ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 اسفند 1394     |     کد : 100504

خادم خورشید، آسمانى شد

آیت الله واعظ طبسی، عالم کم‌نظیری که جبهه‌داری از ولایت فقیه را بهترین مسئولیت و جامه‌ی نوکریِ حرم مطهر رضوی را نورانی‌ترین جبّه‌ی سربلندی و صدارت می‌دانست...

خادم خورشید، آسمانى شد
اعتدال: آیت الله واعظ طبسی، عالم کم‌نظیری که جبهه‌داری از ولایت فقیه را بهترین مسئولیت و جامه‌ی نوکریِ حرم مطهر رضوی را نورانی‌ترین جبّه‌ی سربلندی و صدارت می‌دانست شاگرد قدیمی مدرسه زهد و تقوی، واعظ خطبه‌های بلیغ و انقلابی و مانا، مرید و یاور امام روح الله، هم‌رزم خستگی‌ناپذیر شهید‌هاشمی نژاد و مقام معظم رهبری حفظه الله، شکنجه دیده و زخم خورده‌ی زندان‌های دوران استبداد و ظلم و جفا، متولی آستانِ آسمانی و حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، در ساعت 2:10 سحرگاه جمعه 14 اسفند 1394 مطابق با 24 جمادی الاول، به جاری رحمت ایزدی پیوست و سابقه عمری خدمت‌گزاریِ صبورانه و جبهه‌داریِ ولائی و عالمانه را به عنوان الگویی از مدیریت موفق اسلامی برای جامعه دین‌مدارِ ایران اسلامی به‌جا گذاشت و بدین سان، آستان قدس رضوی با تولیت مجاهد و سخت‌کوش خود وداع کرد.
آیت الله واعط طبسی از عصر جمعه 7 اسفندماه و پس از شرکت در انتخابات در منزل خود، به دلیل عارضه تنفسی به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شد و تا شب جمعه در بخش آی سی یو اورژانس عدالتیان بستری بود.
در یک هفته گذشته برخی مسئولان کشوری و لشکری از این عالم فقید عیادت کرده بودند.
همچنین، چهارشنبه شب گذشته آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه آیت الله سیدحسن خمینی، به مشهد مقدس سفر نموده و پس از زیارت حرم شریف و مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد از وی عیادت کردند.
پس از آن بود که کانال رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقل از او نوشت: «غصه می‌خورم که جای آیت الله واعظ طبسی خالی شود.»
آن عالم ربانی، علاوه بر تولیتِ این بهشت رضوی، نمایندگی امام راحل قدس سره و امام خامنه‌ای و مدیریت عالی حوزه علمیه در خراسان بزرگ، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز به عهده داشت و در مجموع کارنامه‌ای باهر و مثال‌زدنی از ترویج شعائر اسلامی و تقویت مبانی دینی از خود به یادگار گذاشت.
 پیکر آیت‌الله واعظ طبسی امروز  تشییع می‌شود
پیکر آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان امروز تشییع می‌شود.
مراسم تشییع پیکر مطهر این عالم و فقیه مجاهد، ساعت 9 صبح امروز از حسینیه امام رضا(ع) به سمت مضجع منور رضوی تشییع می‌شود.
  پیام تسلیت امام خامنه‌ای
 در پی درگذشت آیت‌الله
واعظ طبسی
در پی درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه، امام خامنه‌ای پیام تسلیتی صادر کردند.
 متن پیام معظم‌له به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه خبر درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه را دریافت کردم. ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند. از نخستین طلیعه‌های مبارزات نهضت اسلامی، مشهد مقدس شاهد حضور شجاعانه و اثرگذار این روحانی محترم در عرصه‌های پُرخطر و قبول دشواری‌های آن بود و این حضور صریح و صادقانه تا آخرین روزهای مبارزات ملت ایران ادامه یافت.
پس از انقلاب، اعتماد امام بزرگوار به ایشان منشأ کسب افتخار تولیت و خدمت به آستان مبارک رضوی علیه آلاف التحیة و السلام شد و خدمات بی‌سابقه به این آستان مقدس با همت و عزم راسخ ایشان شکل گرفت و امید است که توجهات آن حضرت شامل حال این خدمتگزار با اخلاص گردد.  
موضع انقلابی و وفاداری به آرمان‌های نظام اسلامی و مجاهدت در این مسیر دشوار که غالباً بدون تظاهر انجام گرفته است، خود فصل دیگری از زندگی این روحانی عالیقدر است.
اکنون با فقدان ایشان اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سال‌های پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان بویژه همسر صبور و نیک اندیش و فرزندان محترم صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و صبر و اجر برای آنان مسألت می‌نمایم.
سید علی خامنه ای
۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۴
  پیام تسلیت رئیس جمهوری
رئیس جمهوری در پیامی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت ا... حاج شیخ عباس واعظ طبسی را تسلیت گفت.
رئیس جمهوری در پیامی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت ا... حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم متدین خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت ا... حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.
این روحانی عالی مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.
ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تاثیر گذار خود، و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی بن موسی الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.
فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می شود.
اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی بن موسی الرضا(ع) محشور فرماید.
 در خراسان رضوی سه روز عزای عمومی اعلام شد
استاندار خراسان رضوی در اطلاعیه ای ضمن عرض تسلیت درگذشت حضرت آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، 3 روز عزای عمومی در این استان اعلام کرد.
بر اساس این اطلاعیه، علی رضا رشیدیان ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی، مجاهد نستوه و بزرگ خادم حرم رضوی مرحوم آیت الله واعظ طبسی روز شنبه 15 اسفندماه را در شهرستان مشهد مقدس تعطیل عمومی اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است؛ با عنایت به نقش و سهم بزرگ و بی بدیل آن بزرگوار در تاریخ مبارزات ملت ایران و استان های شرق کشور و مدیریت فوق العاده ی آن فقید در تولیت آستانقدس رضوی و به منظور بزرگداشت ارتحال آن مرحوم فردا شنبه 15 اسفندماه تمام ادارات، مراکز آموزش عالی و مدارس در شهرستان مشهد تعطیل اعلام می شود.
در این اطلاعیه با دعوت از عموم شهروندان، زائران و مجاوران، ائمه جمعه و جماعات و علمای حوزه های علمیه، اساتید، مدیران، کارمندان، فرهنگیان و روسای سازمان ها و نهادها، کسبه، بازاریان و اصناف دعوت نمود در مراسم تشییع و خاک سپاری آن فقید سعید که ساعت 9 صبح روز شنبه از محل میدان شهدا به سمت حرم رضوی برگزار می گردد شرکت کنند و قدرشناسی خود از خادمان صدیق کشور را در عالی ترین شکل ممکن به منصه ظهور برسانند.
  بیانیه قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی
در پی درگذشت عالم ربانی، آیت الله واعظ طبسی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
أَمَّا الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ فَلَهُمْ جَنَّاتُ الْمَأْوى‏ نُزُلاً بِما کانُوا یَعْمَلُون‏ (سجده، 19)
عالمان، میراث‌داران رسالت و مجاهدان، حافظان گنجینه‌های امنیت‌اند. اینک از جرگه عالمان و مجاهدان، نادره‌ای به سفر آخرت کوچ می‌کند که عمری چونان ذره در جوار آفتابِ حرم رضوی و همچون خادمی وفادار، در کنار فرزندزادگان موسوی و نبوی، به جدّ و جَهد و جان کوشید تا مشهد رضوی، پایتخت معنوی ایران و گلستان شکوهمند زائران و شیفتگان معارف الهی در جهان باشد.


نوشته شده در   جمعه 14 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode