ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1389     |     کد : 9898

خانه شادترين مکان دنيا

اکنون مي توان به همه ثابت کرد هيچ کجاي دنيا مثل خانه نيست زيرا دانشمندان در دانشگاه کمبريج براي اولين بار و با استفاده از نوع و ميزان استفاده از تلفن همراه توسط افراد مختلف ثابت کردند براي انسان شادترين مکان دنيا ، خانه است.

 اکنون مي توان به همه ثابت کرد هيچ کجاي دنيا مثل خانه نيست زيرا دانشمندان در دانشگاه کمبريج براي اولين بار و با استفاده از نوع و ميزان استفاده از تلفن همراه توسط افراد مختلف ثابت کردند براي انسان شادترين مکان دنيا ، خانه است.
به گزارش مهر، به گفته متخصصان نتيجه گيري هاي اين تحقيق که بر اساس تحليل احساسات و رفتارهاي فرد در هنگام استفاده از تلفن همراه به دست آمده است مي تواند مسير افزايش ميزان درک و شناخت از روانشناسي انسانها را هموار کند.
به گفته محققان کمبريج ، با بررسي انسان ها در محيط هاي طبيعي روانشناسان مي توانند از شيوه هاي نامحسوس تري براي مطالعه بر روي دوره هاي شادي ، خشم يا اضطراب افراد استفاده کنند. در حالي که محققان از تکنولوژي به عنوان ابزاري ايمن براي انجام مطالعات نام مي برند، واقعيت اين است که ابزارهاي تکنولوژيکي روزي مي توانند از توانايي درک حالات روحي انسان ها برخوردار شوند.
نتايج اين مطالعات نشان مي دهد که انسان تا چه اندازه تحت تاثير ساعت روز، محيط اطراف و ارتباطاتش با ديگران قرار دارد. در واقع آنها به اين نتيجه رسيدند که موقعيت مکاني انسان بر روي حالات رواني وي تاثير آشکاري دارد به طوري که بيش از نيمي از داوطلبان حاضر در اين مطالعات زماني که در خانه حضور داشتند، شاد و 54 درصد از آنها هنگام حضور در محل کارشان غمگين بودند.
همچنين اين مطالعات نشان داد افراد شبها که روابط انسانها با يکديگر نسبت به روز در گروه هاي کوچکتري شکل مي گيرد، بيشتر احساساتي شده و از خود احساسات شديدي نشان مي دهند. به گفته محققان اين شيوه جديد استفاده از تلفن همراه براي کنترل احساسات افراد، مي تواند در خارج شدن روانشناسان از آزمايشگاه و مواجهه با انسانها در محيطهاي طبيعي کمک کند.
در اين مطالعه به اعضاي گروهي 18 نفره از داوطلبان يک دستگاه گوشي نوکياي 6210 ارتقا يافته داده شد و در دوره زماني 10 روزه تمامي حالات روحي آنها توسط اين تلفن همراه به ثبت رسيد. سپس محققان براي تشخيص رفتارهاي احساسي افراد از نرم افزار شناسايي صدا استفاده کردند. در اين ميان موقعيت مکاني فرد با استفاده از GPS و مخاطب وي با استفاده تکنولوژي هاي موجود در تلفن همراه و بلوتوث شناسايي مي شدند.
محققان تاکيد کردند در اين مطالعه از گروهي کوچک از داوطلبان استفاده شده و حريم خصوصي آنها کاملا رعايت شده است و تمامي اطلاعاتي که در اين مطالعه جمع آوري شده به خود افراد تعلق داشته و بازگردانده شده است.
اين تيم تحقيقاتي در واقع در تلاش بودند سيستمي مطالعاتي را به گونه اي بهبود دهند تا توانايي دسته بندي هاي آن از احساسات انسانها و واکنش آن نسبت به صداهاي پس زمينه ارتقا پيدا کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode