ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 تير 1388     |     کد : 3674

نگاهي كوتاه به زندگي زينب كبري(س)

ماجراي زندگي و دلاوري‌هاي حضرت زينب(س) در كتابي با عنوان «نگاهي كوتاه به زندگي زينب كبري(س)» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي‌‌محلاتي، براي دهمين بار از سوي موسسه بوستان كتاب قم منتشر شد...

ماجراي زندگي و دلاوري‌هاي حضرت زينب(س) در كتابي با عنوان «نگاهي كوتاه به زندگي زينب كبري(س)» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي‌‌محلاتي، براي دهمين بار از سوي موسسه بوستان كتاب قم منتشر شد._

اين اثر گوشه‌اي از زندگي و شخصيت حضرت زينب(س) را با هدف شناساندن فضايل اين بانوي بزرگ اسلامي به عامه مردم و بازگوكردن نقش ايشان در واقعه عاشورا، بررسي كرده است.

اين نوشتار كه قسمت اعظم آن به حضور و نقش زينب كبري(س) در واقعه كربلا اختصاص دارد، با بررسي دوران كودكي ايشان آغاز مي‌شود و با توضيحاتي درباره ازدواج اين بانو با «عبدالله ابن‌جعفر» و تشريح سفر تاريخي حضرت زينب(س) به كربلا پايان مي‌يابد.

در بخشي از اين نوشتار با استناد به روايات معتبر، چگونگي حضور و شجاعت‌هاي زينب(س) در وقايع عاشورا، از لحظات ورود ايشان به كربلا و ماجراي شب و روز عاشورا، تا بعد از قيام عاشورا و خطبه آتشين ايشان، ورود به شام و سپس بازگشت آن حضرت به مدينه، به تفصيل تشريح شده است.

از عناوين بخش‌هاي اين كتاب مي‌توان به «دوران كودكي»، «سفر تاريخي زينب(س) به كربلا»، «شب عاشورا»، «به سوي كوفه»، «در مجلس پسر زياد»، «جلوگيري زينب(س) از قتل امام(ع)»، «ورود به شام»، «در بارگه يزيد» و «بازگشت به مدينه» اشاره كرد.

 از آيت‌الله سيدهاشم رسولي‌‌محلاتي، نويسنده اين اثر، تاكنون 50 كتاب به چاپ رسيده است كه برخي از آنها به زبان‌هاي عربي، تركي و اردو ترجمه شده‌اند. كتاب‌هاي «احسن‌القصص»، «تاريخ انبيا»، «كيفر گناه» و «گلچين حكمت» از ديگر آثار اين نويسنده‌اند.

ويرايش جديد كتاب «نگاهي كوتاه به زندگي زينب كبري(س)» در شمارگان 3000 نسخه، 127 صفحه و بهاي 16500 ريال روانه بازار كتاب شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode