ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394     |     کد : 100620

سال 95، سال شكوفايي و رونق اقتصادي

رأي ملت ايران، رأي به عقلانيت، منطق و اميد به آينده بود و امروز روز وحدت و اتحاد است...

رئيس جمهوري در اجتماع بزرگ مردم استان يزد تأكيد كرد
سال 95، سال شكوفايي و رونق اقتصادي
رأي ملت ايران، رأي به عقلانيت، منطق و اميد به آينده بود و امروز روز وحدت و اتحاد است


يزد - خبرنگار اطلاعات: رئيس جمهوري در اجتماع بزرگ مردم استان يزد با بيان اين که دولت يازدهم ارزش پول ملي، ثبات بازار ملي و روند کاهنده تورم را باوجود کاهش شديد و کم سابقه درآمدهاي نفتي حفظ کرده است‌، اطمينان داد که سال 95، سال شکوفايي و رونق اقتصادي ايران خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در ميدان تاريخي اميرچخماق يزد‌،تصريح کرد: در سايه وحدت و برادري‌، گام به گام در مسير جذب سرمايه داخلي و خارجي، رونق اقتصادي و اشتغالزايي بيشتر براي جوانان ايراني پيش خواهيم رفت.

رئيس جمهوري همچنين به انتخابات هفتم اسفنداشاره کرد و با تاکيد بر اين که دولت آماده همکاري بيشتر با مجلس دهم در سال آينده است، گفت: ايرانيان با خلق حماسه اي ديگر در هفتم اسفند‌، دنيا را به حيرت وا داشتند و راي ملت ايران‌، راي به عقلانيت، منطق و اميد به آينده بود و امروز روز وحدت و اتحاد است.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر اين که انتخابات هفتم اسفند، پيروزي يک جناح بر جناح ديگر نبود، بلکه در آن اخلاق بر بداخلاقي و اعتدال و ميانه‌روي بر افراط پيروز شد، گفت: امروز روزي است که بايد با وحدت و اتحاد‌، دلها را از کينه‌ها بشوييم و براي ساختن ايران سربلندتر و آبادتر دست به دست هم دهيم.

روحاني با بيان اين که امسال به دليل رکود جهاني و کاهش کم سابقه بهاي نفت، تمامي‌کشورهاي صادرکننده نفت و از جمله ايران با مشکل مواجه شدند، گفت: البته دولت يازدهم با تدبير، اثرات اين کاهش درآمدها را مهارکرد و به حداقل رساند و در همين دوره موفق شد ارزش پول ملي، روند کاهنده تورم و ثبات و آرامش را در بازار حفظ کند.

رئيس دولت تدبير و اميد خاطرنشان کرد: درست است که مردم مشکلات فراواني دارند و جوانان براي اشتغال نيازمند رونق اقتصادي هستند، اما به آنهايي که انصاف را در روزهاي انتخابات با بوق‌هايي که در دست داشتند فراموش کردند، مي‌گويم که در دوران وفور درآمد نفتي در سال 90 که به رقم 120 ميليارد دلاري رسيد‌، متاسفانه هيچ‌گونه اشتغالي براي جوانان ايجاد نکردند.

روحاني با اشاره به تلاش‌هاي دولت يازدهم براي ايجاد اشتغال، گفت: باوجود تمامي‌مشکلات، به شما مردم ايران قول مي‌دهم که سال 95 سال رونق اقتصادي ايران خواهد بود.

وي با قدرداني از تلاش خستگي ناپذير تمامي‌نيروهاي نظامي، انتظامي‌و امنيتي براي حفظ امنيت مثال زدني ايران اسلامي‌در منطقه‌، گفت: همه بايد قدردان زحمات اين عزيزان و نعمت امنيتي باشيم که در اين کشور وجود دارد و لازم است از تمامي‌قهرمانان، از سپاه، ارتش، بسيج، نيروي انتظامي‌و نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي تشکر کنيم که اين امنيت و ثبات، در سايه تلاش و فداکاري آنان ايجاد شده است .

رئيس‌ جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ويژگي‌هاي برجسته مردم استان يزد و افتخارآفريني آنان در همه صحنه‌هاي انقلاب، اظهار داشت: به روح بلند شهيد محراب آيت‌الله صدوقي و بر‌مرد اخلاق و ادب سيد روح‌الله خاتمي‌و تمامي‌شهيدان و دلاوران تيپ الغدير يزد درود و سلام مي‌فرستيم.

روحاني، يزد را ديار گفتگوي تمدن‌ها و ايمان، عرفان و عشق به خاندان رسالت، ‌توصيف کرد و با تجديد خاطرات حضور قبل از انقلاب خود در يزد، اظهار داشت: يزد بعد از قم و تبريز سومين ستون تحرک انقلاب اسلامي‌در فروردين 57 بود و من در آن زمان در يزد بودم و ازنزديک شاهد دلاوري‌هاي شما مردم يزد بودم و امروز هم همان شور و نشاط سال‌هاي 54 تا 57 را شاهديم.

رئيس‌ جمهوري گفت: يزد سرزمين ايمان، جهاد، فداکاري، کوشش و عشق به انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامي‌است.

روحاني با بيان اين که بزرگترين استادان در حوزه علميه قم از ديار يزد بودند، گفت: افتخار مي‌کنم که شاگرد آيت‌الله العظمي‌سيد محقق داماد و شيخ مرتضي حائري يزدي بودم و همواره با استعدادترين شاگردان در حوزه و دانشگاه از استان يزد هستند.

رئيس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: امروز در شرايطي در جمع شما هستم که دوران بزرگ در پيروزي اخلاقي در پيروزي انتخابات هفتم اسفند رقم خورده است و همان گونه که مردم در سال 92 حماسه آفريدند و در آن حماسه برادر عزيزم دکتر عارف نقش بسزايي داشت، در اين انتخابات هم مردم حماسه بزرگي ايجاد کردند.

روحاني گفت: در حماسه بزرگ هفتم اسفند بعد از مقام معظم رهبري که نقش اصلي را در حرکت و حضور مردم پاي صندوق‌ها و انتخابات داشتند، همه نخبگان و بزرگان به ويژه افتخارات اين شهر، مردم را براي خلق اين حماسه بزرگ دعوت کردند.

رئيس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: زماني که در سال 59 وارد مجلس شوراي اسلامي‌شدم‌، نمايندگاني که مردم استان يزد به مجلس فرستاده بودند دسته‌گل‌ها و چراغ‌هاي درخشان آن مجلس بودند. شهيد دکتر سيدرضا پاک‌نژاد نماينده مردم يزد در آن دوران بود و در همان مجلس از اردکان هم برادر عزيزم حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمحمد خاتمي‌حضور داشت.

وي تاکيد کرد: مردم بزرگ و قهرمان ايران، خدمتگزاران و آناني را که براي عظمت اين کشور تلاش کرده اند‌، هيچ وقت فراموش نخواهد کرد و هيچ کس هم نمي‌تواند نام و عظمت اين خدمتگزاران را خاموش کند.

رئيس‌ دولت يازدهم در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات و برنامه‌هاي دولت تدبير و اميد براي شتاب‌بخشيدن به عمران و آباداني استان يزد اشاره کرد و گفت: در اين سفر 44 پروژه با اعتبار 970 ميليارد تومان اختصاص يافته است که تمامي‌اين طر‌ح‌ها در سال‌هاي 95 و 96 اجرايي خواهند شد.

روحاني خاطر نشان کرد: براي پروژه‌هاي راه و راه‌آهن استان 532 ميليارد تومان، براي بخش کشاورزي و طرح‌هاي آبياري نوين 155 ميليارد تومان، براي پروژه‌هاي برق و عمران شهري 169 ميليارد تومان، براي بخش‌هاي علمي، فرهنگي، گردشگري، دفاع مقدس و ايثارگران 85 ميليارد تومان، براي تکميل 8 پروژه ورزشي در سطح استان 17 ميليارد تومان، براي تکميل بيمارستان شهيد صدوقي 7 ميليارد تومان و طرح‌هاي زيست محيطي 5 ميليارد تومان اختصاص يافته است .

رئيس جمهوري در فرودگاه يزد و در جمع خبرنگاران هم اعلام کرد : دولت يازدهم طرح‌هاي گسترده اي براي توسعه استان يزد در دستور کار دارد که در جريان اين سفر، جزئيات اين طرح‌ها تشريح مي‌شود.

روحاني با ابراز خرسندي از سفر به استان يزد‌،گفت: اين سفر و ديدار با مردم شريف، خونگرم و وفادار به انقلاب اسلامي‌که در روزهاي پاياني سال 94 و بعد از حماسه مردم در هفتم اسفند انجام مي‌گيرد، فرصتي است تا مطالبات و نظرات مردم را به طور مستقيم بشنويم و در جريان آنها قرار بگيريم.

رئيس جمهوري از مردم استان يزد به عنوان مردمي‌با ايمان، باتقوا و سخت كوش نام برد و گفت: طرح‌ها و برنامه‌هايي که براي توسعه استان يزد در نظر گرفته شده در اين سفرتشريح مي‌شود و اميدواريم اين سفر موجب خير و بركت براي مردم استان باشد.

مردم خونگرم و ولايتمدار استان يزد در استقبال از رئيس جمهوري و كاروان تدبير و اميد، صحنه‌هاي زيبايي از شور و نشاط و علاقه ملت ايران به دولتمردان را در خيابان‌هاي يزد به نمايش گذاشتند.

قشرهاي مختلف مردم در ديار قنات‌، قنوت و قناعت صبح ديروز براي استقبال از رئيس جمهوري و کاروان تدبير و اميد ساعت‌ها پيش از زمان اعلام شده در خيابان‌ها و مسيرهاي منتهي به ميدان تاريخي اميرچخماق يزد حضور داشتند و با در دست داشتن پلاكاردهايي كه بر روي آن شعارهاي انقلابي در حمايت از سياست‌هاي دولت و خوش آمد به رئيس جمهوري نقش بسته بود، با شور و نشاطي وصف ناپذير، استقبال گرم و صميمي‌خود را آغاز کرده و مقدم رئيس جمهوري را گرامي‌داشتند.

حضور مردم ولايتمدار استان يزد در استقبال از رئيس جمهوري و هيات همراه به گونه اي بود که خودروي حامل دکتر روحاني بارها متوقف شد و وي به ابراز احساسات صميمانه و خالصانه مردم پاسخ مي‌داد.

ديدارعلما، ايثارگران و برگزيدگان استان يزد با رئيس جمهوري

رئيس‌ جمهوري، عزت و استقلال امروز ايران را مرهون فداکاري و ايثارگري شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي آنان دانست و تاکيد کرد: ايثارگران اسوه‌هاي صبر، ايستادگي و مقاومت در ايران هستند و تلاش دولت، ارائه خدمات گسترده تر به خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران است.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني عصرديروز درديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان يزدگفت: باوجود مشکلات گسترده اقتصادي ناشي از کاهش شديد درآمدهاي نفتي و درسايه صبر و استقامت مردم، کمک صاحبنظران و تلاش دولتمردان، توانستيم شرايط سخت سال 94 را مديريت کنيم و اين درحالي بود که برخي اشاره مي کردند که با اين کاهش درآمدها، دولت حتي قادر به پرداخت حقوق کارمندان و تأمين بودجه‌هاي عمراني نيست.

رئيس‌ جمهوري با تأکيد برضرورت تقويت اميد در جامعه و ميان مردم اظهارداشت: در سالي که گذشت توانستيم پرونده هسته‌اي را با موفقيت حل کنيم و امروز هيچ مسئول و صاحبنظري در دنيا نيست که بگويد جمهوري اسلامي ايران در اين مذاکرات شکست خورده يا عزتش از بين رفته است.


دکتر روحاني افزود: تيم سياسي مذاکرات توانست کار بزرگي را به انجام برساند و ملت ايران حقوق خود را بازستاند و شرايط را براي توسعه کشور آماده کند.

رئيس‌ جمهوري با بيان اين که امروز شرايط براي رشد و توسعه در کشور فراهم شده است، افزود: بايد گام به گام براي انجام اقدامات بزرگتردرکشورآماده شويم و توقع ما از صاحبنظران و برگزيدگان اين است که با فکر، تلاش و سرمايه خود به صحنه بيايند و به دولت دراين مسير کمک کنند.

دکتر روحاني خاطرنشان کرد: دولت تجلي اراده مردم در صحنه است و زماني موفق خواهد بود که مردم با اراده درعرصه‌هاي مختلف اداره کشور حضور پيدا کنند.

رئيس جمهوري به اقدامات بزرگ اهالي يزد در طراحي قنوات و ايجاد بادگيرها اشاره کرد و گفت: مطمئناً استان يزد مي‌تواند در ديگر عرصه‌ها از جمله محيط زيست، صنعت و کشاورزي سخت در سرزمين‌هاي کويري موفق و پيشتاز باشد.

رئيس‌ جمهوري افزود:‌ ما بايد در شرايط پس از برجام خود را آماده فعاليت بيشتر و ايجاد تحرک دراقتصاد کشور کنيم و همه بايد براي استفاده بهينه از ظرفيت‌ها و فرصت‌ها دست به دست هم دهيم.دکترروحاني در بخش ديگري از سخنان خود ضمن قدرداني از ملت ايران براي حضور پرشور و با نشاط درانتخابات هفتم اسفند، انتخابات را موجب ايجاد نشاط عمومي در جامعه دانست و گفت: اگرانتخابات در نظام جمهوري اسلامي وجود نداشت نظام اسلامي تضمين نمي‌شد و اميد ملت دوام نمي‌يافت.

رئيس‌ جمهوري انتخابات و صندوق رأي را موجب تقويت اميد ملت و تضمين نظام دانست و خاطرنشان کرد: مردم با حضور درانتخابات احساس مي‌کنند که مي‌توانند تغييرات دلخواه خود را در کشوراعمال و نظراتشان را براي اداره کشور بيان کنند.

دکترروحاني اظهارداشت: درانتخابات هفتم اسفند، ملت ايران با حضور خود به دنيا اعلام کرد که اگر مشکلي هم در کشور وجود دارد آن را با زبان قانون بيان خواهد کرد. شايد در بررسي صلاحيت‌ها و مراحل گوناگون انتخابات اشکالاتي وجود داشت اما باز هم هيچ کس اقدامي غيرقانوني انجام نداد و اين تدبير و قانونمند بودن مردم بسيار ارزشمند است.

رئيس‌ جمهوري از وزير امور خارجه به خاطر موفقيت برجام و از وزير کشور به خاطر برگزاري خوب انتخابات تقدير و تشکر کرد و گفت: بسياري از امور در کشور وجود دارد که موجب سختي‌هاي فراواني براي دولت است اما اقدامات هنرمندانه و خوبي از طرف کارگزاران و مردم براي عبور از اين مشکلات انجام گرفته است و امروزعقلانيت در کشور بيش از گذشته حاکم شده و اين بسيار ارزشمند است.

دکترروحاني با تأکيد بر اين که بايد تحمل در جامعه افزايش پيدا كند و آرا، افکار و نظرات گوناگون مطرح و محترم شناخته شوند، گفت: ما بايد درعين حالي که در موضوعات مختلف نظرات گوناگون داريم با هم رقابت و همديگر را تحمل کنيم و زماني که انتخابات به پايان رسيد رقابت‌هاي انتخاباتي بايد به پايان برسد و به فکر ساختن کشور باشيم.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به اين که امروز نياز به تقويت وحدت، انسجام، برادري و محبت براي پيشبرد امور در کشور داريم، گفت: همه بايد در عين حالي که افکار مختلف را در کشور مي‌پذيريم در کنارهم باشيم و براي ساختن ايران خود را آماده کنيم.

دکتر روحاني با اشاره به اين که سال آينده با ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س)

‌آغاز و با ميلاد آن حضرت به اتمام مي‌رسد، گفت: سال آينده سال ميلاد فاطمي است و ان شاءالله سال رحمت و برکت براي ملت ايران خواهد بود و همه با وحدت و اتحاد در کنار قانون اساسي و توجه به هدايت‌ها و راهنمايي‌هاي رهبر معظم انقلاب کشور را با شرايط بهتر به پيش خواهيم برد.

رئيس‌ جمهوري در ابتداي اين ديدارهم ضمن تشکر از ميهمان نوازي مردم بزرگوار و خردمند استان يزد از کاروان تدبير و اميد گفت: استان يزد مهد علم، ايمان، تلاش، کوشش، فداکاري و هنر است و مردم اين استان همواره توانسته‌اند از ميان سختي‌ها بهترين‌ها را بيافرينند و پيوسته در مسير رشد و توسعه کشور کوشا و تلاشگر بوده اند.

دکتر روحاني استان يزد را استان عالمان و انديشمندان برشمرد و گفت: يزد مهد بزرگان و فقهاي بزرگي است که همواره از پيشتازان حوزه‌هاي علميه قم و نجف بوده‌اند.

رئيس‌ جمهوري اظهارداشت: دولت هر کمکي که بتواند براي تقويت حوزه‌هاي علميه در استان خواهد کرد چرا که توسعه راه و رسم ديانت و تحقيق درباره مسايل ديني براي ما اهميت دارد و هر چه که داريم در سايه اسلام عزيز به دست آمده است.

دکتر روحاني همچنين حضور 14 هزار ايثارگر در اين استان را نشان از فداکاري و رشادت‌هاي مردم اين ديار دانست و خاطرنشان کرد: رزمندگان اين استان در دوران دفاع مقدس در واحدهاي گوناگون از جمله تيپ الغدير در دلاوري و رشادت زبانزد بودند.

افتتاح و آغازعمليات اجرايي چندين طرح زيربنايي

رئيس جمهوري به صورت ويدئو کنفرانس چند طرح زير بنايي، صنعتي وخدماتي را در شهرستان‌هاي مختلف استان يزد افتتاح کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني در جلسه توسعه ظرفيت‌هاي سرمايه گذاري استان يزد از طريق ويدئو کنفرانس، دستورآغاز عمليات اجرايي و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلفي را درحوزه‌هاي زيربنايي، صنعتي، خدماتي و بهداشتي صادر کرد.

کلينيک تخصصي تامين اجتماعي بافق، کارخانه آگلومراسيون بافق، خط آهن

‌و ايستگاه کارخانه گندله سازي، يک واحد گازي نيروگاه تابان، پست برق 400.230 اشکذر، 480 واحد مسکوني شهرک جوانان يزد، پروژه‌هاي ريلي و ابنيه و ايستگاه‌هاي اردکان و ميبد، کارخانه فرآورده‌هاي کنجد برفام شيريني سلامت و 241 پروژه مخابراتي در سطح استان افتتاح و عمليات اجرايي طرح‌هاي توسعه بيمارستان يزد و کانسر يزد، خط دوم راه آهن بافق و زرين شهر و گاز رساني به بهاباد از جمله اين طرح‌ها بود.

جلسه توسعه ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري استان

روحاني در جلسه توسعه ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري استان يزد با تأکيد بر اين که مسئوليت اصلي اقتصاد کشور بايد بر عهده مردم و کارآفرينان باشد، اظهار داشت: دولت تدبير و اميد هميشه به اين موضوع معترف بوده که بنگاه‌هاي غيردولتي بسيار بهتر مي‌توانند در زمينه‌هاي اقتصادي فعاليت‌ داشته باشند و اين تجربه‌اي است که در دنيا به اثبات رسيده و امروز بايد از اين تجربه استفاده کنيم.

رئيس‌ جمهوري خاطرنشان کرد:‌ پيش از اين تصور مي‌شد که اگر درآمدهاي ارزي و نفتي افزايش پيدا کند مشکلات مردم و کشور حل و فصل مي‌شود اما در دوراني شاهد بوديم که درآمدهاي نفتي بسيار خوب بود اما متأسفانه در عرض چندسال واردات با رشد تقريبا 3 و نيم برابري ، از 25 ميليارد به 85 ميليارد دلار افزايش يافت و در مقابل رشد اقتصاد و توليد ناخالص داخلي تقريباً يک و نيم برابر افزايش داشت و اين نشان مي‌دهد که نحوه استفاده صحيح از درآمدهاي ارزي موضوع بسيار بااهميتي است.

‌ و ي اضافه کرد: همچنين در طول سال‌هاي 85 تا 91 به رغم درآمدهاي بالاي ارزي، اشتغال خالص تقريباً نزديک به صفر و در حدود سالي 12 هزار شغل بود.

دکتر روحاني با اشاره به اين که از فضاي تحريم يک فرد توانست بيش از دو و نيم ميليارد دلار به دست بياورد، اظهار داشت: حالا مي‌گويند که اين فرد محکوم به اعدام شده است، اما س‍ؤال مردم اين است که بالاخره اين مقدار پول کجا رفته است؟ چه کساني از وي حمايت و اين فضا را ايجاد کردند تا بتواند چنين کاري را انجام دهد؟

رئيس‌ جمهوري تأکيد کرد: خواست مردم اين است که بفهمند اين فرد چگونه و با اجازه چه کسي توانست نفت بفروشد و اين همه پول الان کجا رفته است؟ تا اين گونه مسائل روشن نشود، فساد در کشور از بين نمي‌رود.

‌ وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که اکنون که تحريم‌ها برداشته شده است نظرات و حرف‌هاي جالبي از سوي برخي افراد مطرح مي‌شود، اظهار داشت: مي‌گويند حالا که تحريم برداشته شده است چرا فلان بنگاه خارجي وارد فعاليت و همکاري با ايران نمي‌شود؟ که در پاسخ به اين گونه سخنان بايد گفت در روند مذاکرات، هدف اصلي اين بود که منع دولتي در مسير تحريم‌ها برداشته شود و اين کار انجام شده است و اينان براي ترغيب فعاليت بنگاه‌هاي خارجي بايد جاذبه‌هاي خود را افزايش دهند.

دکتر روحاني خاطرنشان کرد: حتي زماني که مردم از خطوط هواپيمايي خارجي بليت مي‌خريدند کسي معترض نمي‌شد که ارز از کشور خارج مي‌شود اما اکنون که دولت اعلام مي‌کند به دنبال بازيابي جايگاه هوايي کشورمان در منطقه و رقابت با ايرلاين‌هاي خارجي است ،

همان عده، نوع ديگري سخن مي‌گويند که البته اين گونه سخنان هيچ اهميتي ندارد و بدون شک از همه اين موارد عبور خواهيم کرد و دولت به عهدي که به مردم داده وفادار خواهد ماند .

رئيس‌ جمهوري اظهار اميدواري کرد ‌با استفاده مناسب از شرايط بوجود آمده شاهد رونق قابل قبول و افزايش اشتغال در کشور و از جمله يزد باشيم و با مشارکت و همدلي بتوان بر مشکلات فائق آمده و شرايط را براي تحرک خوب اقتصادي در کشور فراهم کرد.


نوشته شده در   سه شنبه 18 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode