ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1390     |     کد : 24188

افراد ثروتمند خودخواه‌تر و بي‌احساس‌ترند

گروهی از دانشمندان آمریکایی پس از انجام 12 آزمایش و با اندازه گیری واکنشهای مغزی و رفتارهای اجتماعی داوطلبان نشان دادند که افراد ثروتمند، خودخواه تر و بی احساس تر از افراد متوسط و پایین جامعه هستند.

 
جام جم آنلاين: گروهی از دانشمندان آمریکایی پس از انجام 12 آزمایش و با اندازه گیری واکنشهای مغزی و رفتارهای اجتماعی داوطلبان نشان دادند که افراد ثروتمند، خودخواه تر و بی احساس تر از افراد متوسط و پایین جامعه هستند.
به گزارش مهر، خودخواه، بی احساس و به طور شگفت انگیزی حریص، ویژگیهای بارز شخصیت اول نمایشنامه "خسیس" اثر "مولیر"، نمایشنامه نویس فرانسوی هستند.

اکنون تیمی از محققان آمریکایی به سرپرستی "داچر کلتر"، روانشناس و جامعه شناس دانشگاه کالیفرنیا در برکلی با انجام 12 آزمایش مختلف نشان دادند که افراد ثرومتند، خودخواه تر هستند و توانایی همدلی کمتری دارند.

برای انجام این تحقیق که "طبقه اجتماعی همچون فرهنگ: همگرایی رزونانسها و رده بندی در جامعه" نام دارد، سطوح همدلی در مغز و رفتار اجتماعی داوطلبان اندازه گیری شد.

این محققان توضیح دادند: "افراد طبقه پایین تر اجتماع همدل تر و نوع دوست تر هستند، درحالی که افراد طبقه بالا فکر می کنند که موفقیت اقتصادی و نتایج سیاسی و شخصی این موفقیت به تنهایی یک کار اخلاقی است."

در این آزمایش، از 115 داوطلب خواست که بازی "دیکتاتور" را انجام دهند. این بازی به طور رایج برای اندازه گیری رفتار اقتصادی یک فرد استفاده می شود.

در این بازی از داوطلب خواسته می شود که برای کمک به سایر شرکت کنندگان ناشناس حداکثر تا 10 بلیت (که معادل پول واقعی هستند) کمک کند. در این آزمایش، شرکت کنندگان فقیرتر، دست و دلبازی و بخشندگی بیشتری نشان دادند.

براساس گزارش دیلی میل، این دانشمندان همچنین بر روی مکانیزمهای فعالیت عصب واگ نیز مطالعه کردند. عصب واگ به مغز در یادآوری و ثبت ورودیهای احساسی و عاطفی که از خارج می رسند کمک می کند.

برای مثال، با نگاه به یک کودک گرسنه، این عصب در بیننده فعال می شود و این تحقیقات نشان داد که فعالیت آن در افراد طبقات پایین تر اجتماع شدیدتر و بیشتر از طبقات مرفه بود.


نوشته شده در   شنبه 29 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode