ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 دي 1388     |     کد : 5998

امام جمعه هريس: انقلاب اسلامي نشات گرفته از عاشوراي حسيني است

امام جمعه هريس با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران نشات گرفته از عاشوراي حسيني است، تاكيد كرد: فرهنگ عاشورا بايد با همان چهره و مضمون اوليه حفظ و نهادينه شود...

 امام جمعه هريس با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران نشات گرفته از عاشوراي حسيني است، تاكيد كرد: فرهنگ عاشورا بايد با همان چهره و مضمون اوليه حفظ و نهادينه شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر با اشاره لزوم تبيين نهضت عاشورا گفت: امام خميني(ره) بزرگ‌ترين احياگر نهضت حسيني بوده است و امروز بايد راه امام (ره) را با وحدت و بصيرت كامل طي كنيم.
وي تصريح كرد: در زماني كه غبار فتنه وجود دارد بايد با آگاهي و بصيرت راه روشن را كه همان راه امامت و ولايت است، پيدا كرد تا تاريخ عاشورا تكرار نشود.
حجت‌الاسلام احمدي با بيان اينكه هدف امام حسين (ع) از قيام، امر به معروف و نهي از منكر بود، گفت: جبهه دشمن با همه توانايي‌هاي ظاهري بسيار آسيب‌پذير است.
وي با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي ايران پيوند ديرينه‌اي با عاشورا دارد، اظهار داشت: افزايش بصيرت جلوي بروز اين انحراف را مي‌گيرد و نهضت عاشورا يكي از راه‌هاي مقابله با اين فتنه‌هاست.
خطيب جمعه هريس عنوان كرد: هيچ دشمني نمي‌تواند آموزه‌هاي عاشورايي را از ملت مسلمان ايران بگيرد.
وي در ادامه در مورد نقش استكبار جهاني در ترويج و بهره‌برداري از بدعت‌ها و انحرافات در مراسم مذهبي پرداخت و اجراي اهداف كوتاه مدت با انجام تبليغات عليه شيعيان و راه‌اندازي اختلافات مذهبي ميان شيعيان با ديگر مذاهب اسلامي، مقابله با فرهنگ عاشورا و شهادت‌طلبي از طريق سخنراني‌هاي شهرت‌طلب و سودجو و متزلزل كردن عقايد و بنيان‌هاي شيعه، ترويج خرافات و كم‌رنگ كردن فرهنگ اصيل عاشورا و نهضت حسيني(ع) را از نقشه و برنامه‌هاي استكبار جهاني براي مقابله با فرهنگ عاشورا دانست.
امام جمعه هريس در ادامه به 11 دي ماه سال 1367 و ارسال نامه حضرت امام به گورباچف اشاره كرد و گفت: نامه حضرت امام در شرايطي خطاب به رهبري شوروي سابق نگاشته شد كه تحليلگران سياسي نظاره‌گر تجديد نظرطلبي و آغاز تحولات دنياي كمونيسم بودند اما قادر به اظهار نظر و يا اتخاذ موضعي روشن نسبت به رخدادهاي در حال انجام در بلوك شرق نبودند.
وي افزود: اما امام خمينبي(ره) با بينشي برخاسته از مكتب وحي و فراتر از وقايع سياسي، به ترسيم اين رويداد مهم پرداخت.
امام جمعه هريس در ادامه همچنين هفتم دي، سالروز تشكيل نهضت‌سوادآموزي به فرمان امام راحل را گراميداشت و گفت: ماهيت انقلاب اسلامي ايران ماهيت فرهنگي است و انقلاب اسلامي ايران ريشه در معنويت انبيا الهي دارد و يك انقلاب كاملاً فرهنگي است.
وي، سياست حكومت‌هاي گذشته را بي‌سواد نگه داشتن مردم دانست و اظهار داشت: در طول تاريخ حكومت‌ها آگاهي مردم را موجب ايجاد مزاحمت براي خود مي‌دانستند و احساس مي‌كردند كه با افزايش آگاهي مردم مطالبات آنها نيز بيشتر مي‌شود در حالي كه امام خميني (ره) بر اين مهم تاكيد داشتند كه ما اگر بخواهيم اين انقلاب را ماندگار كنيم بايد مردم باسواد شوند.
حجت‌الاسلام احمدي كارنامه نضت سوادآموزي را درخشان دانست و افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بركات و عملكرد شايسته دو نهاد مقدس نهضت سوادآموزي و جهادسازندگي حتي در دورترين نقاط روستايي نيز مشهود بوده است.


نوشته شده در   شنبه 5 دي 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode