ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 شهريور 1389     |     کد : 9271

اشتباه كردن اشتباه نيست

ما در طول زندگي ، اشتباهات زيادي مرتكب مي‏شويم كه اين هيچ اشكالي ندارد زيرا آدم بودن، به معناي اشتباه كردن است. اشكال زماني پيش مي‏آيد كه بخواهيم روي اشتباه باقي بمانيم و آن را ادامه بدهيم...

 ما در طول زندگي ، اشتباهات زيادي مرتكب مي‏شويم كه اين هيچ اشكالي ندارد زيرا آدم بودن، به معناي اشتباه كردن است. اشكال زماني پيش مي‏آيد كه بخواهيم روي اشتباه باقي بمانيم و آن را ادامه بدهيم.
اشكال بيشتر، زماني پيش مي‏آيد كه ما بدانيم كه اشتباه مي‏كنيم. عده‏اي از ما اگر كلامي را از زبانِ كسي كه دوست دارند، بشوند، در جا آن را مي‏پذيرند، ولي اگر همان كلام را از زبانِ كسي كه دوست ندارند، بشوند، تحتِ هيچ شرايطي حاضر به پذيرفتن آن نمي‏شوند.
گاهي وقت‌ها ما حقيقت را با اشخاص به اشتباه مي‏گيريم. حقيقت را با اشخاص مي‏شناسيم تا اين‌كه اشخاص را با حقيقت بشناسيم. اين مي‏شود كه زندگي ما، مي‏شود فرو رفتن در اشتباهاتي كه مي‏دانيم مرتكبشان مي‏شويم.
ما در طول زندگي، معمولا به دنبال خوشبختي هستيم، يا حداقل سعي مي‏كنيم كه از بدبختي فرار كنيم. صرف‌نظر از همه تعابيري كه در مورد خوشبختي و بدبختي وجود دارد، چيزي كه ما را راضي و خشنود نگه مي‏دارد، مي‏تواند ناشناخته و بسيار دور از ما به نظر برسد.
بنابراين تلاش و كوشش ما در زندگي، به دنبال چيزي است كه نمي‏دانيم چيست يا فاصله بسيار زيادي از ما دارد. هرچه كه هست، نبايد اين‌گونه باشد. شايد ماجرا، چيز ديگري است.
ما در طول زندگي، به دنبال محبت هستيم. يعني به طور ناخودآگاه به سوي كساني كه به ما محبت مي‏كنند، جلب مي‏شويم. اما نكته اين است كه چرا گاهي اوقات، نسبت به كساني كه بيشترين محبت را نسبت به ما دارند، اينقدر بي‌توجه و ناسپاس مي‏شويم؟ حتما اين را هم ناخودآگاه انجام مي‏دهيم. ما در طول زندگي، به دنبال رضايت از انجام كاري هستيم كه انجام مي‏دهيم.
گاهي اوقات (يا بيشتر اوقات) به دنبال پولي كه از آن درمي‏آوريم هم هستيم. اما اگر به دنبال رضايت مالي نباشيم، بايد كاري را انجام دهيم كه از آن لذت مي‏بريم، در آن كار استعداد داريم يا از آموختنش خوشمان مي‏آيد.
عده‏اي هم هستند كه از كمك كردن به ديگران احساس رضايت مي‏كنند. نمي‏دانم چه چيزي رضايت بيشتري را به دنبال مي‏آورد، ولي حتم دارم كه اين عده هم محبت بيشتري كسب مي‏كنند، هم خوشبخت‏تر هستند و هم اين‌كه اشتباهات كمتري در زندگي مرتكب مي‏شوند.
نكته آخر اين‌كه بستگي دارد كه ما چطور به زندگي نگاه مي‏كنيم.

جام جم آنلاين



نوشته شده در   جمعه 19 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode