ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 اسفند 1402     |     کد : 203167

یک روانشناس: وفاداری زوجین، راز پایداری نهاد خانواده است

یک روانشناس اظهار کرد: وفاداری زوجین، راز پایداری نهاد خانواده است.

ایسنا/آذربایجان شرقی یک روانشناس اظهار کرد: وفاداری زوجین، راز پایداری نهاد خانواده است.

دکتر امیر پناه‌علی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وفاداری، فضیلت ارزنده‌ای است که در تمام روابط انسانی مهم است، گفت: بُعد شاخص تمام پیمان‌ها و روابطی که بین انسان‌ها بسته می‌شود، وفاداری است.

وی با بیان اینکه عشق سه بعد صمیمیت، جذابیت و تعهد دارد، افزود: اگر این سه ستون در یک خانواده نباشد رابطه دوام پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: وفاداری باید در رابطه زناشویی حفظ شود چراکه بدون آن پایه‌های یک ستون متلاشی می‌شود و اگر نباشد زندگی اداره نمی‌شود.

پناه‌علی اذعان کرد: قبل از زندگی زناشویی باید خودمان را ارزیابی کنیم تا بفهمیم آیا به زندگی وفادار خواهیم بود یا نه؟ آیا به ارزش‌های خانواده وفادار می‌مانیم یا خیر؟ و آیا از نظر جنسی، عاطفی و مالی وفادار خواهیم بود تا آن زندگی حفظ شود.  

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه انسان‌ها فکر می‌کنند با عوض کردن شریک زندگی خود می‌توانند مشکلات را تا حدودی کاهش دهند، گفت: سابقه نشان داده که مشکلات همیشه است اما در زندگی با هر اتفاق و سختی باید به کمک همسر خود به دوام زندگی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در هر مشکلی باید زندگی خود را ترمیم کنیم و به رابطه‌ی دیگر فکر نکنیم، خاطرنشان کرد: باید از زوجین قدیمی وفاداری را یاد بگیریم که با وجود همه‌ی مشکلات از باهم بودنشان تعریف کرده و زندگی را تا آخر عمر با یکدیگر تصور می‌کنند.

این روانشناس ادامه داد: پیمان شکنی و رابطه فرازناشویی یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که پیوند دو نفر را از بین می‌برد و با این پیمان شکنی طرف مقابل دیگر به جنس مخالف خود اعتماد نکرده و بعد از طلاق هم آسیب خواهد دید.

پناه‌علی با بیان اینکه وفاداری در دو بعد آسیب شناسی می‌شود، اظهار کرد: بعد درون فردی یعنی فرد دچار مشکلات شخصیتی است و متاسفانه برخی از اختلالات شخصیتی مثل افراد دوقطبی و افراد دارای شخصیت مرزی غیر ممکن است که بتوانند در یک رابطه وفادار بمانند و پیمان شکنی یکی از ویژگی‌های شخصیتی آنها است.

وی افزود: بعد دوم یعنی اینکه در رابطه‌ی بین فردی مشکل دارد و یک سری نواقص دارد که نمی‌تواند به افراد احترام بگذارد و نیازهای جنسی و عاطفی آن را برطرف کند.

وی به راهکارهای وفادار ماندن اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از این اتفاقات باید موقع ازدواج در انتخاب خود دقت کنیم تا طرف مقابل از بیماری روانی و شخصیتی حاد برخوردار نباشد که این کار با چکاپ‌های روانشناسی و تست‌های شخصیتی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: قبل از ازدواج باید ببینیم آیا فرد به رشد اخلاقی رسیده یا خیر؟ اگر در فردی رشد اخلاقی و هیجانات نابه‌جا وجود داشته باشد احتمال بی وفایی در آن رابطه وجود دارد.

وی با بیان اینکه قدردانی کردن وفاداری را تقویت می‌کند، اضافه کرد: باید مهارت‌های زندگی برای زوج‌ها آموزش داده شود تا یاد بگیرند تمام نیازهای طرف مقابل را به بهترین شکل انجام دهند.

پناه‌علی ادامه داد: یکی از مولفه‌های زندگی زناشویی، فداکاری است، عاطفه، صمیمیت، صداقت، اخلاق مداری و رازدار بودن یک سری مولفه‌هایی هستند که نبود هر یک، زندگی زناشویی را خدشه دار خواهد کرد.


نوشته شده در   يکشنبه 20 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode