ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 5 اسفند 1394     |     کد : 100155

مقابله با فتنه‌انگيزي تكفيري‌ها درگرو تقويت فعاليت‌هاي اسلامي است

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب عصر ديروز درديدار «الهام علي‌اف» رئيس‌جمهوري آذربايجان با اشاره به روابط سياسي خوب و مشترکات فراوان ايران و آذربايجان به ويژه اشتراکات ديني و مذهبي دو ملت خاطرنشان کردند: ترويج معارف اسلامي و احترام به مظاهر و شعائر ديني موجب اقبال عمومي و پشتيباني مردم در مقابل تهديدها خواهد شد.


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب عصر ديروز درديدار «الهام علي‌اف» رئيس‌جمهوري آذربايجان با اشاره به روابط سياسي خوب و مشترکات فراوان ايران و آذربايجان به ويژه اشتراکات ديني و مذهبي دو ملت خاطرنشان کردند: ترويج معارف اسلامي و احترام به مظاهر و شعائر ديني موجب اقبال عمومي و پشتيباني مردم در مقابل تهديدها خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي دراين ديدار، نگاه جمهوري اسلامي به مردم آذربايجان را در چارچوب برادري و فراتر از مساله دوستي و همسايگي خواندند و گفتند: ثبات سياسي، امنيت، آرامش و رفاه عمومي مردم آذربايجان براي ما بسيار مهم است و با وجود تفاهم قلبي دو ملت، بايد مبادلات اقتصادي و همکاري در بخش‌هاي مختلف افزايش يابد.

رهبرانقلاب با اشاره به اشتراکات مذهبي مردم ايران وجمهوري آذربايجان تأکيد کردند: اعتقادات اسلامي و شيعي مردم آذربايجان سرمايه گرانبهايي است و هرچه دولت نسبت به اين مظاهروعقايد ديني مردم احترام و اقبال بيشتري نشان دهد، پشتيباني مردم از دولت و مقاومت آنها در مقابل دشمني برخي ابرقدرت‌ها، بيشترخواهد شد.

ايشان مقابله با فتنه‌انگيزي گروه‌هاي تکفيري درميان ملت‌ها را در گرو تقويت فعاليت‌هاي اسلامي برشمردند و گفتند: منطقه آذربايجان از لحاظ ديني، ريشه‌دار و خاستگاه برخي علماي بزرگ اسلامي است و مردم آذربايجان نيز مردمي آگاه و هوشيار هستند که تشويق و کمک دولت در فعاليت‌هاي ديني در گرايش و جلب عواطف آنها بسيارمؤثراست.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأييد اظهارات رئيس‌جمهوري آذربايجان درباره واحد بودن منبع اغلب تهديدها عليه دو کشور، افزودند: ترويج معارف اسلام و تشيّع موجب جلب نصرت خداوند وعنايت ائمه اطهار(ع) در مقابل مشکلات و تهديدها خواهد شد.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهور ي هم حضور داشت، رئيس‌ جمهوري آذربايجان با اشاره به روابط نزديک تهران و باکو، مذاکرات خود در کشورمان را بسيار مهم و سازنده خواند و گفت: فرهنگ، دين و تاريخ مشترک، پيوند عميقي ميان ايران وجمهوري آذربايجان ايجاد کرده است. وي با اشاره به امضاي بيش از 10 سند همکاري ميان تهران و باکو، روابط دوجانبه را برادرانه و بسيارعالي دانست و افزود: در زمينه همکاري‌هاي تجاري، حمل و نقل، انرژي و صنعت گام‌هاي خوبي برداشته شده است و تلاش مي‌کنيم تا اتحاد و روابط دو کشور را در همه زمينه‌ها گسترش دهيم. علي اف، تهران و باکو را در زمينه مسائل بين المللي هم عقيده خواند و گفت: ايران در زمينه برقراري صلح و ثبات در دنيا نقش بسيار مهمي بازي مي‌کند و ما امنيت ايران را امنيت خود مي‌دانيم. وي با بيان اين که تهديدها عليه دو کشور از يک منبع سرچشمه مي‌گيرد، گفت: در اين سفر توافق شد که با همکاري ايران عليه تروريسم مبارزه کنيم تا صلح و ثبات در منطقه برقرار شود. علي‌اف با تاکيد بر احترام به ارزش‌هاي اسلامي به خدمات ديني دولت آذربايجان اشاره کرد و افزود: در دوره استقلال آذربايجان دو هزار مسجد ساخته شده است که نيمي از آنها در دوره مسئوليت من بوده است. رئيس‌جمهوري آذربايجان با تقبيح حرکت‌هاي ضد اسلامي، علت دشمني‌ها عليه اين کشور را اعتقادات ديني مردم دانست و گفت: اسلام و تشيّع در آذربايجان محبوب مردم هستند و وجود شخصيت بزرگي همچون شما در منطقه نيز به ما نيرو و انرژي فراواني مي‌دهد.


نوشته شده در   چهارشنبه 5 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode