ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 تير 1388     |     کد : 3676

قهرمان زنان جهان

چاپ نهم كتاب «زندگاني زينب كبري(س)، قهرمان زنان جهان» نوشته محمود حكيمي از سوي انتشارات نسل جوان منتشر و روانه بازار نشر شد...

چاپ نهم كتاب «زندگاني زينب كبري(س)، قهرمان زنان جهان» نوشته محمود حكيمي از سوي انتشارات نسل جوان منتشر و روانه بازار نشر شد.اين كتاب با بياني ساده و مختصر به دوران مختلف زندگي بانوي بزرگ واقعه عظيم كربلا مي‌پردازد.

نويسنده اين اثر در بخش اول كتاب، به تولد آن بزرگوار اشاره كرده و چنين آورده است: حضرت زينب(س) در روز پنجم جمادي‌الاولي سال ششم هجري قمري در شهر مدينه و در خانه اميرالمومنين علي(ع) چشم به جهان گشود و توسط حضرت رسول اكرم(ص)، زينب نام گرفت.

بخش بعدي كتاب، مربوط به زماني است كه امت اسلامي، پيامبر اكرم(ص) را در ميان خود نمي‌بيند و اهل‌بيت(ع) آن حضرت نيز در ماتم از دست دادن آن بزرگوار بسر مي‌برد. حضرت زينب(س) كه در اين زمان پنج ساله است، شاهد كودتاي بني‌سقيفه عليه خاندانش و متعاقب آن، خانه‌نشيني جانشين واقعي پيامبر(ص) است.

از ديگر حوادث اين دوران مي‌توان به حادثه غصب «فدك» و خطابه مادر بزرگوارش حضرت فاطمه(س) در جمع مسلمانان اشاره كرد، خطبه‌اي كه نه تنها مومنين را بر حقانيت و مظلوميت علي(ع) آگاه و يادآوري كرد؛ بلكه نحوه دفاع از حق را نيز به آنان آموخت.

از ديگر مباحث دوران زندگي حضرت زينب(س) در عصر خلفا، مي‌توان به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، خلافت و مرگ ابوبكر، عمر و عثمان اشاره كرد.

حضرت زينب(س) در عصر خلافت علي(ع)، موضوع بعدي كتاب است و در بخش‌هاي ديگر اين اثر به زندگاني آن بزرگوار در عصر امام حسن(ع) و امام حسين(ع) تا نبرد كربلا و واقعه عاشورا پرداخته مي‌شود.

ورود اسرا به كوفه و ايراد خطبه آتشين حضرت زينب(س) در مذمت و بي‌وفايي كوفيان و ورود اسرا بر ابن‌زياد، موضوع بعدي كتاب را تشكيل مي‌دهند.

كاروان اسرا در قصر يزيد، موضوع بعدي اين اثر است. در بازار شام، جبهه‌گيري جديد در مقابل فشار افكار عمومي و حركت اسرا به سوي مدينه ديگر موضوعات كتاب را تشكيل مي‌دهند.

كتاب «زندگاني زينب كبري(س)،قهرمان زنان جهان» در شمارگان 2000 نسخه، 120 صفحه و بهاي 6000 ريال راهي بازار كتاب شده است.

 


نوشته شده در   دوشنبه 15 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode