ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 خرداد 1395     |     کد : 103912

دولت به همه وعده‌هاي خود عمل مي‌كند

مردم از روحانيت انتظار دارند كه از قدرتي كه دارد عادلانه و در جهت منافع جامعه بهره‌برداري كند...

رئيس جمهوري در ضيافت افطار با جمعي از علما و روحانيون:
دولت به همه وعده‌هاي خود عمل مي‌كند
مردم از روحانيت انتظار دارند كه از قدرتي كه دارد عادلانه و در جهت منافع جامعه بهره‌برداري كند


رئيس جمهوري با تاکيد براين که "امروز روحانيت بايد مبين خواست مردم و پاسخگوي نيازهاي جامعه و به ويژه نسل جوان ما از لحاظ فرهنگي باشد"، تصريح کرد: ايران سند افتخار روحانيت و حوزه‌هاي علميه است و دولت يازدهم براي بيان واقعيت‌هاي کشور و نقد منصفانه و دلسوزانه، نيازمند کمک و ياري روحانيون است.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني درضيافت افطاري با حضورجمعي ازعلما، روحانيون و ائمه جمعه و جماعات، با بيان اين که امروز مسئوليت علما و روحانيت درکنارتدوين فرهنگ ديني و اسلامي، تداوم انقلاب اسلامي‌و حفظ نظام است، اظهارداشت: با وجود مشکلاتي که کشورهاي منطقه با آنها درگيرند، امروز جمهوري اسلامي‌ايران، با ثبات و امنيت به روند توسعه و پيشرفت ادامه مي‌دهد.

دکترروحاني تاکيد کرد: دولت يازدهم به همه وعده‌هاي خود به مردم عمل مي‌کند و هيچگاه و درهيچ موضوع مهمي، بدون شورو مشورت با متخصصان و صاحبنظران گامي‌برنداشته است.

رئيس جمهوري به اهميت جايگاه افکارعمومي‌جهان از ديدگاه حضرت امام (ره) پرداخت واظهارداشت: امروزايران اسلامي‌نزد افکارعمومي‌جهان جايگاه ويژه‌اي دارد. يکي از نکاتي که پيوسته مورد تاکيد حضرت امام هم قرارداشت، توجه به افکارعمومي‌جهان بود و ايشان تاکيد داشتند که قدرت بزرگ جهان، افکارعمومي‌است.

دکترروحاني افزود: بايد افکارعمومي‌جهان را جذب کنيم واجازه ندهيم واقعيت‌هاي کشور، انقلاب، رهبري‌، روحانيت، حوزه‌ها و مراجع ما در دنيا به گونه اي ديگر و مخدوش، معرفي شود.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين که "مردم اين حکومت را چون حکومت ديني و اسلامي‌است، متصل به روحانيت مي‌بينند"، گفت: مردم از روحانيت انتظار دارند که از قدرت و اختياراتي که دارد عادلانه و به خوبي در جهت منافع مادي و معنوي جامعه بهره برداري کند.

دکترروحاني با اشاره به اينكه ايران قدرت بزرگي از لحاظ ترانزيت منطقه‌اي و جهاني‌، نيروي انساني و افراد تحصيلکرده، تأثيرگذاري در منطقه و جهان و توانمندي سياست‌ورزي و قدرت تعامل با جهان دارد تصريح کرد: بايد ازاين ثروت‌ها و قدرت به خوبي استفاده کنيم.

رئيس جمهوري تصريح کرد: ديروز توقع مردم از روحانيت بيان احکام خداوند بود و امروز مردم علاوه بر بيان احکام دين خدا، از روحانيت قدرت برنامه‌ريزي مي‌خواهند واين که بتوانيم ازکوتاهترين و مستقيم ترين راه، از منافع مادي و معنوي کشورحفاظت وحراست کنيم.

دکترروحاني به پيشرفت‌ها و گشايش‌هاي کشورطي فعاليت دولت يازدهم پرداخت واظهارداشت: درزمينه مسائل اقتصادي‌، سياسي‌، بهداشتي و علمي‌وضع امروزما به‌مراتب بهترازگذشته است.

رئيس جمهوري افزود: درعرصه بهداشتي‌، 10 ميليون نفرزير پوشش بيمه درماني قرارگرفتند و به اين ترتيب براي نخستين بارهمه اتباع ايراني زير پوشش بيمه درماني هستند. درعرصه صادرات و واردات محصولات هم تراز بازرگاني ما براي نخستين بار مثبت شده است به گونه اي که درسال گذشته ميزان صادرات ما نسبت به واردات، 900 ميليون دلار افزايش يافته است و اين روند امسال هم ادامه مي‌يابد. در زمينه گندم هم امسال پيش بيني مي‌شود با خريد 10 ميليون تن گندم ازکشاورزان، دراين عرصه به خودکفايي برسيم.

دکترروحاني گفت: ايران به لحاظ نرخ رشد علمي‌درجهان اکنون رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و در سال جاري همچنان همه تلاش‌ها روي رشد و رونق اقتصادي متمرکز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين سيد طه‌هاشمي‌معاون فرهنگي دانشگاه آزاد هم در اين نشست، با اشاره به اين که دشمنان در طول سال‌هاي پس ازانقلاب با دسيسه‌ها و توطئه‌هاي بسيار، سعي درحذف روحانيت از صحنه سياسي و اجتماعي کشور داشته‌اند، گفت: مردم با انتخاب دکتر روحاني به عنوان رئيس جمهوري اسلامي‌ايران بار ديگر اعتماد خود را به روحانيت براي حل مشکلات کشور نشان دادند.

وي افزود: با روي کارآمدن دولت تدبيرواميد درانتخابات سال 92، اميد به آينده درميان جوانان شکل گرفت و نقش رئيس جمهوري در بازسازي جايگاه روحانيت درافکارعمومي‌ستودني است.

‌هاشمي‌تلاش رسانه‌اي براي مقابله با رسانه‌هاي سکولار که عليه کشور و نظام فعاليت مي‌کنند و تقويت بنيه کارشناسي و هدايت نيروهاي کارشناس در کشور را از جمله اقداماتي دانست که بايد در دولت براي آنها برنامه ريزي شود و گفت: روحانيت بايد براي استفاده از ظرفيت منبرو محراب براي دفاع از دستاوردها و عملکرد دولت بسيج شود و به صدرجايگاه و بنياني مرجع براي مردم بازگردد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي هم با اشاره به ضرورت استفاده از فضاي ماه مبارک رمضان براي خودسازي و نزديکي به خداوند، خاطرنشان کرد: انتقاد براي اصلاح امورامري درست و صحيح است اما اگر با کينه و بغض بيان شود و هدف از آن رسيدن به مقاصد شخصي باشد، مخرب خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد سروش محلاتي هم دراين جلسه با بيان اين که با روي کارآمدن دولت تدبيرواميد تعامل دولت و روحانيون افزايش يافت بر ضرورت صيانت از جايگاه حوزه، روحانيت و مرجعيت شيعه درکشور به عنوان مبدا انقلاب اسلامي‌تاکيد کرد.

وي با انتقاد از کمبود پخش سخنان مراجع و شخصيت‌هاي ديني و مذهبي از تريبون‌هاي رسمي‌کشور، گفت: مرجعيت شيعه و سني درکشورهمواره بر ترويج اسلام رحماني درجهان تاکيد دارند که بايد درچارچوب نشر، بازتاب و استفاده از اين رهنمودها درجامعه و سياستگذاري‌ها تلاش کنيم.

حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي خسروي هم با بيان اين که هنربزرگ رئيس جمهوري اين بود که توانست درگفتاروعمل قطارحکومت و انقلاب اسلامي‌را به ريل واقعي خود برگرداند، تأکيد کرد: اميدواريم اين حرکت که بر پايه صداقت، امانتداري و حفاظت از بيت المال دراين دولت است، به نتيجه برسد.

وي تصريح کرد: با کمک روحانيت آگاه و حرکتي درست مي‌توانيم ضعف‌هاي گذشته را هرچه سريع‌ترجبران کنيم.

حجت الاسلام والمسلمين مهدي‌هادوي تهراني هم ضرورت بهره گيري از قابليت فراوان روحانيت درجامعه را خاطرنشان و تأکيد کرد: ان شاء الله دردولت تدبيرواميد و با تلاش‌هاي شخص دکتر روحاني که قبل ازانقلاب و تا امروز پرچمدارو سرباز انقلاب اسلامي‌بوده است، از توانايي‌ها و قابليت‌هاي روحانيت به خوبي استفاده شود تا با راه حلي منطقي درمسيرحل مشکلات نظري و عملي گام برداريم.


نوشته شده در   دوشنبه 24 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode