ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 تير 1395     |     کد : 104615

در پی ازدحام جمعیت در مسجد الحرام در شب 27 ماه مبارک رمضان

ازدحام شدید در بخش های غربی و جنوبی مسجد الحرام در منطقه «الشبیکه» هنگام احیای شب قدر در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، موارد زیادی جراحت و خفگی نمازگزاران و عمره گزاران خانه خدا را در پی داشت و بیانیه رسمی اداره بهداشت شهر مکه اعلام کرد در پی ازدحام جمعیت در اطراف مسجد الحرام 18 تن از عمره گزاران خانه خدا دچار آسیب دیدگی و علائم خفگی شدند.

در پی ازدحام جمعیت در مسجد الحرام در شب 27 ماه مبارک رمضان
ناتوانی اشغالگران حجاز بازهم حادثه‌ساز شد
اعتدال/حسین صابری: ازدحام شدید در بخش های غربی و جنوبی مسجد الحرام در منطقه «الشبیکه» هنگام احیای شب قدر در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، موارد زیادی جراحت و خفگی نمازگزاران و عمره گزاران خانه خدا را در پی داشت و بیانیه رسمی اداره بهداشت شهر مکه اعلام کرد در پی ازدحام جمعیت در اطراف مسجد الحرام 18 تن از عمره گزاران خانه خدا دچار آسیب دیدگی و علائم خفگی شدند.
به گزارش روزنامه الیوم السابع مصر، اداره بهداشت اشغالگران حجاز اعلام کرد بخش فوریت ها پس از ابلاغ ازدحام جمعیت در مقابل هتل <دار التوحید> واقع در اطراف مسجد الحرام اقدام به اعزام نیروهای امدادی نموده و در پی این حادثه 18 تن از عمره گزاران دچار آسیب دیدگی شده اند که بصورت سرپایی در محل مداوا شده اند.
در همین راستا سخنگوی اداره بهداشت مکه اظهار کرد چهار بیمارستان نزدیک به مسجد الحرام در حالت آماده باش قرار گرفتند و هشت تیم امدادی نیز به محل اعزام شده اند و گروه‌های درمانی از هلال احمر و اداره بهداشت با همراهی نیروهای پلیس عربستان در منطقه حضور پیدا کرده‌اند.
همچنین شب 26 ماه رمضان، به روایت اهل سنت شب قدر بوده و بیش از 750 هزار نفر جهت اقامه نماز <تراویح> در مسجد الحرام حضور به هم رسانده‌اند.
در حالی که -- پیشتر در برخی شبکه های اجتماعی از صدمه دیدن شمار زیادی از نمازگزاران و عمره گزاران در نتیجه ازدحام شدید در مسجد الحرام و انتقال آنها به بیمارستان های شهر خبر داده بودند، و روزنامه سبق عربستان نیز در این باره اعلام کرد که شمار زیادی از کارکنان اورژانس وابسته به سازمان هلال احمر این کشور، اداره بهداشت منطقه مکه مکرمه و دفاع مدنی این منطقه به حالت آماده باش درآمده و تمامی بیمارستان های شهر نیز برای پذیرش افراد اصابت دیده حالت فوق العاده اعلام کردند -- اداره بهداشت مکه مکرمه در بیانیه خود این مسئله را تکذیب کرده و خاطر نشان ساخت که هیچ فردی در نتیجه ازدحام شدید به بیمارستان منتقل نشده است.
این در حالیست که که در اثر سهل انگاری و سوءمدیریت اشغالگران حجاز طی مراسم حج سال گذشته، حدود ۲۳۰۰ زائر در فاجعه منا کشته شدند، اما مقامات ریاض آمار رسمی قربانیان فاجعه منا در حج سال گذشته را ۷۰۰ نفر اعلام کرده‌اند و همچنان اصرار به صحت به این آمار دارند. فاجعه منا در مناسک حج پارسال خونبار‌ترین حادثه درتاریخ برگزاری مراسم حج بوده است.
اشغالگران حجاز پس از فاجعه سال گذشته متهم به سوء مدیریت شده‌اند و کشورهائی که شهروندان آن‌ها در جریان فاجعه منا جان باخته‌اند خواستار رسیدگی دقیق به علت حادثه و تضمین دولت اشغالگران برای تکرار نشدن چنین فجایعی هستند.
بر اساس این گزارش، تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های عربستان سعودی نشان دادند که محوطه‌های درونی و بیرونی مسجد الحرام در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به صورت قابل توجهی مملو از نمازگزاران و عمرهه گزاران کشورهای مختلف جهان اسلام بود.
در همین راستا نیز رسانه‌های عربستان سعودی شمار نمازگزاران حاضر در مراسم احیای شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجد الحرام را نزدیک به دو میلیون تن اعلام کردند.
یادآوری می‌شود: بر اساس عقاید اهل سنت، شب قدر در ۱۰ شب آخر ماه مبارک رمضان واقع شده و بیشتر آنها نیز شب های فرد و به ویژه شب های بیست و یکم، بیست و سوم و در راس آنها بیست و هفتم را محتمل تر می دانند.


نوشته شده در   يکشنبه 13 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode