ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1403     |     کد : 204397

آذربایجان شرقی جزو استان‌های سرآمد در حوزه فعالیت‌های قرآنی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و نماز، گفت: ...

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و نماز، گفت: در سایه استعداد و همت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان همواره در حوزه قرآن، عترت و نماز جزو استان‌های سرآمد بوده و تلاش داریم تا این روند مثبت ادامه یابد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، هفتم شهریورماه، در آئین تجلیل از برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری دانش‌آموزان و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری فرهنگیان، با اشاره به جایگاه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و نماز، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان، مصداق بارز  فعالیت‌های قرآنی است که استانمان در سایه استعداد و همت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان همواره در حوزه قرآن، عترت و نماز جزو استان‌های سرآمد بوده و تلاش داریم تا این روند مثبت ادامه یابد.

وی اظهار کرد: چتر فعالیت‌های پرورشی بر روی تمامی دانش‌آموزان، سایه‌اندازی کند و صرفاً به نفرات برگزیده در جشنواره‌ها و مسابقات، محدود نشود و یادواره‌ها، اردوها، جشنواره‌ها، راهپیمایی‌ها با مشارکت تمامی دانش‌آموزان برگزار گردیده و در فرصت‌های تربیتی و پرورشی از تمام دانش‌آموزان استفاده شود.

سعادتی، ضمن عرض تبریک به برگزیدگان این مسابقات و قدردانی از فعالان عرصه قرآن و امام جمعه تبریز، بواسطه فرصت پیش آمده و نگاه و توجه ویژه‌ وی به آموزش و پرورش و حوزه قرآن، عترت و نماز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، گفت: جا دارد از مایه‌های افتخار مجموعه تعلیم و تربیت که جزو اولین شهدای دولت بودند که از مسیر آموزش و پرورش به سمت ریاست جمهوری و نخست وزیری رسیدند، یادی کنیم که این مهم اتفاقی بزرگ برای دستگاه تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و این شخصیت‌ها هنوز هم شاخص‌هایی مهم در سطح کلان مدیریت کشور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، افزود: یاد و خاطره شهید جمهور که در راه خدمت و در استان ما به شهادت رسیدند و نام و یاد شهید آیت‌الله آل‌هاشم که همواره حامی حوزه قرآن، عترت و نماز به ویژه در آموزش و پرورش بودند را نیز گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از جمله فعالیت‌های انجام شده است که چهل و دومین دوره از آن با مشارکت ۵۷ هزار دانش‌آموز در مرحله منطقه و ناحیه‌ای برگزار شد که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی استان، رقم قابل توجهی است. ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد به مرحله استانی و ۷۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت ۱۱ نفر موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

سعادتی ادامه داد:  در حوزه فرهنگیان نیز یک هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در مرحله منطقه‌ای و ناحیه‌ای شرکت کرده بودند که ۲۱۰ نفر به مرحله استانی و ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته و در نهایت، دو نفر رتبه کشوری را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به حساسیت به مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان، اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای ساختار مشخص و منسجم و شاخص‌های ارزیابی مشخص در حوزه آموزشی است؛ اما پرورش به آسانی آموزش، قابل رصد و ارزیابی نبوده و نکته مهم داشتن نگاه فرادستگاهی به این مسئله است که خوشبختانه چنین حساسیتی در سطح جامعه ایجاد شده و حتی انتقادها هم نقطه قوت ما و متاثر از اثرگذاری این دستگاه است و امروز تمامی دستگاه‌ها و مسئولان پای کار آموزش و پرورش و مشارکت خانواده‌ها، رمز موفقیت ما به ویژه در حوزه پرورشی و تربیتی است.


نوشته شده در   يکشنبه 11 شهريور 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode