ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394     |     کد : 100113

بزرگترين گردهمايي صنعتگران خودرو هفته آينده در تهران برگزار مي‌شود

سومين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران روزهاي دهم و يازدهم اسفند با حضور مقامات ارشد سياسي و اقتصادي کشور،359 شرکت ايراني و 121 شرکت خارجي در سالن اجلاس سران کشورهاي غير متعهد برگزار خواهد شد.


مديران خودروسازان بزرگ در راه تهران
بزرگترين گردهمايي صنعتگران خودرو هفته آينده در تهران برگزار مي‌شود

سومين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران روزهاي دهم و يازدهم اسفند با حضور مقامات ارشد سياسي و اقتصادي کشور،359 شرکت ايراني و 121 شرکت خارجي در سالن اجلاس سران کشورهاي غير متعهد برگزار خواهد شد.

در اين همايش شرکت هايي از کشورهاي اتريش، بلژيک، چين، چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، هند، ايتاليا، ژاپن، کويت، هلند، عمان، پاکستان، کره جنوبي، اسپانيا، سوئد، سوئيس، ترکيه، امارات متحده عربي و انگلستان حضور خواهند داشت.

مهندس ساسان قرباني دبيرکل اين همايش با بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت: در طول برگزاري اين همايش چهار تفاهم نامه همکاري بين انجمن قطعه سازي ايران با انجمن هاي قطعه سازي ترکيه، فرانسه، انگلستان و هندوستان امضا خواهد شد.

وي گفت: در اين همايش شرکت رنو جلسه اي با قطعه سازان ايراني براي برنامه ريزي توسعه اي توليدات خود برگزار خواهد کرد.

دبيرکل اين همايش در مورد امضاي تفاهم نامه با شرکت هاي خارجي گفت: تعدادي از شرکت‌هاي خارجي براي امضاي تفاهم نامه ابراز تمايل کردند که پيش بيني مي شود در طول کنفرانس مذاکراتي صورت گيرد و اين مذاکرات به تفاهم نامه منجر شود. وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين که اين تفاهم نامه ها به قرارداد هم منجر خواهد شد، گفت: مفاد تفاهم نامه ها اين است که دو طرف براي مشارکت هايي که امکان پذير است بسترسازي کنند. وقتي پاي انجمن ها به ميان مي آيد، همکاري فعالان و توليدکنندگان تسهيل مي شود و حضور آنها بيشتر بسترسازي براي توسعه همکاري است. قرباني همچنين به برپايي نخستين نمايشگاه توانمندي صنعت خودرو در حاشيه اين همايش در تهران اشاره کرد و گفت: اين نمايشگاه با حضور شمار زيادي از بزرگان صنعت خودرو جهان از جمله شرکت خودروسازي ولوو، اسکانيا، پژو، فيات و کياو 5 خودروسازي تراز اول چين از نهم اسفند به مدت 4 روز در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا خواهد شد.

همچنين علاوه بر دو شرکت ايران خودرو و سايپا، 6 شرکت خودروسازي داخلي هم در اين نمايشگاه و کنفرانس حضور دارند و احتمال دارد آنها از اين فرصت براي امضاي تفاهم نامه يا قرارداد استفاده کنند، ولي تا کنون در اين زمينه به طور رسمي اطلاعاتي اعلام نکرده اند.

برگزاري نمايشگاه خودروهاي کلاسيک، تست رانندگي(درايو)، آزمون جاده اي، کارتينگ، برنامه هاي آموزشي، برنامه هاي فرهنگي و هنري و همچنين رالي (از تهران تا شمال) از برنامه هاي جانبي اين دو رويداد صنعت خودرو است. دبيرکل سومين همايش بين‌المللي صنعت خودرو و نخستين نمايشگاه بين‌المللي خودرو رقابت پذيري را يکي از محورهاي اين دو رويداد ذکر کرد و گفت: يکي از شاخص‌هاي تعريف شده در دنيا در زمينه رقابت پذيري، بحث رضايت مشتري است. مشتري ها و مصرف کنندگان خودرو در کشور ما بر چند محور از جمله کيفيت، قيمت و خدمات تاکيد دارند.

وي گفت: علاوه بر اين محورها دو شاخص انعطاف پذيري در توليد و تحويل به موقع محصولات در اين کنفرانس مطرح

مي شود؛ اين پنج عامل به نسبت هايي متفاوت در ميزان رضايتمندي مشتري تاثيرگذار است.

نامبرده اضافه کرد: در اين همايش سخنراناني از شرکت هاي ولوو، اسکانيا، رنو، دايملر و سيچوان مباحث خود را مطرح

مي کنند، ولي علاوه بر اينها شرکت کنندگاني از شرکت هاي ايسوزو، نيسان، تويوتا و فولکس واگن در سطوح مديريتي حضور پيدا خواهند کرد. وي گفت: با توجه به برگزاري يک نمايشگاه و کنفرانس خودرو در ژنو که يکي از سه نمايشگاه بزرگ دنيا به حساب مي آيند، حضور شرکت هاي مختلف در حوزه صنعت خودرو يک موفقيت به حساب مي آيد. اميرحسين قناتي مديرکل خودرو و نيروي محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دبير کميته علمي سومين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران و عضو هيات مديره گروه خودروسازي سايپا هم در اين نشست خبري گفت: در اين همايش 15 نشست تخصصي برگزار خواهد شد. مديريت زنجيره تامين، مدل هاي همکاري و سرمايه گذاري، ايمني، فرصت هاي همکاري، خدمات پس از فروش، فناوري هاي پيشرفته، خودروهاي تجاري، محيط زيست و مسئوليت اجتماعي، اقتصاد صنعت خودرو و روش هاي تامين منابع مالي از موضوع هاي اين نشست ها است.

وي در مورد سرمايه گذاري مستقل

شرکت هاي خارجي در ايران گفت: تاکنون مذاکراتي براي سرمايه گذاري مشترک با

شرکت هايي مانند فولکس واگن، بنز، فيات، مان، ولوو، ايسوزو و مزدا انجام شده اما پيشنهاد سرمايه گذاري مستقل تاکنون مطرح نشده است. قناتي گفت: براي سرمايه گذاري مستقل و مشارکتي در صنعت خودرو محدوديتي وجود ندارد، اما اولويت شرکت‌هاي خارجي سرمايه گذاري مشترک و استفاده از

ظرفيت هاي موجود است؛ زيرا در

همکاري ها و سرمايه گذاري هاي مشترک ميزان ريسک کاهش پيدا مي کند. وي در پاسخ به پرسشي در مورد مونتاژ خودروهاي خارجي لوکس و گران قيمت در ايران گفت: تمام خودروسازان در صورت رعايت خطوط قرمز ما اجازه فعاليت دارند؛ خودروهاي توليد يا مونتاژ داخل بايد حداقل 40 درصد از قطعه هاي خود را از

شرکت هاي داخلي تامين کنند. نامبرده همچنين گفت، مذاکره در خصوص همکاري شرکت هاي خودروسازي رنو و سايپا در حال انجام است.


نوشته شده در   سه شنبه 4 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode