ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 31 خرداد 1389     |     کد : 8102

دنيا با بحران طلاق عاطفي روبه‌رو شده است

يك استاد روانشناسي گفت: تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه خانواده‌ها در دنياي كنوني با بحران طلاق عاطفي رو‌به‌رو هستند كه روح زندگي را هدف گرفته است...

 يك استاد روانشناسي گفت: تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه خانواده‌ها در دنياي كنوني با بحران طلاق عاطفي رو‌به‌رو هستند كه روح زندگي را هدف گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، مريم فردوسي بعدازظهر امروز در همايش مهارت‌هاي زندگي در تالار معلم تبريز با بيان اينكه دنيا با بحران بي‌احترامي روبه‌رو است، اظهار داشت: اين بحران خيلي از مسائل را زيرسئوال مي‌برد و تربيت فرزندان را با مشكل مواجه مي‌سازد.
وي تصريح كرد: براي حل اين مشكل بايد مهارت برقراري ارتباط را ياد بگيريم و بدانيم كه بايد از چه واژگاني استفاده كنيم.
فردوسي افزود: اگر جامعه سالم مي‌خواهيم بايد خانواده سالمي داشته باشيم و اگر خواهان خانواده سالم هستيم بايد انسان‌هاي سالمي تربيت كنيم.
وي ادامه داد: اگر خانواده‌اي در زندگي دچار مشكل شد، بايد قبل از هر چيز مقدمات پيشگيري آن را فراهم كند و اين پيشگيري در سه قسمت پيشگيري اوليه، ثانويه و ثالث بايد باشد و به خاطر سپرده شود كه به كارگيري اين روش‌ها مهارت مي‌خواهد.
اين استاد روان‌شناسي خاطرنشان كرد: پيشگيري اوليه همان است كه اطلاعات و دانش خود را نسبت به مسائل زندگي ارتقا دهيم و با بهره‌گيري از مطالعه و مشاوره، راهكارهاي لازم را كاربردي كنيم.
وي گفت: پيشگيري ثانويه زماني به كار مي‌آيد كه اتفاقي رخ داده است و بايد براي حل مسئله تشخيص به موقع و اقدام فوري ضرورت دارد.
فردوسي همچنين در مورد پيشگيري ثالث اظهار داشت: بايد كاري كنيم كه مشكلات قبلي دوباره برگشت‌پذير نباشند.
وي تصريح كرد: در برقراري ارتباط علاوه بر اينكه به مهارت ارتباط كلامي توجه بايد شود، به مهارت‌هاي ارتباط غيركلامي نظير نگاه‌هاي معني‌دار نيز دقت بايد كرد.
اين استاد دانشگاه در ادامه با ابراز نگراني از اينكه در جامعه ايران خانواده‌ها دچار نوعي طلاق عاطفي شده‌اند، گفت: اين نوع طلاق بدترين نوع طلاق است، چراكه زن و شوهر ارتباط عاطفي با يكديگر ندارند و اين موجب شده كه زندگي از روح، نشاط و شادابي خالي شود.
فردوسي در ادامه براي تقويت بنيان خانواده‌ها راهكارهايي براي والدين بيان كرد و افزود: صدا كردن همسر با نامى كه بيشتر دوست دارد، در ايجاد انس و الفت در ميان زوجين تاثير به سزايى خواهد داشت.
وي اظهار داشت: پيامبر گرامى اسلام (ص)توصيه كرده‌اند كه براى افزايش مهر و صفا در ميان مسلمانان، همديگر را با نام زيبا و محترمانه صدا بزنند.
اين استاد روان‌شناسي يكى از راه‌هاى استحكام بنيان خانواده را توجه به ارتباط كلامى دانست و گفت: سخنان عاطفى و بهره‌گيرى از كلمات دلنشين، مخاطب را جذب مى‏كند. 


نوشته شده در   دوشنبه 31 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode