ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395     |     کد : 102431

توصیه‌هاى رفاهىِ چهار مرجع تقلید به دولت

* ابراز نگرانی آیت الله العظمی صافی از برخی آمارهایی که درباره مسائل اقتصادی و بیکاری ارائه می‌شود ...

در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان فرمودند
توصیه‌هاى رفاهىِ چهار مرجع تقلید به دولت
*  ابراز نگرانی آیت الله العظمی صافی از برخی آمارهایی که درباره مسائل اقتصادی و بیکاری ارائه می‌شود 
* تأکید حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی بر حل مشکلات جوانان
* آیت الله العظمی موسوی اردبیلی: حقوق کارگران باید از تمام ابعاد مورد توجه مسئولان قرار گیرد 
* آیت‌الله العظمی نوری همدانی: فقر  و جهل از جمله علل انحطاط مسلمانان است
دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه با چهار نفر از مراجع عظام تقلید دیدار کرد. 
در این ملاقات‌ها حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، موسوی اردبیلی و نوری همدانی بر «حل مشکلات جوانان در زمینه کار و ازدواج» و «تلاش برای رفع نیازهای کارگران و ممانعت از ورود کالاهای بی رویه به داخل کشور» تأکید کردند و خواستار همکاری همه گروه‌ها و نهادها در زمینه‌های مختلف شدند تا امنیت و آسایش مردم در سایه اتحاد و یکپارچگی محفوظ باشد.
* ابراز نگرانی آیت الله العظمی صافی از برخی آمارهایی که درباره مسائل اقتصادی و بیکاری ارائه می‌شود 
حضرت آیت الله العظمی صافی ، با ابراز تأسّف از برخی اختلاف‌ها که نتیجه آن چیزی جز زحمت و رنج مردم نیست افزود: باید همه گروه‌ها و نهادها با یکدیگر همکاری نموده و اختلافات را برطرف کنند تا امنیت و آسایش مردم در سایه اتحاد و یکپارچگی مصون و محفوظ باشد. متأسفانه گاهی انسان، رفتارها و اختلاف‌افکنی‌هایی می‌بیند که مناسب انسان‌های معتقد و متدیّن نیست. اختلاف نه تنها باعث موفقیت و حلّ مشکلات نمی‌شود، بلکه باعث شکست و بیشتر شدن مشکلات جامعه است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران این وزارتخانه، با حضور در بیت این مرجع تقلید شیعیان با ایشان دیدار کرد.
حضرت آیت الله صافی نیز از فعالیت‌های انجام‌شده در وزارت کار تقدیر و تشکر و افزود: گزارشی که دادید مسرّت‌بخش و خوشحال‌کننده بود. زحماتی که شما و همکارانتان در این وزارتخانه می‌کشید بسیار مهمّ است. واقعاً از این‌که فردی مثل جناب‌عالی با تدبیر و مدیریت صحیح در رأس این کار هستید، خوشحالم و دعا می‌کنم ان‌شاء الله بتوانید در خدمت به مردم شریف کشور بخصوص قشر محروم و ضعیف جامعه موفّق باشید.
وی  در بخشی از بیانات خود، با ابراز نگرانی از برخی آمارهایی که درباره مسائل اقتصادی و بیکاری ارائه می‌شود افزود: انسان واقعاً از برخی آمارهایی که در این زمینه است غصّه می‌خورد.
البتّه با علل این مشکلات که چطور و توسّط چه کسانی درست شده است کار نداریم، ولی همین‌که اشخاصی مثل شما و همکارانتان که علاقه به مملکت و رفاه مردم دارید، اهتمامتان این است که معایب در همه جنبه‌های اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی و غیره رفع شود مهمّ است، و باید در این زمینه‌ها اهتمام بیشتری نمایید.
این مرجع تقلید شیعیان در قسمت دیگری از توصیه‌های خود، مشکلات موجود در جامعه را تأثیرگذار در امور دینی مردم دانسته و بیان داشت: بسیاری از مطالبی که گزارش دادید از وظائف همگان است و اصلاً اسلامیت ما اقتضای آن را دارد، چرا که اگر کمبودی در این امور باشد، در مسائل دینی هم اثر می‌گذارد و اگر بتوانیم آنها را حل کنیم، تأثیرگذاری خوبی در مسائل دینی دارد.
وی ، اخلاص در کارها را لازمه موفقیت و پیروزی مسئولان عنوان کرده وافزود: با همه مشکلات زیادی که وجود دارد، اگر مسئولان برای خدا و امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف وارد میدان شوند و با همّت و اخلاص، درصدد حلّ مشکلات برآیند ان شاء الله موفّق خواهند شد.
همه باید بدانند اولّ کسی که از کمبودهای جامعه اسلامی متأثر می‌شوند حضرت ولیّ عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، و نیز اوّل کسی که از پیشرفت‌ها خوشحال می‌شوند وجود مبارک آن حضرت هستند.
آیت الله  صافی در قسمت دیگری از سخنان خود، با ابراز تأسّف از برخی اختلاف‌ها که نتیجه آن چیزی جز زحمت و رنج مردم نیست افزود: باید همه گروه‌ها و نهادها با یکدیگر همکاری نموده و اختلافات را برطرف کنند تا امنیت و آسایش مردم در سایه اتحاد و یکپارچگی مصون و محفوظ باشد. متأسفانه گاهی انسان، رفتارها و اختلاف‌افکنی‌هایی می‌بیند که مناسب انسان‌های معتقد و متدیّن نیست. اختلاف نه تنها باعث موفقیت و حلّ مشکلات نمی‌شود، بلکه باعث شکست و بیشتر شدن مشکلات جامعه است.
وی در پایان دیدار، با تشکّر مجدّد از اهتمام این وزارتخانه به رفع مشکل بیکاری تصریح کرد: این را بدانید که رفع این مشکل و اینکه انسان بشنود همه مردم شریف کشورمان دارای شغل و کار مناسبی هستند، بسیار مطلب بزرگ و مهمّی است و هر کسی بتواند در این راه خدمتی بکند، ثواب بسیاری دارد و اجر و مزد او نزد خداوند متعال محفوظ است. حقیر هم دعا می‌کنم ان شاء الله خداوند توفیق رفع نگرانی‌های مردم و مملکت اسلامی را به شما عزیزان عنایت بفرماید و روز به روز بر عظمت و عزّت کشورمان بیفزاید.
* تأکید حضرت آیت الله وحید خراسانی بر حل مشکلات جوانان
حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی گفت: بسیاری از جوانان به ثمر رسیده امروز به دنبال کار و ازدواج هستند و حل مشکلات آنها و تلاش برای آن جزو باقیات و صالحات دولت خواهد بود.
این مرجع تقلید در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: پیامبر خاتم‌الانبیا (ص) که اول شخص عالم وجود است فرمودند:« کسی که یتیمی را کفالت کند ارزش والایی در این عالم دارد و کار شما از این جهت قابل ستایش است».
او با اشاره به سخنی از امام موسی‌ بن جعفر (ع) درخصوص رسیدگی به نیازمندان و مستمندان اظهار داشت: کارهایی که برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان و افراد مستحق انجام شود قابل ستایش است و از این جهت کار وزارتخانه شما مایه برکت خواهد بود و ان‌شاءالله خدا نیز کمک خواهد کرد.
آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه هر کاری که با نیت قرب به خدا انجام شود به نتیجه خواهد رسید، گفت: اقدام دولت برای حل مشکل محرومان باارزش است.
او اضافه کرد: هر کاری که برای خدا بود با استمداد از امام زمان (عج) به نتیجه خواهد رسید و امیدواریم شما در کار خود که بخشی از آن رسیدگی ایتام و مستمندان است موفق باشید و بدانید این کارهای شما و مشابه این کارها که توسط دیگر دولتمردان انجام می‌شود خدمت به خدا و امام زمان (عج) است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه رسیدگی به ایتام و تفقد از بیچارگان و تلاش برای بهبود اوضاع بازنشستگان و دیگر اقشار مردم کاری با ارزش است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان به ثمر رسیده امروز به دنبال کار و ازدواج هستند و حل مشکلات آنها و تلاش برای آن جزو باقیات و صالحات دولت خواهد بود.
************** حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: حقوق کارگران باید از تمام ابعاد مورد توجه مسوولان قرار گیرد
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار دکتر ربیعی: برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کرد
یکی از مراجع تقلید شیعه در قم خواستار تلاش همه جانبه دولت برای رفع مشکلات جامعه کارگری شد و از اقدامات دولت برای خدمت رسانی بهتر به مردم تشکر کرد.
آیت الله موسوی اردبیلی عصر روزگذشته در دیدار دکتر علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به مناسبت هفته کارگر به شهر قم سفر کرده است اظهار داشت: تلاشتان این باشد تا در حل مشکلات کارگران از هیچ کوششی فروگذار نکنید.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حقوق کارگران باید از تمام ابعاد مورد توجه مسوولان قرار گیرد گفت: تلاش برای رفع نیازهای کارگران ضروری و مستوجب رضایت خداوند است و از این رو باید برای رفع مشکلات کارگران و بهتر شدن زندگی آنان از تمام امکانات بهره برد.
آیت الله موسوی اردبیلی با بیان اینکه سلام بنده را خدمت آقای روحانی رییس جمهور و دیگر اعضای هیات دولت برسانید گفت: از اقدامات دولت در رفع مشکلات مردم تشکر می کنم و امیدوارم موفق باشند.
************** انتقاد حضرت آیت الله نوری همدانی از واردات بی رویه کالا
حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: نباید عین کالاهایی که در در داخل کشور تولید می شود را از خارج وارد نمود بلکه باید با ممنوع کردن واردات این قبیل کالاها، واحدهای تولیدی را یاری کرد.
این مرجع تقلید در دیدار وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: فقر و جهل در اسلام مذموم و از جمله علل انحطاط مسلمانان شمرده شده است و به همین دلیل این دین آسمانی رفع فقر و مشکلات مادی را از اهداف خود عنوان کرده است.
او بیان کرد: بر اساس فرهنگ اسلامی، بشریت باید از وضع معیشتی مطلوبی برخوردار باشند و یکی از دلایل وفور نعمتهای طبیعی همین مساله است که باید توسط جانشین خداوند مدیریت شود.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: صاحبان سرمایه باید پول‌های خود را در گردش قرار دهند و افرادی که سرمایه خود را در راه از بین بردن فقر که راه مورد نظر خداوند متعال است، خرج نمی‌کنند مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند.
او با بیان اینکه وجود نظام بانکی یکی از ضرورتهای جامعه اسلامی است؛ گفت: بانک‌ها نباید همانند غربی‌ها عمل کنند به این شکل که ثروتمندان پول‌های خود را در بانکها بلوکه کرده و از مردم ربا بگیرند که این امر سبب افزایش سرمایه ثروتمندان می‌شود.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که اسلام با رباخواری در هر شکل آن مخالف است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌های مادی مردم به جای معطل ماندن در سپرده‌های بانکی باید در مسیر زراعت، تجارت و صنعت به کار گرفته شود.
او تاکید کرد: همه مردم ایران رفاه خود را مدیون کارگرانی می دانند که از مواد اولیه خوراک و پوشاک تهیه و در اختیار آنها می گذارند به همین علت کارگری از مقدس‌ترین مشاغل است.
آیت الله نوری همدانی از واردات بی رویه برخی کالاها انتقاد کرد و گفت: نباید عین کالاهایی که در در داخل کشور تولید می شود را از خارج وارد نمود بلکه باید با ممنوع کردن واردات این قبیل کالاها، واحدهای تولیدی را یاری و در جهت خودکفایی بیشتر گام برداریم.


نوشته شده در   جمعه 10 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode