ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395     |     کد : 102604

بزرگ‌ترین و پرسابقه‌ترین رقابت‌های قرآنی جهان، آغاز شد

رقابت قاریان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی لحظاتی پیش آغاز شد که امشب 10 نفر از شرکت‌کنندگان در رشته قرائت، تلاوت‌های خود را ارائه می‌دهند.

رقابت قاریان شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی لحظاتی پیش آغاز شد که امشب 10 نفر از شرکت‌کنندگان در رشته قرائت، تلاوت‌های خود را ارائه می‌دهند.
مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی صبح دیروز به صورت رسمی با رقابت حافظان شرکت‌کننده کار خود را آغاز کرد.
دیروز همچنین این مسابقات در رشته تلاوت نیز آغاز شد. نکته قابل توجه این است که مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در رشته قرائت به صورت هم‌‌زمان بین آقایان و بانوان در یک سالن برپا می‌شود.
رقابت‌ قاریان شرکت کننده در این مسابقات نیز به نحوی است که افراد قرعه را انتخاب کرده و پس از قرارگیری در جایگاه 10 دقیقه فرصت دارند تلاوت خود را تا هر آیه‌ای که رسیدند، تلاوت کنند و پس از پایان این زمان، رنگ چراغی که در جلوی آن‌ها قرار گرفته قرمز می‌شود و دیگر اجازه ادامه تلاوت ندارند. البته 2 دقیقه پیش از پایان زمان تعیین‌شده یعنی در دقیقه هشتم تلاوت، چراغ به رنگ زرد در می‌آید تا قاریان شرکت‌کننده بتوانند زمان خود را برای تلاوت مدیریت کنند.
* اسامی و قرعه قاریان
شب گذشته
در ادامه اسامی و قرعه قاریان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها که شب گذشته تلاوت خود را ارائه ‌کردند، می‌آید؛
ابراهیم شفاء ابن موسی سلیم از مالدیو/ آیه 19 سوره ابراهیم
السیدة سلمی بونعمان از  مغرب/ آیه 1 سوره رعد
کلزار احمد از پاکستان/ آیه 78 سوره إسرا
السیدة أسیة بنت اسمعیل/ از آیه 116 سوره طه
معاذ الدویک از مغرب /از آیه 31 سوره أنعام
الانسةمستی لتسلوهو از اندونزی/ از آیه 15 سوره سبأ
محمد مزمل حسین از کانادا/ از آیه 47 سوره روم
محمود سغیر از ترکیه/ از آیه 88 سوره مؤمنون
الانسه زیمة بنت موسی از ویتنام/ ا آیه 1 سوره نحل
عامر خان از هنگ کنگ/ از آیه 18 سوره نور
* حواشی با سابقه‌ترین رخداد قرآنی جهان
افتتاحیه پنجاه‌و‌هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در کوالالامپور با حاشیه‌هائی همراه بوده که در نوع خود جالب توجه است.
پنجاه و‌هشتمین مسابقات بین المللی قرآن مالزی دیروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه، در حالی در مرکز تجارت جهانی «پوترا» در کوالالامپور افتتاح شد که عبدالحلیم معظم شاه، پادشاه این کشور غایب بزرگ مراسم افتتاحیه بود و تنها وزیر امور دینی مالزی به استقبال متسابقان و حضار آمد.
مشکل سیستم صوتی سالن برگزاری مسابقات نیز تا حدی است که برخی از شرکت‌کنندگان نسبت به این موضوع گلایه دارند.
در مراسم افتتاحیه هویدا شد که امسال چندان توجهی به مسابقات نشده است، در شهر هم هر چه گشتیم تا اطلاعیه یا خبری از مسابقات قرآنی بیابیم نتیجه‌ای حاصل نشد و تبلیغی که شایسته و در خور این رویداد قرآنی باشد، نیافتیم و جریان‌سازی و تبلیغات محدودی در ورودی فرودگاه توجه ما را جلب کرد.
پیش‌تر شنیده بودم که تفاوت مسابقات مالزی با دیگر رقابت‌های قرآنی جهان این است که حاضران به صورت خودجوش در سالن حاضر می‌شوند و جمعی انبوه به تشویق متسابقان می‌پردازند؛ اما سالن دوره پنجاه وهشتم گواه این مسأله نبود.
امسال استقبال مردم از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همچون سال‌های گذشته خودجوش نیست و بیشتر افرادی که در سالن حضور می‌یابند از طریق سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به سالن اعزام می‌شوند. همچنین داوران این مسابقات بیرون سالن مستقر هستند و این رقابت‌ها را قضاوت می‌کنند.
در افتتاحیه دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانی که با یونیفرم‌های متحد الشکل، جای جای سالن را پر کرده بودند تا شاید امتیازی در این رویداد قرآنی به نظر  برسند.
در بزرگ‌ترین رخداد قرآنی جهان که گویا چندی پیش مهر آن به عنوان افتخاری بر سینه سازمان توسعه اسلامی مالزی(جاکیم) حک شد، وزیر امور دینی مالزی به زبان مالائی که زبان رایج مردم این کشور است، سخنرانی کرد و سخنان وی ترجمه هم‌زمان نداشت؛ جالب‌تر این که متن سخنرانی نیز که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته بود، مالائی بود.
این در حالی است که مسئولان ابتدائی‌ترین مسابقات و همایش‌های بین المللی به‌منظور ارج‌نهادن به حاضران و میهمانان حتی المقدور سخنرانی‌ها را هم‌زمان ترجمه کرده یا متن ترجمه‌شده را در اختیار حاضران قرار می‌دهند.
قرائت قاری افتتاحیه نیز در سطح و طراز مسابقات بین المللی قرآن نبود و جمع حاضر حتی یک بار هم به قرائت واکنش نشان نداد و او را تشویق نکرد.
از همه اینها که بگذریم مشکل نورپردازی سالن بود به گونه‌ای که تمامی پروژکتورها و چراغ‌های نورپردازی به صورت مستقیم مقابل حاضران در سالن قرار گرفته بود و دیدشان را تا حدی مختل می‌کرد و برای تیم‌های رسانه‌ای حاضر مشکلاتی را در تهیه فیلم و عکس به وجود آورد.
جایگاه عکاسان و فیلمبرداران مراسم افتتاحیه نیز مشکلاتی داشت، آنان حق خروج از جایگاه مشخص شده را نداشتند؛ حال آن‌که اصلا زاویه دید مناسبی نسبت به سالن رقابت‌ها نداشتند.

* التماس دعا سیدمصطفی حسینی از مردم ایران
سیدمصطفی حسینی، نماینده کشورمان در رقابت‌ها، پر انرژی و با انگیزه است، او گفته است: قصد دارد جایگاه محسن حاجی حسنی کارگر را حفظ کند.
سیدمصطفی از مردم خواست برایش دعا کنند تا بتواند نماینده خوبی برای کشور عزیزمان ایران باشد.
این رویداد قرآنی تا شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه، ادامه دارد.
با تشکر از فارس


نوشته شده در   چهارشنبه 15 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode