ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 23 خرداد 1395     |     کد : 103883

اعراب خليج‌فارس از تروريست‌ها حمايت مالي مي‌كنند

وزارت خزانه‌داري آمريکا در گزارشي از وجود شبکه‌هاي مالي در کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس خبر داد که از تروريست‌ها حمايت مي‌کنند.


وزارت خزانه‌داري آمريكا:
اعراب خليج‌فارس از تروريست‌ها حمايت مالي مي‌كنند

سرويس خارجي: وزارت خزانه‌داري آمريکا در گزارشي از وجود شبکه‌هاي مالي در کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس خبر داد که از تروريست‌ها حمايت مي‌کنند.

در همين رابطه، «دانيل گليزر» دستيار وزير خزانه داري آمريکا اعلام کرد، ايالات متحده از وجود حمايت‌هاي مالي برخي شبکه‌ها در کشورهاي عربي خليج فارس از تروريست‌هاي القاعده و ساير گروه‌هاي تروريستي اطمينان دارد.

دانيل گليزر همچنين افزود، گروه‌هاي تروريستي علاوه بر دريافت کمک هاي مالي از خارج، بخشي ديگر از درآمدهاي خود را از طريق فروش نفت و گاز، ، آدم فروشي و سرقت حساب‌هاي بانکي به دست مي‌آورند.

در خبري ديگر و در ادامه واکنش هاي بين المللي به خارج شدن نام عربستان از فهرست سياه ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل، وزارت خارجه آمريکا اظهارات اخير «بان کي مون» درباره اعمال فشار عربستان به اين سازمان براي خارج کردن نام اين کشور از فهرست سياه را تائيد کرد. «مارک تونر» سخنگوي اين وزارتخانه گفت: ما با موضع دبيرکل سازمان ملل موافقيم و اعتقاد داريم که بايد به اين سازمان اجازه داده شود به وظايف و مسئوليت‌هايش در زمينه حمايت از حقوق بشر و کودکان؛ بدون هيچ گونه ترس و واهمه‌اي از انتقام گيري عمل کند. از سوي ديگر، رئيس ديد‌بان حقوق بشر با اشاره به اظهارات دبيرکل سازمان ملل درباره تهديد رياض به قطع کمک‌هاي مالي به اين نهاد جهاني گفت: شوراي امنيت اجازه داد سعودي‌ها اخاذي کنند. «کنت روس» در اين باره گفت: بان‌کي‌مون به درستي رهبران شوراي امنيت سازمان ملل را به خاطر اجازه دادن به سعودي‌ها براي اخاذي از او مقصر دانسته است.

* بحرين

سازمان حقوق بشر «بحرين-آلمان» شکايت‌هايي از انقلابيون بحريني زنداني دريافت کرده است که نشان مي‌دهد، برخي از آن‌ها به وسيله شکنجه‌گران اردني شکنجه شده‌اند. در همين رابطه، اين سازمان در بيانيه‌اي اعلام کرد، به شکايت‌هايي از زندانيان بحريني دست يافته است که نشان مي‌دهد، آن‌ها در زندان «الحوض الجاف» در معرض شکنجه، رفتار خشن، اهانت، تهديد و حبس انفرادي نيروهايي امنيتي اردني قرار دارند. در چنين شرايطي، اين سازمان مسئوليت اين اتفاقات را متوجه سران بحريني دانست.

از سوي ديگر، خانواده «زينب خواجه» فعال بحريني اعلام کرد، وي با دستور برخي طرف‌ها، مجبور به ترک وطنش به مقصد دانمارک شده است. اين در حالي است که، خانواده وي توضيحي درباره طرف‌هايي که دخترشان را مجبور به ترک بحرين کرده‌اند، نداد.


نوشته شده در   يکشنبه 23 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode