ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 3 شهريور 1403
شنبه 3 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 31 مرداد 1403     |     کد : 204340

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

فعالیت هیات های مذهبی در بخش بانوان رصد می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت هیات های مذهبی به ویژه در بخش بانوان از سوی تبلیغات اسلامی و شورای هیات های مذهبی استان به دقت رصد می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت هیات های مذهبی به ویژه در بخش بانوان از سوی تبلیغات اسلامی و شورای هیات های مذهبی استان به دقت رصد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: این هیأت‌های ویژه بانوان اغلب در شهرستان تبریز فعال هستند و برنامه‌های هفتگی منظمی در مساجد، محلات و منازل شخصی برگزار می‌کنند.

وی نظارت مستمر بر فعالیت هیأت‌های مذهبی را یکی از مأموریت‌های اصلی و مهم اداره کل تبلیغات اسلامی بیان کرد که این اقدام توسط شورای هیأت‌های مذهبی آذربایجان شرقی پیگیری و اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام حسینی مردم محور بودن را یکی از ویژگی‌های مهم و بارز فعالیت‌های دینی و مذهبی در آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: در استان این خصوصیت به دلیل شرایط فرهنگی و اقلیمی از دیرباز وجود داشته و البته روز به روز در حال تقویت است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت هیأت‌های مذهبی به ویژه در بخش بانوان از سوی تبلیغات اسلامی و شورای هیأت‌های مذهبی استان به دقت رصد می‌شود، یادآور شد: در صورت بروز و ظهور هر گونه مشکل جدی و تخلفات احتمالی از طریق ارائه گزارش شورای هیأت‌های مذهبی پیگیری و البته برخورد می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی توسعه و گسترش مبانی دینی و فرایض مذهبی در بین آحاد مردم به خصوص بانوان و جوانان را از اهداف و رویکردهای اصلی این مجموعه برشمرد و اظهار کرد: وجود افزون بر هشت هزار هیأت و دسته مذهبی و حسینی نشان دهنده تعمیق باورهای دینی در این خطه از ایران اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۶ هزار هیأت حسینی اعم از سینه زنی، زنجیرزنی و عجم در آذربایجان شرقی فعال است که برنامه‌های هفتگی آنها بی وقفه و بدون تعطیلی برگزار می‌شود که هر کدام از آنها نقش بسیار تأثیرگذاری در دین محورسازی جامعه دارند.

به گفته وی، علاوه بر هیأت‌های مذهبی فوق، تعداد ۲ هزار ۴۰۰ دسته عزاداری شاه حسین گویان نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد که فعالیت آنها در محدوده‌های زمانی محرم و صفر و روزهای خاص مذهبی خلاصه می‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 31 مرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode