ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394     |     کد : 100993

تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهيم داد

ملت ايران از تنش، برخورد و افراط بيزار است...

رئيس جمهوري:
تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهيم داد
ملت ايران از تنش، برخورد و افراط بيزار است


سرويس سياسي – اجتماعي : رئيس‌ جمهوري، بهار را پيام آور اعتدال، ميانه‌روي، صلح دوستي و برادري براي همگان خواند و تاکيد کرد: سال 1395 در سايه وحدت، همفکري، همدلي، همکاري و دوستي، سال تلاش گسترده براي توسعه و آباداني بيش از پيش ايران اسلامي خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ما ، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز و پس از آخرين جلسه هيأت دولت در سال 94 با حضور در جمع خبرنگاران، با آرزوي سعادت براي ملت بزرگ ايران در سال 95‌، گفت: امسال شاهد باران پربرکت الهي و سربلندي ملت ايران در برجام و پايان تحريم‌ها بوديم و در همين سال مردم ايران حماسه بسيار بزرگي را در هفتم اسفند خلق کردند.

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که ايرانيان در بهار بايد صميميت و صفاي خود را نشان دهند، بر ضرورت صله ارحام با نزديکان و اقوام و ابراز محبت به تمامي کساني که در دنيا نوروز را به عنوان يک روز نو پاس مي‌دارند و جشن مي‌گيرند، تأکيد کرد و اظهارداشت: بهار بايد روز آشتي، صفا و صميميت ميان همه گروه‌ها و احزاب باشد.

روحاني با بيان اين که سال آينده شرايط کشور با همراهي و کمک مردم بهتر از گذشته خواهد بود، گفت: در سال 95 بهاري را آغاز مي‌کنيم که در آن بانک‌ها و بيمه‌هاي ما تحريم نيستند و مي‌توانيم با کشورهاي مختلف تجارت داشته باشيم و سرمايه‌گذاري‌ها در کشور ما آغاز شده و قراردادهاي بسيار مهمي در سطوح مختلف با کشورهاي دنيا به امضا رسيده است .

رئيس‌ دولت تدبير و اميد ادامه داد: امروز بانک مرکزي ايران با بانک‌هاي مرکزي بسياري از کشورهاي دنيا ارتباط پولي و مالي دارد و سوييفت برقرار شده است.

روحاني با اشاره به اين که سال 94 سالي است که در آن حقوق هسته‌اي ملت ايران به رسميت شناخته شد و اکنون‌ با دنيا تبادل مواد هسته‌اي داريم‌، خاطر‌نشان کرد:‌ امروز دنيا تعامل سازنده ايران را باور کرده است و ما اين تعامل سازنده را با جهان ادامه خواهيم داد.

رئيس‌ دولت يازدهم با تأکيد بر اين که ملت ايران از تنش، برخورد و افراط بيزار است، اظهار اميدواري کرد با کمک ملت ايران در منطقه خاورميانه هم صلح، ‌صفا و امنيت برقرار شود و اين چند کشوري هم که از مسير اعتدال خارج شده‌اند و خشونت و جنگ را برگزيده‌اند، به مسير اسلاميت و انسانيت بازگردند و در منطقه شاهد برادري، صفا، صميميت و توسعه باشيم.

روحاني با تاکيد بر اين که توان موشکي ايران صرفا براي دفاع از ملت و کشور است و به هيچ عنوان قصد تجاوز به هيچ کشوري به ويژه همسايگان خود را نداريم، گفت: از اين خرسنديم که جنگ‌طلبان و افراطيون که به ناروا موضوع آزمايش موشکي اخير ايران را به شوراي امنيت کشاندند، نااميدانه بازگشتند و دنيا در پاسخي منفي به آنان، تائيد کرد که فعاليت ايران، صرفاً دفاعي و براي حفظ و حراست از کشور است.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به اين که ما خود را براي توسعه مناسبات و روابط بهتر با کشورهاي دنيا آماده کرده‌ايم، اظهارداشت: سال آينده با حضور و همراهي مردم شرايط متفاوتي را داريم و دولت روند برنامه‌هاي اقتصادي خود را در حوزه‌هاي کاهش تورم، شتاب در رونق و رشد اقتصادي و آرامش بازار حفظ کرده و درآمدهاي نفتي و غيرنفتي کشور توسعه پيدا خواهد کرد به گونه‌اي که فروش نفت و ميعانات نفتي در روزهاي آينده به مرز دو ميليون بشکه خواهد رسيد.

روحاني با درخواست از مردم مبني بر اين که از فضاي نوروز براي تقويت دوستي و آشتي و ايجاد روابط بهتر با يکديگر استفاده کنند، افزود: ايام عيد و نوروز بايد براي فرزندان ما روزهاي شادي‌آفرين باشد و آنها با فرهنگ خود آشنا شده و با طبيعت آشتي کنند و در اين زمينه حفظ محيط‌زيست بايد يکي از اصول اصلي ما در اين ايام باشد.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به ضرورت رعايت مسائل ايمني در سفرها براي حفظ سلامت مردم ، گفت: تمامي دستگاه‌هاي کشور آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزي هستند و در اين زمينه ستاد هماهنگي خدمات سفرهاي نوروزي از ماه‌ها پيش تشکيل شد و نمايندگان دستگاه‌هاي ذيربط در اين ستاد فعال هستند. روحاني با قدرداني از تلاش‌ همه کساني که در ايام نوروز به مردم در زمينه‌هاي گوناگون از جمله امداد ، اورژانس، بهداشت و درمان، ‌انتظامي و امنيتي، اسکان مسافران و راهداري‌ خدمات ارائه مي‌کنند، افزود: از مرزداران کشور در سراسر مرزهاي ايران اسلامي تشکر مي‌کنم که در ايام نوروز سنگر خود را براي دفاع و حفاظت از کشور حفظ مي‌کنند.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به گزارش وزير راه و شهرسازي در جلسه هيأت دولت مبني بر اين که در نوروز در جاده شمال در منطقه سوادکوه و منجيل چند مسير و تونل به طور موقت براي عبور و مرور مسافران نوروزي بازگشايي مي‌شود، گفت: دولت تلاش مي‌کند تا جاده‌هاي مهم براي سهولت در تردد مردم تا پايان سال 95 تکميل شوند و همچنين در تکميل برخي از مسيرهاي ريلي هم تلاش خواهيم کرد. روحاني با اظهار اميدواري از اين که نوروز 95 براي ملت ايران، همسايگان و مسلمانان مبارک باشد، از خبرنگاران و اصحاب رسانه به دليل خدماتشان در ايام گوناگون به ويژه در موضوع برجام، انتخابات هفتم اسفند و نوروز ، تقدير کرد.

گفته‌هاي اعضاي دولت

معاون اول رئيس جمهوري گفت: مردم ايران تلاش کردند همدلي را در هفتم اسفند تقويت کنند، اميدوارم اين درسي براي تمامي نيروها و جريانات سياسي باشد که با همدلي براي حل مشکلات کشور و مردم تلاش کنند.

دکتر اسحاق جهانگيري پس از پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردم ايران در سال‌هاي گذشته فشارهاي اقتصادي سنگيني را تحمل کردند، جوانان زيادي هستند که علاقه‌مند به کارند ولي کار مناسب خود را پيدا نکردند و رفاه و درآمد سرانه مردم کاهش پيدا کرده است.

وي اضافه کرد: از خداوند مي‌خواهم سال 95 تمامي اين کسري‌ها را جبران کنيم و رفاه و وضع اشتغال و اقتدار کشور بهتر و انسجام و همدلي ميان نيروهاي سياسي کشور بيشتر شود.

وي در پاسخ به اين سوال که قراردادهاي زيادي که بسته شد چه زماني به منصه ظهور و عمل مي‌رسد،گفت: سال 95 از تمامي اين جهات سال جديدي خواهد بود. بالاخره بعد از سال‌ها تحريم، سال 95 سالي است که بايد آثار لغو تحريم را ببينيم، سالي است که بايد منابع خارجي به سمت ايران بيايد و قراردادهاي خارجي عملياتي شود و تحرک اقتصادي بيشتري به وجود آيد.

وي در پاسخ به سوالي درباره ممنوع‌التصويري رئيس دولت اصلاحات هم گفت: اميدوارم تمامي مسائل با گفتگو حل شود. دبيرخانه و رئيس شوراي عالي امنيت ملي در اين باره اعلام نظر کردند.

جهانگيري افزود: مصوبه اي وجود ندارد ممکن است استنباط قوه قضائيه اين باشد که اختيارات قانوني براي چنين محدوديت‌هايي دارد. فکر کنم با گفتگو با رئيس و مسئولان قوه قضائيه حتما به سمت حل اين مشکلات برويم.

وي در پاسخ به خبرنگاري که در‌باره وعده دولت براي رونق اقتصادي در سال 95 و ارزاني اجناس و کالاها پرسيد‌، گفت: ارزان که انتظار درستي نيست، اما فکر مي‌کنم سال آينده اقتصاد کشور وارد دوره جديد مي‌شود. معاون اول رئيس‌جمهوري افزود: در اين دوره ايجاد شغل، رشد اقتصادي، سرمايه‌گذاري، ورود منابع خارجي و افزايش صادرات کشور را شاهد خواهيم بود.

وزير اطلاعات هم در ادامه در پاسخ به اين پرسش که مهمترين عملکرد اين وزارتخانه در سال 94 چه بود، گفت: غير از چهارشنبه‌سوري، بوي باروتي را استشمام نکرديم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين محمود علوي گفت: اميدواريم سال 95 فضاي امني براي سرمايه‌گذاري و توليد باشد.

وزير اطلاعات همچنين گفت: انشالله مردم در سال 95 در نشاط و شادابي و توليد، موفق باشند.

همچنين دکتر سيف رئيس کل بانک مرکزي گفت : از سال آينده تلاش مي‌کنيم نرخ تورم تک رقمي پايدار داشته باشيم. وي همچنين با اشاره به اين که بانک مرکزي سياست کاهش نرخ سود بانکي را دنبال مي‌کند‌، افزود: در نيمه دوم سال آينده ارز تک‌نرخي خواهد شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode