ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 خرداد 1395     |     کد : 103207

مسئوليت مجلس خبرگان حراست از هويت اسلامي و انقلابي نظام است

رهبر معظم انقلاب در پيامي به مناسبت آغاز پنجمين دوره مجلس خبرگان:

رهبر معظم انقلاب در پيامي به مناسبت آغاز پنجمين دوره مجلس خبرگان:
مسئوليت مجلس خبرگان حراست از هويت اسلامي و انقلابي نظام است


پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري صبح ديروزبا پيام رهبرمعظم انقلاب گشايش يافت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دراين پيام با تبريک به اعضاي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري به خاطر دستيابي به اعتماد و انتخاب ملت، تأکيد کردند: اهميت اين مجلس عظيم‌الشأن، ناشي ازعظمتِ مسئوليتي است که بر دوش منتخب آن نهاده شده و اين «مسئوليت»، حراست دقيق و همه‌جانبه ازهويت اسلامي‌و انقلابي نظام حاکم بر کشور و هدايت دستگاه‌هاي درهم‌تنيده‌ي اين نظام به سمت هدف‌هاي والا وعاليقدرآن است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي که توسط حجت الاسلام و المسلمين محمّدي گلپايگاني رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب قرائت شد، به شرح زيراست:

«بسم الله الرّحمن الرّحيم

آغاز به کار پنجمين دوره‌ي مجلس خبرگان در ايّام ولادت حضرت وليّ الله الاعظم ارواحنا فداه تقارن مبارکي است که بايد به فال نيک گرفت و اطمينان به تسديد و تأييد الهي و رعايت و رضايتِ وَلَوي را در دلِ مؤمنِ به صدق وعده‌هاي الهي، افزون و پايدار ساخت. همچنين همزماني با سوم خرداد را که نماد پيروزي مقاومت و افراشتن پرچم فتح و نصرت الهي است، بايد قدردانست وازآن پديده‌ي شگفت‌آور، درس آموخت.

خداوند عزيز و حکيم را با همه‌ي دل سپاس مي‌گزارم که به ملت مؤمن و شجاع و باوفا توفيق تشکيل اين مجلس را ارزاني فرمود و نظام جمهوري اسلامي‌را بار ديگر به بيعتي عمومي‌سرافراز ساخت.

به شما برگزيدگان نيز به خاطر دستيابي به اعتماد و انتخاب ملت تبريک مي‌گويم و توفيق در تقديم خدمت شايسته به کشور و مردم را براي شما ازخداوند عليم و بصير مسألت مي‌کنم.

اهميت اين مجلس عظيم‌الشأن، ناشي از عظمت مسئوليتي است که بر دوش منتخب آن نهاده شده است. اين مسئوليت در يک جمله:

حراست دقيق و همه‌جانبه از هويت اسلامي‌و انقلابي نظام حاکم بر کشور وهدايت دستگاه‌هاي درهم‌تنيده‌ي اين نظام به سمت هدف‌هاي والا وعاليقدرآن است. اداي اين مسئوليت سنگين نيازمند صلاحيت‌هائي است که در قانون اساسي به آن اشاره شده است.

تشخيص وجود و بقاي اين صلاحيت‌ها برعهده‌ي اين مجلس معظم است و اين به‌نوبه‌ي خود مسئوليت‌هاي بزرگي را متوجه آن مي‌سازد: آشنائي با جايگاه جمهوري اسلامي‌در دنياي کنوني؛ توجه به پديده‌ي جذاب مردمسالاري ديني در ميان انبوه شيوه‌هاي گوناگون حکومت که درآنها يا معنويت و دين، يا مردم، و يا هر دو قرباني شده‌اند؛ توجه به نقش بي‌مانند ايمان و باورهاي برآمده از معارف اسلامي‌در نوع گزينش‌هاي مردمي؛ توجه به تأثير تقواي فردي و سياسي شخص رهبر درحفظ اعتماد مردم و سلامت و صلابت و استواري نظام‌... اينها بخشي از مسئوليت‌هاي اين مجلس معظم را که متشکل از فقهاي مردمي‌و اثرگذاراست، يادآورمي‌شود و اداي آن را مطالبه مي‌کند.

هريک از سرفصل‌هاي مذکور متضمن وظائفي است که حسن انجام آن، کشور و نظام را به صلاح و سداد رهنمون مي‌گردد و رهبر را در اداي آن مسئوليت بزرگ و بي‌همتا مدد مي‌رساند.

توفيق شما حضرات محترم و خود را در پيمودن اين مسير مبارک که راه امام راحل بزرگوار و هدف بزرگ و حياتي ايشان بود، از خداوند منان مسألت مي‌کنم.

سيّدعلي خامنه‌اي 1/خرداد/1395»

گزارش مراسم افتتاحيه

به گزارش ايرنا، پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري صبح ديروز در محل ساختمان سابق مجلس با حضور برخي از شخصيت‌هاي کشوري و لشكري آغاز به کار کرد.

ابتدا آيت‌الله ميرمحمدي به عنوان رئيس سني، آيت‌الله اميني نايب رئيس سني و حجت الاسلام پرواني و صدرالساداتي منشي سني بودند.

دراين مراسم علاوه براعضاي منتخب پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري برخي شخصيت‌هاي سياسي کشورازجمله رئيس و معاونان قوه قضائيه‌‌، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري، علي اکبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح و سفيران کشورهاي ديگرحضورداشتند.

درادامه جلسه افتتاحيه،پس ازاجراي مراسم تحليف، آيت‌الله سيد ابوالفضل ميرمحمدي از ملت انقلابي وغيورکه تکليف خود را درانتخابات اخير با شوق و شعف به انجام رساند، تشکر کرد. براساس اين گزارش، دبيرشوراي نگهبان هم مجلس خبرگان را راهي براي تحقق‌آرمان‌ها و آمال مردمي‌مسلمانان و ستمديدگان دانست و گفت: اين مجلس، مظهر کامل مردم سالاري ديني و اسلامي‌است.

آيت‌الله احمد جنتي افزود: مجلس خبرگان رهبري که جايگاهي بس مهم دارد از جمله نهادهاي برآمده ازانقلاب اسلامي‌است که به تعبير حضرت امام (ره) مسئوليتي در راس همه مسئوليت‌ها را پذيرفته است، به گونه اي که سرنوشت اسلام و ملت رنجديده، شهيد داده و داغديده درگروآن است. وي اظهار داشت: مجلس خبرگان از يک جهت مظهر کامل مردمسالاري ديني و اسلامي‌و از طرفي ديگرمظهرحاکميت ارزش‌ها و احکام اسلامي‌است.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: با هدايت‌هاي رهبري، پشتيباني و مشارکت مردم مسلمان و انقلابي انتخابات هفتم اسفند به تعبير معظم له، اعلام اعتماد مردم به نظام اسلامي‌در نقطه مقابل تلاش دشمن براي ايجاد دو قطبي كردن مردم و نظام و بي اعتبار کردن انتخابات بود که در کمال صحت و سلامت برگزار شد.

پس ازگزارش دبيرشوراي نگهبان‌‌،انتخابات رئيس واعضاي هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري برگزارشد كه آيت‌الله احمد جنتي با کسب 51 راي رئيس پنجمين دوره مجلس خبرگان شد. حضرات آيات ابراهيم اميني و سيد محمود‌هاشمي‌شاهرودي از ديگر نامزدهاي رياست خبرگان رهبري بودند که به ترتيب 21 و 13 راي کسب کردند.

همچنين درراي گيري براي انتخاب نايبان رئيس‌‌، آيت‌الله محمد علي موحدي کرماني با 65 راي و آيت‌الله سيد محمود‌هاشمي‌شاهرودي با 63 راي برگزيده شدند. نمايندگان مجلس خبرگان رهبري براساس راي گيري همچنين سيد احمد خاتمي‌و قربانعلي دري نجف آبادي را به عنوان منشيان هيات رئيسه و سيد‌هاشم حسيني بوشهري را به عنوان کارپرداز فرهنگي و سيد ابراهيم رئيسي را به عنوان کارپرداز مالي انتخاب كردند. قراراست نمايندگان مجلس خبرگان رهبري فردا پس ازحضوردرمرقد امام خميني (ره) با رهبر معظم انقلاب ديدار کنند.

دكترروحاني: مجلس خبرگان درشرايط سخت اطمينان بخش‌است

رئيس جمهوري، مجلس خبرگان رهبري را مجلسي اطمينان بخش براي ايران اسلامي‌دانست و اظهاراميدواري کرد که مجلس خبرگان پنجم در اداي وظايفش و در کميسيون‌هايي که پيش رو دارد‌‌،فعالتر عمل کند و مردم عزيز ايران اسلامي‌هم با استقرار مجلس پنجم خبرگان از آينده‌شان مطمئن باشند.

حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني در پايان مراسم افتتاحيه پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در گفتگو با خبرنگاران تاکيد کرد: مجلس خبرگان، به مردم کشور‌‌، براي شرايط سختي که چه بسا پيش روي تاريخ ملت قرار مي‌گيرد، اطمينان خاطر مي‌دهد.

رئيس جمهوري با بيان اين که وظيفه مجلس خبرگان آن است که در روز مبادا، رهبر را با شرايطي که درقانون اساسي آمده است انتخاب و به مردم معرفي کند، گفت: اميدواريم ساليان دراز عمر بابرکت رهبر معظم انقلاب پايداربماند و مجلس خبرگان نيازي نداشته باشد دراين زمينه تصميم بگيرد‌‌،اما نکته بسيار مهم اين است فقهايي در اين زمينه تصميم گيرهستند که منتخب مردمند.

دکترروحاني گفت: مردمسالاري ديني درانتخاب رهبري به معناي واقعي کلمه تبلور پيدا مي‌کند‌‌،چرا که اولا همه نمايندگان مجلس خبرگان منتخب مردم هستند‌‌، دوم اين که همه آنها فقهاي شايسته اي هستند که فقهاي شوراي نگهبان آنان را تأييد کرده‌اند.

رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان درآزمون گذشته خود بسيار موفق بوده است و در 14 خرداد بعد از رحلت حضرت امام (ره) توانست هم با سرعت و هم با دقت، رهبرشايسته‌اي را انتخاب کند، به گونه اي که دنيا از سرعت عمل مجلس خبرگان رهبري کشورمان دچار شگفتي شد.

واکنش‌هاشمي‌رفسنجاني به نتيجه انتخابات

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري گفت: انتخابات هيات رئيسه خبرگان، در فضايي آرام، سريع و بدون هيچ گونه مشاجره انجام شد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني در اولين واکنش به انتخابات هيأت رئيسه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري گفت: ترکيب هيأت رئيسه اين دوره خيلي خوب است‌.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode