ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 مرداد 1388     |     کد : 4168

امام جمعه مهربان: حمايت از دولت ‌وظيفه همه جريان‌هاي سياسي است

امام جمعه مهربان وحدت بين مردم و مسئولان را ضرورتي دائمي عنوان و گفت: حمايت از دولت و كمك كردن به آن وظيفه همه جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي است و در اين برهه از زمان مسئوليت نخبگان در اين ‌ارتباط‌ سنگين‌تر است...

 

 امام جمعه مهربان وحدت بين مردم و مسئولان را ضرورتي دائمي عنوان و گفت: حمايت از دولت و كمك كردن به آن وظيفه همه جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي است و در اين برهه از زمان مسئوليت نخبگان در اين ‌ارتباط‌ سنگين‌تر است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمين محمود عيني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، نيمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت ولي عصر، آقا امام زمان(عج الله) را به مقام معظم رهبري و تمام مسلمانان و شيعيان جهان به ويژه منتظران حقيقي آن حضرت تبريك گفت و افزود: آن حضرت در زمان زمان و شرايط مساعد به اذن باري تعالي ظهور خواهند كرد و زمين را پر از عدل و داد خواهند كرد.

امام جمعه مهربان حفظ و تقويت وحدت را از انتظارات آقا امام زمان (عج الله) از ايران اسلامي به عنوان تنها كشور داراي حكومت شيعي عنوان كرد و افزود: در صحنه مسائل داخلي ايران به عنوان تنها كشوري كه داري حكومت شيعي است، انتظار آقا امام زمان (عج الله) از مسئولان و مردم حفظ و تقويت وحدت است و در اين برهه از زمان مسئوليت نخبگان سنگين‌تر است.

خطيب جمعه مهربان وحدت و همبستگي بيشتر مسئولان را موجب اعتماد بيشتر مردم به نظام دانست.

عيني خواسته آقا امام زمان (عج الله) از حكومت شيعي ايران اسلامي در صحنه بين‌المللي را دفاع از حق و ايستادگي در برابر مستكبران دانست و افزود: تلاش براي گسترش عدالت، رفع تبعيض و حمايت از مسلمانان ستمديده، از انتظارت به حق حضرت ولي عصر (عج الله) از ملت بزرگ ايران اسلامي به عنوان تنها كشور داراي حكومت شيعي است.

امام جمعه مهربان اظهار اميدواري كرد، همه مسئولان و مردم تحت لواي ولي عصر (عج الله) به توانند وظايف خودشان را در زمان غيبت آن بزرگوار به نحو احسن انجام دهند.

خطيب جمعه مهربان در ادامه به فرمايشات مقام معظم رهبري در مراسم تنفيذ حكم رئيس جمهور اشاره كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري دكتر احمدي‌نژاد در بيانات گهرباري كه ايراد فرمودند چند نكته مهم و كليدي را يادآور شدند كه از آن جمله به نكته‌سنجي بسيار دقيق معظم له در ارتباط با تلاش‌هاي ناكام صورت گرفته براي فريب دادن مردم مي‌توان اشاره كرد كه فرمودند: با مسجد ضرار نمي‌توان مردم را فريب داد.

عيني به پيام‌هاي انتخابات رياست جمهوري دهم از ديدگاه مقام معظم رهبري اشاره و تصريح كرد: اثبات قدرت نظام جمهوري اسلامي در جلب اعتماد ملت و بسيج توده‌ها نخستين پيام اين انتخابات است.

امام جمعه مهربان حضور افراد و سلايق مختلف در صحنه انتخابات را نشان از اعتماد نظام به ملت و حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي را نشان اعتماد مردم به نظام عنوان كرد و افزود: دومين پيام انتخابات وجود اعتماد متقابل ميان نظام مردم و مسئولان بود و بايد توجه كرد اعتماد مردم سرمايه اصلي نظام است كه مسئولان با رفتار خود اين اعتماد گرانقدر را بايد افزايش دهند.

خطيب جمعه مهربان وجود نشاط و اميد در مردم را پيام سوم انتخابات از ديدگاه مقام معظم رهبري عنوان و تاكيد كرد: بايد نشاط بوجود آمده در جامعه پاس داشته شود و نبايد كاري را انجام داد و عملي را مرتكب شد كه به اين اميد و نشاط ضربه بزند.

‌عيني وحدت بين مردم و مسئولان را ضرورتي دائمي دانست كه از محتواي سخنان مقام معظم رهبري مي‌توان اين مهم را استنباط كرد، ضمن آنكه تضعيف و از بين اين همبستگي را از اهداف درجه اول دشمن ذكر كرد و افزود: هوشياري مردم و حضور آنها در صحنه از عوامل نااميدي دشمنان است، ضمن آنكه حمايت از دولت و كمك كردن به آن وظيفه همه جناح‌ها و جريان‌هاي سياسي است.

خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گراميداشت 16 مرداد سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي و با تقدير از زحمات تمام زحمتكشان در اين عرصه اظهار داشت: عزيزان جهاد دانشگاهي پيشتازان عرصه علم و فناوري در كشور هستند و مورد عنايت ويژه مقام معظم رهبري هستند.

‌عيني تاكيد كرد: زحمتكشان در عرصه جهاد دانشگاهي در پيشرفت و استقلال كشور سهم بسزايي دارند.

امام جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره چهار ديپلمات شهيد ايراني و همچنين شهيد محمود صارمي خبرنگار شهيد خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در 17 مرداد سال 1377 به دست گروه طالبان در كابل به شهادت رسيدند، اين روز را كه به ظرافت و هنرمندي خاصي روز خبرنگار نامگذاري شده است گرامي‌داشت و روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران و همچنين خبرنگاران زحمتكش در تمام خبرگزاري‌ها تبريك گفت.

‌عيني همچنين با اشاره به گذشت شش سال از خاكسپاري پنج شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس در زيارتگاه حاجي علمدار مهربان و راكد ماندن احداث يادمان شهداي گمنام، از تمام مسئولان مربوطه و دست‌اندركار در اين رابطه در استان و شهرستان سراب و همچنين مديران بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان آذربايجان‌شرقي خواست كه در رابطه با احداث يادمان شهداي گمنام مهربان عنايت ويژه داشته باشند.

 

 


نوشته شده در   جمعه 16 مرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode