ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 تير 1390     |     کد : 21662

اسلام قوانين مترقي درباره آشنايي قبل از ازدواج دارد

مسئول مركز مشاوره شبكه شفا آذربايجان‌شرقي گفت: اسلام داراي قوانين مترقي در زمينه نحوه آشنايي دختر و پسر قبل از ازدواج است و حدود آن دستوارت مشخصي دارد كه بايد به آن در جامعه اسلامي‌ تكيه شود.

 مسئول مركز مشاوره شبكه شفا آذربايجان‌شرقي گفت: اسلام داراي قوانين مترقي در زمينه نحوه آشنايي دختر و پسر قبل از ازدواج است و حدود آن دستوارت مشخصي دارد كه بايد به آن در جامعه اسلامي‌ تكيه شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، ابراهيم حليمي ‌در مراسم آغاز به كار ستادهاي آموزشي تسهيل ازدواج در آذربايجان شرقي با بيان اينكه ازدواج داراي مفهوم والا و مقدسي است، اظهار داشت: ازدواج از نظر روانشناسي و عاطفي داراي بار سنگيني است كه ‌كم‌تر به آن توجه مي‌شود.
وي خاطر‌نشان كرد: جوانان در ابتداي ازدواج به مسائل واقعي توجه كم‌تري مي‌كنند و برخي از جوانان ناخواسته تعهداتي را مي‌پذيرند كه از عهده آن بر نخواهند آمد.
حليمي تاكيد كرد: عشق‌هاي اول ازدواج در ماه‌هاي بعدي از استحكام اوليه برخوردار نيستند و برخي از زوجين تلاش مي‌كنند تا طرف مقابل را به طرف خود كشيده و بر اساس معيارهاي خود تربيت كنند كه اين موضوع مشكلات زيادي را به وجود مي‌آورد.
وي عنوان داشت: ازدواج در واقع پذيرفتن امانتي سنگين والهي است كه ‌برخي خانواده‌ها از اين مسئله غفلت كرده و از اين امانت الهي غفلت مي‌كنند.
استاد دانشگاه تبريز بيان داشت: محبت در كانون خانواده عاملي مهم وجدي است كه بايد طرفين تا آخر عمر بر اين مسئله متعهد باشند.
حليمي با تاكيد بر استحكام كانون خانواده اظهار داشت: انتخاب آگاهانه و منطبق بر عشق و علاقه موجب استحكام كانون خانواده مي‌شود.
وي با اشاره به ديدگاه اسلام در مورد ازدواج و تعهد به خانواده گفت: روش مسلمين در ازدواج و خانواده بايد منطبق بر مهرباني و خوش‌رويي باشد.
حليمي عنوان داشت: بايد حقانيت ازدواج در جامعه ملموس باشد و افراد اگر به واقعيت ازدواج واقف شوند در اين صورت مشكلات متعدد به وجود نخواهند آمد.
مسئول مركز مشاوره شبكه شفا آذربايجان شرقي با بيان اينكه آشنايي و شناخت طرفين بايد قبل از ازدواج صورت گيرد، تصريح كرد: ‌برخي دختران و پسران قبل از ازدواج روشي نادرست پبش گرفته و براي همديگر نقش بازي مي‌كنند كه اين موضوع نخواهد توانست دوام زيادي داشته باشد.
وي گفت: اسلام داراي قوانين مترقي در زمينه نحوه آشنايي دختر و پسر قبل از ازدواج و حدود آن دستوارت مشخصي دارد كه بايد به آن در جامعه اسلامي تكيه شود.


نوشته شده در   شنبه 11 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode