گذاري استان کرمانشاه با تاکيد بر اينکه «شرايط مهياست؛ بخش خصوصي فعال شود»، اظهارداشت: مناطق آزاد بايد سکويي براي صادرات و نه واردات کالاهاي بي کيفيت باشد.

گزيده سخنان روحاني به اين شرح است:

*سرمايه و فناوري از الزامات توسعه و کارآفريني است

*هدف رفع تحريم و تعامل سازنده، باز کردن و تسريع مسير شکوفايي اقتصادي است

*مبارزه با فساد و رانت ضرورت شکوفايي اقتصاد است

*رقابت سالم، ضامن شفافيت اقتصاد و کيفيت کالا است

*نظارت بر نهادهاي عمومي غير دولتي بايد ساماندهي شود

*قاچاق، فساد اقتصادي است و بايد جلو آن گرفته شود


نوشته شده در   دوشنبه 28 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode