ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395     |     کد : 102509

حزب‌الله لبنان قوي‌تر از آن است که با فشار دشمنان آسيب ببيند

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين:

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين:
حزب‌الله لبنان قوي‌تر از آن است که با فشار دشمنان آسيب ببيند


حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز (يکشنبه) در ديدار آقاي رمضان عبدالله دبيرکل جنبش جهاد اسلامي فلسطين و هيئت همراه، در تحليلي جامع از شرايط کنوني منطقه، واقعيت تحولات جاري را، تلاش جبهه غرب به سرکردگي امريکا براي تسلط بر منطقه از طريق جنگ وسيع و گسترده با جبهه اسلام دانستند و تأکيد کردند: جنگ گسترده‌اي که امروز در منطقه در جريان است، ادامه جنگي است که از 37 سال پيش، بر ضدّ جمهوري اسلامي ايران آغاز شده است و در اين رويارويي، مسئله فلسطين، مسئله اصلي و محوري است و جمهوري اسلامي ايران همانگونه که از ابتدا، حمايت از فلسطين را وظيفه خود مي‌دانست، در آينده نيز به اين وظيفه عمل خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه موضع جمهوري اسلامي ايران در قضيه فلسطين، موضعي مقطعي نبوده و نيست، گفتند: از قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و در دوران مبارزه، موضوع حمايت از فلسطين و لزوم مقابله با رژيم صهيونيستي در مواضع امام خميني(ره) به کرّات بيان مي‌شد و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز حمايت از مردم فلسطين، جزء اولين کارهاي ما بود، بنابراين دفاع از آرمان فلسطين، به‌طور طبيعي در ذات جمهوري اسلامي ايران قرار دارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: انقلاب اسلامي در شرايطي به پيروزي رسيد که امريکايي‌ها در اوج اقتدار خود در منطقه بودند و همه امور در ظاهر ، به نفع امريکا در جريان بود، اما انقلاب اسلامي، روحي جديد در کالبد جامعه اسلامي دميد و شرايط منطقه را به‌کلي دگرگون کرد.

ايشان با اشاره به فشارهاي مختلف و گسترده‌ي سياسي، تبليغاتي، اقتصادي و حتي نظامي براي به زانو درآوردن انقلاب اسلامي و يا برگشت نظام اسلامي از مواضع خود، تأکيد کردند: آنچه که امروز در منطقه در جريان است، در واقع ادامه رويارويي امريکا با نظام اسلامي ايران است.

رهبر انقلاب اسلامي هدف اصلي از جنگ گسترده کنوني جبهه غرب به سرکردگي امريکا بر ضدّ جبهه اسلامي را، تسلط بر منطقه دانستند و گفتند: بايد تحولات منطقه را از اين منظر بررسي و تحليل کرد و در اين چهارچوب، مسائل سوريه، عراق، لبنان و حزب الله ، جزيي از اين رويارويي گسترده است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه در چنين شرايطي، «دفاع از فلسطين، نماد دفاع از اسلام است»، افزودند: جبهه استکبار تلاش گسترده‌اي به‌کار گرفته است تا اين رويارويي را «جنگ ميان شيعه و سني» معرفي کند.

ايشان با اشاره به اينکه در سوريه، دولت شيعي بر سر کار نيست، خاطرنشان کردند: اما جمهوري اسلامي ايران از دولت سوريه حمايت مي‌کند، زيرا کساني که در مقابل سوريه قرار گرفته‌اند، در واقع معاند با اصل اسلام و در خدمت منافع امريکا و رژيم صهيونيستي هستند.

رهبر انقلاب اسلامي، تقابل شيعه و سني را، طرحي استعماري و امريکايي خواندند و تأکيد کردند: مهمترين مسئله در شرايط کنوني منطقه، شناخت صحيح دو جبهه اصليِ اين درگيري گسترده و شناخت موقعيت درست خود است، زيرا اگر حدّ فاصل ميان دو جبهه به‌درستي شناخته نشود، ممکن است ناخواسته در مقابل جبهه اسلام قرار بگيريم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران با چنين نگاه کلاني به مسائل منطقه، امريکا را دشمن اصلي و رژيم صهيونيستي را پشت سر او مي‌داند، خاطرنشان کردند: ايران، دفاع از قضيه فلسطين را همواره وظيفه خود مي‌داند و به انجام اين وظيفه ادامه خواهد داد.

ايشان با اشاره به تحريمهاي گسترده و بي‌سابقه امريکا و دنباله‌روهاي او بر ضدّ نظام اسلامي در سالهاي اخير، گفتند: هدف اصلي از اين تحريمها، منصرف کردن جمهوري اسلامي ايران از مسيري است که در آن قرار گرفته است، اما آنها نتوانستند به اهداف خود برسند و در آينده نيز به نتيجه نخواهند رسيد.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: ما بر اساس وعده الهي معتقديم که در اين رويارويي گسترده، پيروز خواهيم شد و تا به امروز هم پيروز بوده‌ايم، زيرا دشمنان به‌دنبال نابودي جمهوري اسلامي بودند، اما اکنون نظام اسلامي نه تنها وجود دارد بلکه روز به روز در ابعاد مختلف پيشرفت کرده و در عمق، گسترش يافته است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به سخنان دبيرکل جهاد اسلامي فلسطين در خصوص برخي تلاشها براي فشار بيشتر به حزب‌الله لبنان خاطرنشان کردند: حزب‌الله لبنان قوي‌تر از آن است که با اين اقدامات دچار آسيب شود و امروز قطعاً هراس و وحشت رژيم صهيونيستي از حزب‌الله، بسيار بيشتر از گذشته است.

ايشان با تأکيد بر تحقق سنت الهي مبني بر پيروزي جبهه حق گفتند: اين پيروزي قطعي است، اگرچه فراز و نشيب، و ريزش و رويش دارد، اما وعده الهي براي ياري‌کنندگان دين خدا تخلف‌ناپذير است.

در ابتداي اين ديدار، آقاي رمضان عبدالله دبيرکل جهاد اسلامي فلسطين، ضمن تشکر از حمايتها و مواضع جمهوري اسلامي ايران در قبال موضوع فلسطين، گزارشي از آخرين تحولات نوار غزه و کرانه باختري بيان کرد و گفت: مردم غزه با وجود ادامه محاصره و سخت‌تر شدن شرايط، همچنان ثابت‌قدم و استوار ايستاده‌اند و در کرانه باختري نيز با وجود سرکوب شديد و گسترده‌ي رژيم صهيونيستي، شعله‌هاي انتفاضه با همت و اراده‌ي نسل جديد جوانان فلسطيني سر برآورده است.

وي با تأکيد بر آمادگي‌هاي روزافزون نيروهاي مقاومت در فلسطين و توانايي‌هاي غيرقابل تصور آنان، به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: امريکايي‌ها و کشورهاي دنباله‌روِ آنها در طراحي خود به‌دنبال ارائه چهره‌اي غير واقعي از جمهوري اسلامي ايران و به فراموشي سپرده‌شدن رژيم صهيونيستي، و همچنين به‌دنبال تجزيه منطقه از طريق القاي جنگ شيعه و سني هستند و بر همين اساس، فشارها بر حزب‌الله لبنان، افزايش پيدا کرده است، اما جهاد اسلامي فلسطين، ضمن شناخت صحيح از تحولات، بر حمايت از حزب‌الله و مقاومت در مقابل امريکا و رژيم صهيونيستي تأکيد کرده است.


نوشته شده در   دوشنبه 13 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode