ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 31 تير 1389     |     کد : 8532

خانه‌هايي که شما را شاد مي‌کنند

محققان انگليسي در تلاشند با کمک فناوري هاي موجود و در حال ظهور ، خانه هاي هوشمندي بنا کنند که به واسطه درک نيازهاي ساکنانش موجب شادي و راحتي آنها شوند...

محققان انگليسي در تلاشند با کمک فناوري هاي موجود و در حال ظهور ، خانه هاي هوشمندي بنا کنند که به واسطه درک نيازهاي ساکنانش موجب شادي و راحتي آنها شوند.
فناوري خانه هاي هوشمند ديگر پا را از حد سيستم هاي معمولي و پيش پا افتاده کنترل بهره وري انرژي فراتر گذاشته است. چه حسي خواهيد داشت اگر در خانه اي زندگي کنيد که در آن صبح ها پس از بيداري يک فنجان قهوه تازه برايتان آماده باشد ، به صورت خودکار موسيقي مورد علاقه شما پخش شود و دماي خانه را مطابق ميلتان تنظيم باشد؟
محققان خانه هاي هوشمند در انگلستان تصميم دارند سيستم هايي را مورد آزمايش قرار دهند که عملکرد آنها بر اساس هوش محيطي است ، سيستم هايي که مي توانند علايق و رفتارهاي شما را بياموزند و محيط را بر اساس آنها تغيير دهند.
هدف، يافتن راه هايي است که بتوان با استفاده از آن رابطه انسان و فناوري را بهبود داد، به اين شکل ماشينهايي که روزانه از آنهااستفاده مي کنيد مي دانند که به چه نياز داريد و چه چيز شما را خوشحال مي کند.
در چنين شرايطي قهوه ساز، سيستم پخش تصويري، تهويه هوا و ماشين لباسشويي و همگي وسايل منزل به صورت خودکار با کاربرشان ارتباط برقرار کرده و وظايفي را متناسب با نياز وي اجرا خواهند کرد.
محققان دانشگاه اسکس قصد دارند با کمک چند داوطلب اين سيستم ها را به عنوان بخشي از برنامه اتحاديه اروپا با نام اکولوژي قابل انطباق و قابل اطمينان محيطي يا «ATRACO» مورد بررسي قرار دهند. محققان اسکس در نظر دارند فناوريهاي در حال ظهور را در خانه هاي شبيه سازي شده اي به نام iSpace مورد آزمايش قرار دهند. اقامتگاه هاي هوشمند دو خوابه و مجهز به تجهيزات کامل زندگي که وسايل به کار گرفته شده در اين خانه ها با يکديگر در ارتباط خودکار بوده و به حسگرهايي مجهزند که به آنها امکان مي دهد محيط را کنترل کرده و متناسب با نياز موجود تغييرات لازم را به وجود آورند.
دانشمندان در حال حاضر از داوطلبان خواسته اند iSpace را مانند خانه خود بدانند و با بخش هاي مختلف آن ارتباط برقرار کنند. قدم بعدي سکونت دادن داوطلبان در اين خانه ها طي جلسات دو يا سه ساعته خواهد بود.

مهر


نوشته شده در   پنجشنبه 31 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode