ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1389     |     کد : 9774

براي نجات زمين ازدواج کنيد !

در حاليکه زندگي مجردي در سالهاي اخير افزايش 30 درصدي در کشورمان داشته است، يکي از محققان طبيعت دوست ايراني، بر اين باوراست که اين شيوه زندگي يکي از آفتهاي محيط زيست است!

در حاليکه زندگي مجردي در سالهاي اخير افزايش 30 درصدي در کشورمان داشته است، يکي از محققان طبيعت دوست ايراني، بر اين باوراست که اين شيوه زندگي يکي از آفتهاي محيط زيست است!
به گزارش خبرگزاری زنان ایران ، اين موضوع شايد اغراق آميز به نظر برسد اما موضوعي است که رضا خيرخواه بر صحت آن پافشاري مي کند.
اين محقق در گفتگويي با خبرنگار ما براي اثبات نظريه خود، همان ابتدا به بيانيه رسمي مجلس سناي استراليا اشاره مي کند که بر اساس آن، پارلمان اين کشور از تمامي افراد مجرد اين کشور خواسته است تا براي حفظ محيط زيست "ازدواج"کنند .
اومي گويد: البته اين بيانيه توصيه هايي هم به متاهلين دارد، چراکه بر اساس پژوهشهاي علمي کارشناسان سازمان محيط زيست استراليا، «طلاق» نيز يکي از چالش هاي زيست محيطي به شمار مي آيد.
وي با توجيه چنين نظري تصريح مي کند: بر اساس تحقيقات انجام شده افراد مجرد به دليل اين که مصرف بالايي دارند، دو تا سه برابر متاهلين مواد آلاينده محيط زيست توليد مي کنند، اين در حالي است که همين مطالعات نشان داده است با ازدواج وجاري شدن روحيه صرفه جويي در خانواده ها،مصرف «بهينه» شده وهمين مسأله در نگاه کلي عامل مفيدي براي حفاظت از محيط زيست است.
وي با بيان اين که زندگي مجردي يکي از عوامل افزايش مصرف سوختهاي فسيلي و انتشار بيشتر گازهاي مخرب گلخانه اي است، مي گويد:جدا شدن افراد چه در اثر طلاق و چه براي زندگي مجردي، در بسياري از موارد با عث مي شود تا فرد مجرد يا مطلقه واحد مسکوني جديدي را براي خود مهيا سازد که همين موضوع منجر به افزايش مصرف انرژي و سوختهاي فسيلي مي شود .
وي با ذکر چند مثال و تکيه به آمار سعي در توجيه بيشتر ديدگاهها و تحقيقا ت خود دارد.
اوبا بيان اين که بر اساس آمار ثبت احوال تا بهمن ماه سال گذشته 114 هزار و 674 واقعه طلاق در کشور رخ داده و با توجه به نرخ رشد 2/13 درصدي آن در کشور بدون در نظر گرفتن آمار اسفند ماه سال گذشته هر ساعت 14 طلاق در کشور روي داده است،درباره آثار زيست محيطي اين چالش جامعه اظهار مي دارد: در حاليکه زوج ها معمولا با يک خودرو به رفت و آمد مي پردازند، اما ديده شده طرفين پس از طلاق از دو خودرو استفاده کرده اند و اين يعني مصرف سوخت بيشتر و تزريق سرب وگازهاي سمي به آسمان آبي؛ حال اگر اين موضوع را به وسايل منزل نيز تعميم دهيم متوجه خواهيم شد در اين صورت يکي ازآنها مجبور است براي زندگي مستقل وسايلي چون بخاري، اطو، ماشين لباسشويي و... تهيه کند که اين مسأله نيز به مصرف بيشتر انرژي که معمولا توليد آن با آلودگي همراه است، دامن مي زند .
او با ذکر مثالي ادامه مي دهد :يک خانواده در طول يک روز به صورت ميانگين از 5 تا 10 پاکت پلاستيکي که يکي از زباله هاي ناسازگار با طبيعت است، استفاده مي کند اما همين مسأله کوچک با آغاز زندگي مستقل يک جوان يا يک مطلقه به دوبرابر افرايش مي يابد.
اين کارشناس به موضوع جالب ديگري نيز اشاره مي کند و آن افزايش حس مسؤوليت پذيري است که با آغاز زندگي مشترک تقويت مي شود.
خيرخواه در اين باره خاطر نشان مي کند: جوانان مجرد بويژه پسران توجه چنداني به محيط پيراموني خود ندارند، به عنوان مثال آنان در محيط خانه کمتر به آبياري باغچه ها، گلدانها يا هرس درختان مي پردازند، اما ازدواج بيشتر آنها را وادار مي سازد براي زيباسازي محيط زندگي خود به مسائلي از اين دست توجه بيشتري کنند.
او در جمع بندي اظهارات خود به اين نکته تأکيد خاصي دارد که ازدواج از عوامل مهم پايداري طبيعت و ارتقاي محيط زيست است، چراکه شواهد مستند نشان داده است متاهلين تمايل بيشتري براي استفاده از مواهب طبيعت وحفظ و صيانت از آن دارند.
حال با وجود 9/5 ميليون مرد مجرد (سنين 20 تا 34 ساله)، هفت ميليون دختر مجرد ( 15 تا 29 ساله) و هر 14 ساعت يک طلاق در کشور حدس بزنيد چه بلايي بر سر محيط زيست آمده است.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode