ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 شهريور 1389     |     کد : 9278

دراز کشیدن روی کاناپه ارثی است !

دانشمندان آمریکایی دریافتند که حس تنبلی و گذراندن تعطیلات آخر هفته بر روی کاناپه مقابل تلویزیون و یا علاقه شدید به تمرینات ورزشی در ژنها نوشته شده است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود ...

دانشمندان آمریکایی دریافتند که حس تنبلی و گذراندن تعطیلات آخر هفته بر روی کاناپه مقابل تلویزیون و یا علاقه شدید به تمرینات ورزشی در ژنها نوشته شده است و از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود .
به گزارش خبرگزاری مهر ، شما از دسته آدمهایی هستید که دوست دارند تمام آخر هفته را روی کاناپه دراز بکشند و در حال خوردن چیپس مسابقات فوتبال را تماشا کنند و یا ترجیح می دهید با یک توپ پلاستیکی چند ساعتی تمرین کنید و یا به باشگاه ورزشی بروید .
دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا به سرپرستی تئودور گارلند در تازه ترین بررسیهای خود نشان دادند که تمایل افراد به ورزش کردن و یا تنبلی نه تنها به محیط زندگی و سطح آموزش بستگی دارد بلکه به والدین افراد و ژنهایی که از آنها به ارث رسیده نیز وابسته است .
این تحقیق در سال 1993 آغاز و در آن از 224 موش استفاده شد . به تدریج و در نسلهای بعدی موشهایی که دو برابر و نیم سریعتر از بقیه بودند انتخاب شدند و بین آنها تولید مثل انجام شد .
پس از 43 نسل ، این دانشمندان موفق شدند نمونه ای از موشها را با یک خط دی ان ای تقریبا خالص با تمایل به فعالیتهای حرکتی به دست آورند . نتایج این کشف نشان داد خصوصیاتی که سطح فعالیتهای حرکتی را تعیین می کنند موروثی هستند .
براساس گزارش تلگراف ، تئودور گارلند در این خصوص اظهار داشت : " سطح فعالیت در انسان بسیار وسیع بوده و از سبک کاملا غیر فعال کاناپه -- چیپس تا فعالیتهای بالا برای رسیدن به قهرمانی در میادین ورزشی گسترده می شود . امروزه ما یک اپیدمی بزرگ چاقی را در جوامع غربی شاهدیم . این درحالی است که هنوز درک درستی از آن چیزی که افراد را وادار به انجام تمرینات داوطلبانه می کند نداریم . "


نوشته شده در   جمعه 19 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode