ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1395     |     کد : 103294

اقتدار حقيقي، تنها راه بقا و پيشرفت انقلاب و ملت است

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان:

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان:
اقتدار حقيقي، تنها راه بقا و پيشرفت انقلاب و ملت است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، صبح پنجشنبه دردیداررئیس و نمایندگان منتخب ملت در پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان، این مجلس را پدیده‌ای واقعاً عظیم خواندند و با تبیین «هویت و مسیرانقلابی» این مجلس، تأکید کردند: تنها راه بقا و پیشرفت نظام و تحقق اهداف انقلاب، «اقتدارحقیقی کشور» و«جهاد کبیر» یعنی تبعیت نکردن از دشمن است.

ایشان با سپاسگزاری به درگاه پروردگاربرای انتخابات خوب، استقبال وسیع مردم و تشکیل مجلس وزین و محترم خبرگان افزودند: مجلس خبرگان موهبتی الهی است و حتی صرف‌نظرازوظایف خود درقانون اساسی، پدیده‌ای عظیم و تأثیرگذاربه شمار می‌رود.

رهبرانقلاب، شکل‌گیری مجموعه‌ «منتخب و مورد وثوق مردم» از علما و صاحبنظران دینی و علمی‌را فی‌نفسه حائزاهمیت فراوان دانستند و افزودند: این مجموعه برجسته و متعالی دارای ظرفیتی عظیم برای تبادل نظر، هماهنگی و فعالیت تأثیرگذاراست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ارتباط علما و فضلای عضو مجلس خبرگان با قشرهای مختلف مردم درسراسرکشوروقدرت تأثیرگذاری آنها درافکارعمومی‌خاطرنشان کردند: نباید این مجموعه تا هنگام سررسیدن زمان لازم برای ایفای وظایف مصرح درقانون اساسی، بی‌تحرک بماند.

ایشان، «هم‌اندیشی درباره‌ مسائل مختلف»، «تمرکزبرمسائل مورد نظر»، «اعلام مواضع و خواسته‌ها» و «شکل‌دهی نوعی گفتمان و مطالبه‌ عمومی» را ازظرفیت‌های مجلس خبرگان برشمردند و افزودند: درصورت تحقق این هدف، قوای مختلف و مسئولان و مجریان نیز به‌طور طبیعی برای تأمین آن مطالبه حرکت خواهند کرد.

رهبرانقلاب با تأکید براین که مسیرواهداف مجلس خبرگان بایدهمان مسیروهدف‌های انقلاب باشد، افزودند: «حاکمیت اسلام»، «آزادی»، «استقلال»، «عدالت اجتماعی»، «رفاه عمومی»، «ریشه‌کنی فقرو جهل»، «مقاومت درمقابل سیل بنیان‌کن فسادهای اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جاری درغرب» و«ایستادگی درمقابل سلطه‌ جبهه‌ استکبار» ازمهمترین اهداف انقلاب اسلامی‌ملت ایران است. ایشان، سلطه‌گری را ذات و طبیعت استکبار خواندند و خاطرنشان کردند: جبهه‌ استکبار ذاتاً به‌دنبال فراگیرکردن سلطه برملت‌ها است و هرکشوروملتی مقاومت نکند، دردام‌های آن اسیرمی‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اسلام را بدون تردید، قلع‌وقمع‌کننده‌ ظلم و استکبارخواندند وافزودند: البته آن اسلامی‌می‌تواند درمقابل زورگویان جهانی مقاومت و جبهه‌ سلطه را نابود کند که به صورت یک نظام حکومتی استقراریافته و دارای ابزارهای قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای باشد.

ایشان، حفظ انقلاب را دشوارترازایجاد آن خواندند و درتشریح چگونگی مواجهه‌ صحیح با جبهه‌ ظالمان جهانی افزودند: دشمنان ملت ایران ابتدا تهاجم سخت را دردستورکارقراردادند؛ جنگ تحمیلی هشت ساله، شورش‌های اوایل انقلاب، حمایت از گروهک‌های تروریستی، حمله به سکوهای نفتی ایران و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری از نمودهای این تهاجم بود که به یاری پروردگارودرپرتو هیبت الهی امام خمینی (رحمه‌الله) و صبرومقاومت ملت، به شکست دشمنان انجامید.

رهبرانقلاب، «حمله‌ نرم» را مرحله‌ دیگری از تهاجمات بی‌وقفه زورگویان جهانی خواندند و خاطرنشان کردند: تحریم مستمر اقتصادی، حملات پیوسته‌ سیاسی، تبلیغات اغواگروزدن‌عقبه‌های جمهوری اسلامی‌در دیگر کشورها از روش‌های مرحله‌ دوم تهاجم دشمنان است که به فضل الهی و پایداری ملت و مسئولان به نتایج مورد نظرآنان منجر نشده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مرحله‌ سوم تهاجم دشمنان یعنی «نفوذ» را بسیارخطرناک و ادامه‌ همان جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: استکباردرراهبرد نفوذ چند هدف اصلی را دنبال می‌کند: «تأثیرگذاری درمراکز تصمیم‌سازوتصمیم‌گیر»، «تغییرباورهای مردم» و«تغییر محاسبات و مواضع مسئولان».

ایشان، حمله به مبانی و نهادهای انقلاب ازجمله سپاه پاسداران، شورای نگهبان، جوانان حزب‌اللهی و روحانیون انقلابی را از جمله روش‌های جاری بیگانگان خواندند و تأکید کردند: هدف اصلی دشمنان دراین مرحله از جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام ازعناصر درونی قدرت است.

رهبرانقلاب خاطرنشان کردند: اگراین هدف محقق و جمهوری اسلامی‌ازعناصر قدرت تهی شود، ازبین بردن آن، یا تغییراساسیِ جهتِ حرکت آن، کاردشواری نیست، به همین علت است که تأکید می‌کنیم تبعیت نکردن از دشمن و مقاومت در برابر خواسته‌های آن، «جهاد کبیر» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس ازتبیین مسیر حرکت انقلابی مجلس خبرگان افزودند: نوآوری‌های منضبط دینی به‌وسیله‌ عناصربا سواد و دارای قدرت استنباط والتیام بخشیدن به زخم‌هایی که دشمن وارد می‌کند از جمله «تفرقه‌ مذهبی و طائفی»، «اختلافات جناحی» و «ایجاد دوقطبی‌های مصنوعی درکشور»، ازدیگر وظایف مجلس خبرگان است. ایشان، خطاب به منتخبان ملت درمجلس پنجم خبرگان تأکید کردند: ایستایی جایز نیست؛ اصل تحول و پیشرفت را برای تحقق اهداف اسلام و انقلاب همواره به‌طور جدی مورد نظر داشته باشید.

بخش پایانی سخنان رهبرانقلاب به تشریح وظایف عمومی‌مسئولان دراین برهه‌ زمانی اختصاص داشت.

ایشان، مقتدرشدن حقیقی کشوررا تنها راه «بقا، پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب و ملت» برشمردند و افزودند: همه‌ مسئولان و دستگاه‌ها دراین مسیر وظایفی دارند که باید به‌طورجدی به آن عمل کنند. رهبرانقلاب، اقتدارکشوررا موجب امتیازگیری حتی از قدرت‌های اصلی جهان خواندند و خاطرنشان کردند: درغیراین صورت، حتی دولت‌های ضعیف وحقیرهم طلبکارملت ایران می‌شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح یک نمونه ازامتیازگیری ازدشمن درپرتواقتدارکشورافزودند: دوستان عزیز ما می‌گویند درمذاکرات هسته‌ای امتیاز گرفتیم و طرف‌های مقابل صنعت هسته‌ای ایران را پذیرفتند؛ این مساله البته بعد ازعینی شدن اقتدارایران یعنی غنی‌سازی ۲۰ درصد حاصل شد، چرا که همه می‌دانند درغنی‌سازی، رسیدن به ۲۰ درصد دشوارترین مرحله‌ کاراست.

رهبرانقلاب، «تولید ۱۹هزارسانتریفیوژ نسل اول»، «به‌کارگیری ۱۰ هزارسانتریفیوژ»، «تولید نسل‌های دوم، سوم و چهارم سانتریفیوژ» و «کارخانه‌ تولید آب سنگین» را ازدیگرنمودهای قدرت هسته‌ای ایران خواندند و افزودند: دشمن که زمانی حاضر نبود وجود حتی یک سانتریفیوژرا درایران بپذیرد، پس ازمواجه شدن با قدرت هسته‌ای کشور، مجبوربه پذیرش شد؛ درواقع این امتیاز را آمریکایی‌ها ندادند بلکه ما در پرتو قدرت خود گرفتیم.

رهبرانقلاب افزودند: ان‌شاءالله با عینی شدن نتایج اقتصاد مقاومتی و قدرت‌گیری اقتصاد کشور، دشمن بی‌اثر بودن حربه تحریم را نیز درک خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مطالبه و پیگیری تحقق عناصر درونی اقتدارازمسئولان و دستگاه‌ها را ازجمله ظرفیت‌های مجلس خبرگان برشمردند و افزودند: این جمع با عظمت می‌تواند دراین روند نیز تأثیرگذار باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تقوا، شجاعت، بصیرت، صراحت به وقت لازم، نهراسیدن ازسرزنش دیگران و شناخت صحیح و دقیق از جبهه‌ دشمن و سازوکارهای آن را ازملاک‌های اصلی انقلابی بودن برشمردند.

ایشان خاطرنشان کردند: گاهی دشمن با هدف خاصی، کارهایی با ظاهرمثبت انجام می‌دهد که درداخل ایران با استقبال روبرو می‌شود اما اگرهدف واقعی او را درک کرده باشیم، فریب نخواهیم خورد.

توصیه‌ آخررهبرانقلاب به منتخبان مردم درمجلس خبرگان، اعتماد به نفس درونی و مراقبت ازانهزام روحی بود. ایشان خاطرنشان کردند: مراقب ترس و انهزام درونی خود باشید، زیرا دراین صورت درصحنه‌عمل هم شکست خواهید خورد.

رهبرانقلاب همچنین درابتدای سخنانشان با خوشامدگویی به اعضای جدید مجلس خبرگان به‌خصوص مجتهدان جوان و پرنشاط، یاد درگذشتگان این مجلس به‌ویژه مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی را گرامی‌داشتند.

پیش‌ازسخنان رهبرانقلاب اسلامی، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان با قدردانی از پیام الهام‌بخش رهبرانقلاب به مناسبت آغازبه کارمجلس خبرگان، فضای این مجلس را آرام و منضبط خواند و با اشاره به جایگاه ویژه‌ مجلس خبرگان گفت: این مجلس درافکارعمومی‌دارای وجاهت است.

وی با بیان این که باید درهرمسئولیتی رسالت خود را به‌گونه‌ای انجام دهیم که موجب رضایت خداوند و مردم شود، خاطرنشان کرد: «رویکرد انقلابی» را درهمه‌ ابعاد پیگیرخواهیم بود.

آیت‌الله‌هاشمی‌شاهرودی نایب رئیس دوم مجلس خبرگان هم در گزارشی با اشاره به نطق‌های نخستین اجلاس مجلس خبرگان، گفت: «لزوم انقلابی بودن، انقلابی فکرکردن وانقلابی عمل کردن»، «تاکید برتحرک همه‌ دستگاه‌ها دراجرای رهنمودهای رهبرانقلاب» و «ضرورت پرهیزهمگان به‌ویژه مسئولان از بیان مطالبی که درجامعه القای دوقطبی می‌کند» ازمهمترین مباحث نطق‌های اعضای مجلس خبرگان بود. وی افزود: اعضای مجلس خبرگان نسبت به معضلات کشورازجمله کاستی‌های فرهنگی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، اشتغال جوانان، رکود، قاچاق، محقق نشدن اقتصاد مقاومتی، اجرایی نشدن بانکداری اسلامی، بروز تفکرات انحرافی و افراطی، آسیب‌های فضای مجازی و مشکلات استان‌های مرزی دغدغه و مطالبه داشتند.

دیدارخانواده شهید بدرالدین با رهبرمعظم انقلاب

خبردیگراین که خانواده‌ شهید سید مصطفی بدرالدین فرمانده شاخه نظامی‌حزب‌الله لبنان عصر چهارشنبه گذشته با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

رهبرانقلاب اسلامی‌دراین دیدار با تجلیل از شجاعت‌ها و شهامت‌های شهید بدرالدین فرمودند:راجع به شخصیت مستحکم و فولادینِ این شهید عزیز زیاد شنیده بودم‌... من برای ایشان از خدای متعال علو درجات و برای شما خانواده‌ شهید صبرمسالت می‌کنم‌...

خانواده‌ شما خانواده‌ شهید است. نه فقط خانواده‌ شهید بدرالدین [بلکه] شهید عماد مغنیه و پسرش و دیگران. خانواده‌‌ شما خانواده‌ شهادتند‌...

لبنان به برکت وجود حزب‌الله وعناصر مقاومت، تبدیل شده به یک سرزمین نمونه. واقعاً کمتر جایی را ما سراغ داریم که این همه عناصر مؤمن، عناصر خالص درآن حضور داشته باشند. با این که لبنان به حسب حجم جغرافیایی کوچک است، لکن از لحاظ معنا بر روی همه‌ این منطقه اثردارد و این به برکت همین خون شهدای شماست. خون این شهدا خیلی اثر دارد.

درحاشیه‌ این دیدار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انگشتر خود را به علی بدرالدین فرزند شهید بدرالدین اهدا کردند.

شهید سید مصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی‌حزب‌الله لبنان، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در حمله‌ توپخانه‌ای گروه‌های تکفیری به مرکزی درنزدیکی فرودگاه نظامی‌دمشق به شهادت رسید.


نوشته شده در   شنبه 8 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode