ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395     |     کد : 102856

روحاني: از آمريكا به دادگاه بين‌المللي شكايت مي‌كنيم

حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني عصر سه شنبه در ديدار با علما، ايثارگران و برگزيدگان استان كرمان گفت: فرق ما با ساير كشورها در اين است كه بايد در چارچوب اخلاق اسلامي‌حركت كنيم و اگر اين كار انجام شود فرق ما با دنيا محقق مي‌شود.

در جمع پرشور مردم كرمان
روحاني: از آمريكا به دادگاه بين‌المللي شكايت مي‌كنيم


حجت‌الاسلام و‌المسلمين حسن روحاني عصر سه شنبه در ديدار با علما، ايثارگران و برگزيدگان استان كرمان گفت: فرق ما با ساير كشورها در اين است كه بايد در چارچوب اخلاق اسلامي‌حركت كنيم و اگر اين كار انجام شود فرق ما با دنيا محقق مي‌شود.

رئيس جمهوري افزود: مردم با حضور در پاي صندوق‌هاي راي به دنيا گفتند اگر مشكل و اختلاف سليقه اي داريم به پاي صندوق‌ها مي‌رويم و آراي ما مشكل ما را حل مي‌كند و رو به روي هم نمي‌ايستيم و سخن ناروا نمي‌گوييم.

رئيس جمهوري پيدا كردن الگوي مناسب را مورد تاكيد قرار داد و گفت: هيچ الگويي بالاتر از خاندان ائمه اطهار (ع) نيست و اينها بزرگترين سرمايه ما هستند و سرمايه اي بزرگتر از عاشورا و زندگي ائمه سراغ نداريم. وي با تاكيد بر اينكه بازگشت به عقب مفهوم ندارد گفت: ورود برنامه ششم و ساير الگوهاي بالادستي به دليل اهميت آينده نگري است.

رئيس جمهوري درونزا بودن و برون‌نگر بودن را از مهمترين اصول اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت: اقتصاد را بدون تعامل مناسب با دنيا نمي‌توان به نقطه مطلوب رساند و اگر تعامل وجود نداشته باشد سرعت مناسبي در اين حوزه نخواهيم داشت. وي گفت: اگر اقتصاد تنها برونگرا باشد اين خطر وجود دارد كه اگر روزي ديگران برنامه ريزي كنند، اقتصاد ما به خطر افتد‌.

روحاني اظهار كرد: اگر همه چيز ما وصل به بيرون باشد خطرناك است و اگر بگوييم همه كار را در درون انجام مي‌دهيم پيشرفت ما قابل قبول نخواهد بود و بايد با درونزا بودن و برون‌نگر بودن توليد را به رونق رساند.

رئيس جمهوري با اشاره به وجود حداقل سه نفر از كرماني‌ها در كابينه دولت يازدهم افزود: آقاي جهانگيري در دولت فرد پرتلاش، بازوي توانمند و انسان فهميده و باتجربه‌اي هستند كه كمك فراواني در دولت يازدهم كرده‌اند.

وي بيان كرد: امسال با تمام توان دولت وارد تلاش مي‌شويم كه بتوانيم به رشد پنج درصدي برسيم و براي اين منظور نمي‌توان به رشد و توسعه و رقابت در دنيا برسيم مگر آنكه زمينه‌هاي آن تامين شود. روحاني با اشاره به امنيت موجود در كشور گفت: بايد از تمام نيروهاي امنيتي تقدير كرد و اگر قدرت و توان خوبي در اين بخش نداشتيم، كشور پيش نمي‌رفت. وي گفت: دولت تمام تلاش خود را به كار مي‌گيرد و هر آنچه را وعده دهيم اجرامي‌كنيم.اگر همه دستگاه‌ها، مردم و مديران خود را متعهد بدانند كه قول دولت در حوزه تحقق رشد پنج درصدي محقق شود به رشد خواهيم رسيد و اين امر شدني است. رئيس دولت تدبير و اميد افزود: نقطه ژئوپلتيك ما در دنيا بسيار مهم است و تحقيقاتي كه توسط‌انديشكده‌هاي بزرگ دنيا منتشر شده ايران را اقتصاد نوظهور در سال‌هاي آينده دانسته‌اند و راه تحقق آن اين است كه اخلاق اسلامي‌و ايثار را دنبال كنيم.

روحاني در ادامه سخنانش به ديدار روز دوشنبه خود با رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: زماني كه سخن از سفر به كرمان به ميان آمد ايشان خاطراتي از حضور خود در كرمان نقل كردند كه بسيار جالب بود.

معظم له فرمودند كرمان يكي از استان‌هاي مورد علاقه ايشان براي زندگي است. وي از آيت‌الله جعفري امام جمعه كرمان تقدير كرد و گفت: ايشان با وجود كسالت‌هاي خود در برنامه‌ها حضور يافته‌اند. كرمان همواره به عنوان دياري كه دليران، شجاعان، عالمان، فرهيختگان و عرفا از آن به پا خاسته‌اند در حافظه تاريخي ملت ايران جا دارد.

روحانيت کرمان در مسير اعتدال حرکت مي‌کند

سرپرست مؤسسه اطلاعات گفت: روحانيت کرمان در مسير اعتدال و پايه‌گذاري اسلام واقعي حرکت مي‌کند و کمتر اختلافي بين آنها وجود دارد‎.

‎به گزارش فارس از کرمان، سيد محمود دعايي عصر ديروز در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌جمهوري با علما، ايثارگران و برگزيدگان استان کرمان در محل حسينيه ثارالله اظهار داشت: کرمان افتخارات ديرينه بزرگي داشته است و جرقه مشروطيت توسط يکي از علماي کرمان زده شد‎. وي بيان داشت: کرمان روحانيت ممتاز و عزيزي دارد و به برکت حضور آيت‌الله جعفري که منصوب امام راحل است، روحانيت کرمان در مسير اعتدال و پايه‌گذاري اسلام واقعي حرکت مي‌کند و کمتر اختلافي بين آنها وجود دارد‎.

دعايي ابراز داشت: کرمان در جريان انقلاب شاخص‌هاي بزرگي مانند آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني داشت که در کنار امام بودند و بعد از امام نيز در تثبيت رهبري همت والايي داشتند و امروز هم با وجود همه دشمني‌ها، يکي از بازوان توانا و افتخاراتي هستند که در کنار مقام معظم رهبري قرار دارند‎.

وي يادآور شد: شهيد باهنر دومين شخصيتي بود که در کنار‌هاشمي‌رفسنجاني در شوراي انقلاب حضور داشت و آرمان‌ها و راه وي چراغي فراسوي همگان است و حجت‌الاسلام حجتي کرماني يکي از روحانيوني است که فعاليت‌هاي انقلابي زيادي در پرونده خود دارد‎.

دعايي با اشاره به اين‌که سردار سليماني يکي از افتخارات استان کرمان است و همه مظلومان و محرومان در اقصي نقاط جهان به وي افتخار مي‌کنند، خطاب به رئيس‌جمهوري ابراز داشت: عليرضا رزم‌حسيني استاندار کرمان از همرزمان سردار سليماني در دوران دفاع مقدس بوده و بازوي توانمند در دوران جنگ و امروز بازوي توانمندي براي شماست‎.‎

سخنراني در جمع مردم استان کرمان

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که براي ساختن ايران آزاد و آباد متحد شويم، اظهارداشت: بعد از انتخابات‌،نوبت وحدت است و مجلس و دولت بايد با هم به رفع مشکلات مردم بپردازند. به گزارش خبرنگار اطلاعات در کرمان‌،حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در اجتماع صميمي‌و پرشور مردم کرمان در مصلاي بزرگ امام علي‌(ع) اين شهر، تصريح کرد: دولت با همه توان براي حل مشکلات کشور تلاش خواهد کرد. روحاني سفر به استان کرمان در روز ميلاد امام سوم شيعيان را افتخاري براي دولتمردان دانست و گفت: استان کرمان داراي شخصيت‌هاي برجسته، علماي بزرگ، مجاهدان، رزمندگان،‌ سلحشوران و استان بهشت معادن ايران است. رئيس‌ جمهوري با گراميداشت ياد و خاطره شهيد دکتر محمدجواد باهنر گفت: دکتر باهنر مرد علم، ادب‌،دولتمداري و فرهيخته‌اي بزرگ براي کشور بود. رئيس دولت تدبير و اميد با بيان اين که استان کرمان در طول تاريخ افتخارات بزرگي را داشته است و امروز هم بزرگاني را در اختيار دارد، افزود: يکي از چهره‌هاي درخشان اين استان و ايران حضرت آيت‌الله‌هاشمي‌رفسنجاني، يار ديرين امام و مقام معظم رهبري و شخصيتي برجسته در انقلاب اسلامي‌است که سال‌ها به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس جمهوري اسلامي‌ايران ونزديک به 20 سال به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به ملت ايران خدمت مي‌کند.

رئيس‌ جمهوري ادامه داد: ايشان به عنوان فرمانده دوران دفاع مقدس ايثار و فداکاري زيادي در دوران زندگي خود براي کشور و مردم عزيز ايران و حتي براي دنياي اسلام به انجام رساند و اميدواريم مردم ما مثل گذشته از وجود عالم، ‌دانا، پرافتخار و قهرمان وي استفاده کنند‌.

روحاني، سردار حاج قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس را يکي ديگر از افتخارات استان کرمان و کشوردانست و با تاکيد بر اين که دلاوري‌هاي سردار سليماني موجب اقتدار و افتخار است، خاطرنشان کرد: لشکر قدس يکي از لشکرهاي قدرتمند ايران در دوران دفاع مقدس بود و امروز هم با وجود تأمين امنيت شرق کشور در ساليان متمادي، هر جا نياز به فداکاري‌ها و رشادت‌هاي اين لشکر بود‌، حضور داشته است. رئيس‌ جمهوري با تبريک ميلاد با سعادت امام حسين‌(ع)، حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) و امام زين‌العابدين‌(ع)، گفت: امام حسين‌(ع) و امام حسن مجتبي‌(ع) محبوب دل تمامي‌مسلمانان جهان اعم از شيعه و سني هستند.

رئيس دولت يازدهم افزود: امام حسين‌(ع) همواره راهنماي ما در روزهاي سختي بود و مسير جهاد را به ما آموخت و پرچمدار سرافراز آزادگي انسان‌ها است.

وي همچنين با تبريک روز پاسدار، به فداکاري‌ها و ايثارگري‌هاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در سال‌هاي پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌همواره در مشکلات و سختي‌ها و معضلاتي که براي کشور به وجود آمد، به عنوان نيروي پيشتاز ملت براي حل معضلات و مشکلات گام برداشتند.

روحاني با بيان اين که سپاه در سال‌هاي اوليه انقلاب در برابر توطئه‌ها و اقدامات دشمنان و گروهک‌ها حافظ کشور بود، افزود: در ايام دفاع مقدس سپاه به عنوان نيرويي قدرتمند و بسيج در کنار آن به عنوان نيروي عظيم مردمي‌مدافعان کشور بودند. رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: سپاه پيشتاز حل مشکلات در کشور بود و امروز نه فقط بار امنيت کشور را بر دوش دارد، بلکه مسئوليت امنيت در کشورهايي که از ايران طلب ياري دارند هم بر عهده گرفته است و در آن ميدان‌ها هم با کمال رشادت حضور دارد.

روحاني افزود: سپاه براي فداکاري و دفاع از عتبات‌‌عاليات و حرم‌هاي مطهر در عراق و سوريه و دفاع از مظلومان در فلسطين و لبنان و ساير کشورهايي که از ايران درخواست کمک دارند، پيشگام است و آرزوي توفيق براي سپاه و بسيج قهرمان در تمامي‌صحنه‌هاي دفاع و مجاهدت داريم.

بايد موقعيت شناس باشيم

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که بايد به عنوان يک ملت بزرگ، موقعيت شناس باشيم، اظهارداشت: وقت شناسي و عالم به زمان بودن و استفاده و بهره‌برداري از شرايط زمان يکي از مسائل بسيار مهم براي همه ملت‌ها به ويژه ايران است که در شرايط ويژه و در منطقه‌اي قرار دارد که داراي مشکلات خاصي است. روحاني با تأکيد بر پرهيز از جناح‌بندي و رقابت‌هاي حزبي در دوران پس از انتخابات، گفت: جناح‌بندي و دسته‌بندي و فعاليت و رقابت حزب‌ها براي دوران رقابت انتخاباتي شرايط خوبي را براي کشور و ملت به وجود مي‌آورد تا در سايه رقابت‌هاي حزبي بتوان بهترين‌ها را شناخت و پاي صندوق آرا با آگاهي و بينايي بهتر افراد شايسته‌تري را براي پذيرفتن مسئوليت برگزيد.

رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: اما زماني که دوران رقابت به پايان رسيد ديگر زمان جناح‌بندي، رودر روي هم قرار گرفتن و رقابت‌هاي ناصحيح هم به پايان مي‌رسد.

روحاني تصريح کرد: امروز روز وحدت است و همه بايد در صف واحد قرار بگيريم و روزي است که مجلس و دولت در کنار هم بايد به حل مشکلات مردم بپردازند‌.

رئيس‌ جمهوري گفت: مردم از دولت و مجلس توقع اختلاف ندارند بلکه انتظار دارند تا اين دو بعد از آن که مردم به مسئوليت خود به شايستگي عمل و با شور و نشاط در انتخابات شرکت کردند، با همکاري، همفکري و در کنار هم قرار گرفتن، مشکلات کشور را حل و فصل کنند.

به مجلس دهم بسيار اميدوارم

روحاني با تأکيد به اين که به مجلس دهم بسيار اميدوار است، خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس دهم که اوايل خرداد فعاليت خود را شروع خواهد کرد اين است که دولت و مجلس در کنار هم و همسو با يکديگر براي رفع مشکلات ملت غيور ايران تلاش کنند.

رئيس‌ جمهوري گفت: پيچ‌هاي مهم تاريخي را با اتحاد مردم‌، هدايت رهبري و همراهي قوا گذرانديم و برجام به فرجام رسيد. برجام دست ما را براي فعاليت باز کرد و امروز ميدان رقابت براي سرمايه گذاري و همکاري با ايران باز شده است. رئيس‌ جمهوري خاطرنشان کرد: ديروز در سراسر دنيا دشمنان ما به راحتي مي‌توانستند ايران هراسي کنند و عليه ايران با زبان تهديد سخن بگويند اما امروز بهانه‌جويي‌هاي آنها به قدري کم شده است که حرف‌هايشان نفوذي در ميان جوامع و کشورهاي مختلف جهان ندارد.

وي گفت: امروز روزي است که بعد از برجام ديگر مجبور نيستيم براي خريد نيازمندي‌هاي خود بدون رقابت به يک يا دو کشور رجوع کنيم و آنها هر جنسي را با هر گونه کيفيت و قيمتي برما تحميل کنند و امروز ميدان رقابت پيش روي ملت ايران گشوده شده است. رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: امروز در شرايطي قرارداريم که در طرح‌هايي که به دنبال سرمايه‌گذاري هستيم ده‌ها کشور براي اين منظور اعلام آمادگي مي‌کنند‌، در حالي که ديروز حتي پول کشورمان را که در حساب بانکي خودمان قرار داشت و جزو ذخاير بانک مرکزي بود، مسدود مي‌کردند و سرمايه‌گذاري خارجي در آن شرايط بسيار دشوار بود.

روحاني خطاب به کساني که مي‌گويند برجام چه کاري کرده است، گفت: برجام دست ما را براي فعاليت‌هاي گوناگون گشوده است، به گونه‌اي که در 4 ماه پس از برجام، 3 ميليارد و 418 ميليون دلار سرمايه‌گذاري مستقيم در کشورمان انجام و براي 5/ 3 ميليارد دلار مجوز سرمايه‌گذاري در اين مدت صادر شده است و اکنون مشغول تدوين ساز و کارهاي لازم براي عملياتي کردن اين قراردادها هستيم، ضمن اين که همزمان براي صدها قرارداد ديگر در حال مذاکره‌ايم.

آغاز حرکت پرشتاب ملت ايران

رئيس‌ جمهوري با تأکيد بر اين که امروز شرايط لازم براي حرکت پرشتاب ملت ايران آغاز شده است، تصريح کرد: بايد با وحدت و اتحاد براي ساختن ايراني آزاد و آباد دست به دست هم بدهيم‌.

رئيس دولت تدبير و اميد با بيان اين که دولت يازدهم ناچار است بار اهمال و خطاي سال‌هاي گذشته را هم بر دوش بگيرد، اظهار داشت: به خطا و اشتباه 2 ميليارد دلار از پول ملت ايران را در اختيار آمريکا قرار دادند و در سال 86 تا 87 در شرايطي که احتمال خطر بسيار بالايي براي اين پول وجود داشت، 10 ماه فرصت طلايي فراهم بود که اين مبلغ را از دست آمريکا برهانند اين که چرا اين کار انجام نشد، سئوال ملت بزرگ ايران است و در اين زمينه کميته‌اي براي بررسي اين موضوع تشکيل شد که به زودي گزارش خود را از خطا و اهمال ديگران به اطلاع مردم خواهد رساند.

رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: البته دولت هرگز نخواهد گذاشت که پولي که از آن ملت ايران است به راحتي از حلقوم آمريکايي‌ها فرو برود و به حول و قوه الهي در آينده نزديک پرونده آن را به دادگاه بين‌المللي خواهيم برد و تا احقاق حقوق ملت ايران به مسير حقوقي، سياسي و بانکي خود از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم کرد.

روحاني خطاب به ملت ايران گفت: امروز همه بايد دست به دست هم دهيم و با حفظ وحدت و يگانگي گوش به فرمان رهبري عزيزمان خواهيم بود.

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که کشورمان در کنار مشکلات فراواني که دارد از توانمندي‌هاي زيادي هم برخوردار است، گفت: يکي از معضلات بزرگ کشورمان مسأله آب است که نه فقط استان کرمان بلکه فلات مرکزي و بسياري از استان‌هاي کشور را تحت تأثير قرار داده است و اين دولت تمامي‌توان خود را براي حل و فصل معضل آب استان کرمان به کار خواهد گرفت.

روحاني به طرح‌هاي کوتاه مدت، ‌ميان مدت و بلند مدت دولت براي حل مشکلات استان کرمان اشاره کرد و گفت: برخي از طرح‌هاي در نظر گرفته شده در سال‌هاي 95 و 96 به پايان خواهد رسيد و برخي ديگر از طرح‌ها هم با کمک کارآفرينان و سرمايه‌گذاران خصوصي و حمايت دولت در ميان مدت و طولاني مدت به انجام خواهد رسيد.

رئيس‌ جمهوري از اختصاص 2000 ميليارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملي براي کمک به طرح‌هاي استان کرمان خبر داد و گفت: بايد معادن استان کرمان را آبادتر کرد و سرمايه گذاري در اين بخش افزايش يابد و در بخش‌هايي که براي کشف معادن مشکلي وجود دارد، آن مشکلات حل و فصل شود.

روحاني صبح ديروز وارد فرودگاه کرمان شد و در بدو ورود از سوي آيت الله جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان، عليرضا رزم حسيني استاندار و جمعي از مقامات و مسئولان ارشد محلي مورد استقبال قرار گرفت.

کرماني‌هاي خونگرم در اوج ميهمان‌نوازي و محبت، استقبالي ديدني و خاطره انگيز از رئيس جمهوري و کاروان تدبير و اميد به عمل آوردند و با خلق صحنه‌هاي زيبايي از شور و نشاط، اين حضور پر شور را به جلوه‌اي زيبا از پيوند عميق و قلبي مردم و دولت تبديل کردند.

قشرهاي مختلف مردم استان کرمان صبح ديروز براي استقبال از رئيس جمهوري و کاروان تدبير و اميد ساعت‌ها پيش از زمان اعلام شده در خيابان‌ها و مسيرهاي منتهي به مصلاي بزرگ امام علي(ع) حضور داشتند و با دود کردن اسپند و در دست داشتن پلاکاردهايي که بر روي آنها شعارهاي انقلابي در حمايت از سياست‌هاي دولت و خوش آمد به رئيس جمهوري نقش بسته بود، با شور و نشاطي وصف ناپذير، استقبال گرم و صميمي‌خود را آغاز کردند و مقدم رئيس جمهوري را گرامي ‌داشتند‌.

حضور مردم ولايتمدار استان کرمان در استقبال از رئيس جمهوري و هيأت همراه به گونه‌اي بود که خودرو حامل دکتر روحاني بارها متوقف شد و وي به ابراز احساسات صميمانه و خالصانه مردم پاسخ مي‌داد.


نوشته شده در   چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode