ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 تير 1388     |     کد : 3675

خطبه‌هاي علي‌گونه زينب‌كبري(س) در مسير اسارت

كتاب «نگاهي كوتاه به زندگي زينب‌كبري(س)» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي‌محلاتي، از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم، به چاپ دهم رسيد...

كتاب «نگاهي كوتاه به زندگي زينب‌كبري(س)» نوشته آيت‌الله سيدهاشم رسولي‌محلاتي، از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم، به چاپ دهم رسيد. اين اثر نگاهي اجمالي به زندگاني عقيله بني‌هاشم، حضرت زينب‌كبري(س)، دارد و به تبيين زوايايي از شخصيت اين آيينه صبر و ايثار پرداخته است.

زينب(س)، زن شجاع و عالمي بود كه مردان مرد در برابر خرد و صبوري‌اش سر تسليم فرود آوردند؛ زني كه چون خطبه مي‌خواند گويي علي مرتضي(ع) است و چون سكوت مي‌كرد، به فاطمه زهرا(س) مي‌ماند.

اثر حاضر، از دوران كودكي حضرت زينب(س) تا زمان ازدواجش با عبدالله‌بن جعفر، آغاز شده است و با تشريح سفر تاريخي حضرت زينب(س) به كربلا و ماجراي شب و روز عاشورا پايان مي‌يابد.

نويسنده اين اثر پس از بيان رويدادهاي عصر عاشورا، به وقايع اسارت آن بزرگوار و كاروان حسيني پرداخته است و مسير حركت آن حضرت را ترسيم مي‌كند، كه ابتدا كاروان اسرا را به كوفه بردند و در بازار كوفه، حضرت زينب(س) سخنان تاريخي خود را ايراد كردند و به ‌دنبال آن مجلس ابن‌زياد را ياد‌آور مي‌شود.

در بخشي از اين اثر آمده است: از نظر فصاحت و بلاغت، همان دو خطبه‌اي كه آن بانوي بزرگوار در بازار كوفه و مجلس يزيد نقل كردند و گفت‌وگويي كه با ابن‌زياد لعين داشتند، خود بهترين و بزرگترين گواه بر اين مطلب است.

بخش‌هاي پاياني اين اثر با تشريح ورود كاروان به شام و بارگاه يزيد، به بيان مطالب كفرآميز وي و خطبه زينب(س) در شام، مي‌پردازد. آخرين بخش كتاب، به ذكر بازگشت كاروان حسيني از شام به مدينه اختصاص دارد.

چاپ دهم كتاب «نگاهي كوتاه به زندگي زينب‌كبري(س)» در شمارگان 3000 نسخه، 132 صفحه و بهاي 16500 ريال به بازار كتاب عرضه شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 15 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode